دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / ورم بینی بعد از جراحی بینی گوشتی
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

ورم بینی بعد از جراحی بینی گوشتی

تورم بعد از جراحی بینی طبیعی است ، که بعد از جراحی بینی های گوشتی بیشتر مشاهده می شود همراه با این تورم کبودی خفیفی در اطراف گونه ها و زیر چشم مشاهده می شود، تمامی این علائم که بعد از جراحی بینی گوشتی بوجود می آید موقتی است و با رعایت برخی از موارد قابل درمان می باشد . در نظر داشته باشید که با سپری کردن دوران نقاهت بعد از جراحی بینی گوشتی به مقدار قابل توجهی این تورمات و کبودی ها کاهش پیدا می کنند و فرم زیبایی در بینی ایجاد می شود .

بینی-گوشتی-1

تورمات و کبودی هایی که بعد از جراحی بینی گوشتی مشاهده می شود به تغییراتی که جراح حین جراحی بروی بینی اعمال می کند بستگی دارد ، در جراحی بینی گوشتی بدلیل اینکه جراح تغییرات گسترده تری را بروی بینی اعمال می کند و پوست این نوع از بینی ها ضخیم تر می باشد تورمات بیشتری بعد از جراحی مشاهده می شود .

برای کاهش این تورمات توصیه هایی می شود که در زیر به آن ها اشاره شده است، تمامی مواردی که به آن ها اشاره می شود موارد ساده ای است که با رعایت آن می توان تورمات و کبودی های اطراف بینی را کاهش داد .

استفاده از پمادهای ضد التهاب و آنتی بیوتیک ها بعد از جراحی برای کاهش تورمات بسیار توصیه می شود ، با استفاده از این پمادها جای بخیه ها به سرعت بهبود پیدا می کند .

رژیم غذایی مناسب بعد از جراحی بینی گوشتی می تواند در کاهش تورمات کمک کننده باشد، آب میوه های تازه بسیار توصیه می شود ، مصرف آب آناناس و آب کرفس در روز های اولیه در کاهش تورمات بسیار تاثیر گذار است تا جایی که ممکن است از آب میوه های تازه و غذاهای نرم و میکس شده استفاده نمایید ، غذاهایی که نیاز به جویدن دارند را از برنامه غذایی خود حذف نمایید.

به منظور کاهش تورم سربالا بخوابید ، استفاده از چنیدن بالش توصیه می شود خوابیدن به پلو مشکلی را بوجود نمی آورد اما بهتر است بصورت طاق باز بخوابید و از چندین بالش استفاده نمایید.

حتما از کمپرس یخ استفاده نمایید ، استفاده از کمپرس باعث می شود که کبودی های اطراف گونه و زیر چشم کاهش پیدا کند .

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
انواع مدل بینی

انواع مدل بینی

تنوع شکل های بینی در میان افراد مختلف، یک موضوع گسترده و جذاب می باشد. بنابراین، وقتی فردی برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی یا رینوپلاستی تصمیم گیری می کند،...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =