دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / ورزش بعد از جراحی بینی
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی مسئله مهمی می باشد که ممکن است ذهن افراد متقاضی را به خود در گیر کند . شروع زودهنگام فعالیت‌های ورزشی روند التیام را مختل می‌کند. از آنجایی که ورزش کردن ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهد، ممکن است ورزش کردن به خونریزی بینی، کبودی یا دیگر عوارض جراحی بینی بی انجامد. باید گفت دو هفته بعد از جراحی زیبایی بینی می توان ورزش های سبک را انجام داد آن هم به تدریج . برای شروع ورزش های معمول باید 3-4 هفته تحمل کنید . احتمال دارد که در سه ماهه نخست پس از جراحی حین انجام این ورزش‌ها در بینی احساس گرفتگی کنید. بیمارانی که بافت پیوندی از دنده‌هایشان گرفته شده است، باید به مدت ۴ تا ۶ هفته از انجام ورزش‌های تشدید کننده درد در ناحیه اهدا کننده (قفسه سینه) پیوند خودداری کنند، با این حال پیاده‌ روی یا دوی آهسته ایرادی ندارد. از آنجایی که بیمار مدتی ورزش نکرده است، باید به تدریج فعالیت‌ها را به شدت سابق برساند. بدنسازی را نیز باید از وزنه‌های سبک‌ تر شروع کرد و وزنه‌ها را به تدریج به موازات قوی‌ تر شدن بدن ظرف چند هفته سنگین‌ تر کرد. درهر حال باید ورزش کردن را به محض احساس درد یا ضربان زدن بینی متوقف کرد.

ورزش-بعد-از-جراحی-بینی

دکتر ماریا مرادی بهترین جراح بینی در تهران به بیماران ورزشکار خود برنامه زیر را جهت ورزش بعد از جراحی بینی پیشنهاد می دهد .

هفته دوم بعد از جراحی بینی

  • بیمار می‌تواند فعالیت‌های محدود متمرکز بر وزنه را انجام دهد.بیمار باید مراقب افزایش ضربان قلب و حرکت‌های سر و بینی باشد.
  • پایین آوردن سر و برعکس قرار گرفتن در یوگا ممنوع است.
  • تمرین‌های قلبی ـ عروقی باید در این مرحله محدود شود.

هفته سوم بعد از جراحی بینی

  • سنگینی وزنه‌ها را می‌توان به میزان ۵۰ درصد وزن معمول در بدنسازی قبل از عمل رساند.
  • پایین آوردن سر در حرکت‌های یوگا ممنوع است.
  • ورزش‌های قلبی و عروقی را می‌توان با ضرب‌آهنگی معادل ۵۰ درصد سرعت معمول ازسر گرفت، اما همچنان باید مراقب ضربان قلب بود.

هفته چهارم بعد از جراحی بینی

  • بیماران در این زمان می‌توانند فعالیت‌های شامل پایین آوردن سر را شروع کنند و در صورت ورم نکردن بینی شدت آن را به تدریج افزایش دهند.
  • ورزش قلبی ـ عروقی را می‌توان در حد ۷۵ درصد معمول انجام داد، با این حال دویدن همچنان ممنوع است. بیماران باید مراقب ورم کردن باشند، ورزش مربوطه را در صورت ورم کردن بینی متوقف کنند و آن را تا هفته بعد انجام ندهند.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

آیا با عوارض عمل بینی آشنایی دارید ؟ اگر پاسخ تان منفی است پس این مقاله را تا آخر بخوانید. بینی علاوه بر اینکه مسیری برای عبور هوا و تنفس می باشد مسیری است...

بیشتر بخوانید
اسپلینت بینی

اسپلینت بینی

اسپلینت بینی ، ابزاری هستند که برای کمک به بینی در حفظ شکل جدید خود، بعد از جراحی، مورد استفاده قرار می گیرند. اسپلینت های بینی، از حرکت و جابجا شدن...

بیشتر بخوانید
تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در جراحی بینی تغییرات زیادی انجام می شود در نتیجه نیاز به مراقبت های ویژه ای در دوره ی نقاهت دارد....

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + نوزده =