دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / نحوه جراحی بینی گوشتی
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

نحوه جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی به دو روش باز و بسته انجام می گیرد ، با توجه به میزان غضروفی بودن بینی جراح تصمیم می گیرد که از روش باز یا بسته استفاده نماید در واقع یکی از سوالاتی که برای جراحان بینی همواره مطرح بوده است این است که روش جراحی باز یا بسته کدام یک ارجح تر می باشد و با استفاده از کدام روش می توان نتایج خوبی را از جراحی بینی دریافت کرد ، در جراحی بینی گوشتی بیشتر از جراحی به روش باز استفاده می شود .

جراحی بینی گوشتی 2 

روش جراحی باز

در روش باز که دسترسی جراح به بینی بسیار بیشتر می باشد، برش مورد نیاز در پایه میانی بینی یا کولوملا زده می شود، و پوست بینی با برشی که در داخل لبه داخلی پره ها زده می شود برداشته می شود و جراح به پشت و نوک بینی دسترسی پیدا می کند تا اقدامات لازم را بروی بینی ایجاد نماید

روش جراحی بسته

در روش جراحی بسته برشی در قسمت بیرونی بینی زده نمی شود، بلکه برش ها در داخل بینی بین غضروف ها زده می شود، در این روش دید جراح نسبت به روش باز کمتر است ، در صورتی که نیاز باشد تغییراتی در نوک بینی ایجاد شود بهتر است از روش باز استفاده شود ، زیرا در روش بسته جراح تسلط کافی در نوک بینی ندارد و درحالی که در روش باز دید جراح بسیار بهتر می باشد .
به هیچ عنوان نمی توان روش باز را نسبت به روش بسته ارجح تر دانست ، جراح بینی بعد از معاینه بینی از لحاظ پوست ، استخوان و غضروف بهترین روش را انتخاب می نماید اما در مواردی که نوک بینی بسیار بزرگ می باشد بهترین گزینه روش جراحی باز می باشد . در نتیجه استفاده از هر کدام از روش های نام برده شده صرفا به نظر جراح بستگی دارد .

  • جراح بینی در حین جراحی بینی گوشتی غضروف های بینی را تقویت می کند ،تقویت غضروف های بینی کاملا دائمی  و برگشت ناپذیر می باشد . با تقویت غضروف بینی استحکام بینی بالا می رود و ظاهر بینی به مراتب زیبا تر می شود .
  • از آنجا که در طی جراحی بینی با برداشتن  چربی های بینی ،پوست بینی نازک می شود ،در بعضی موارد دیده شده است که جراح بینی با تزریق کورتون در لایه های عمیق پوست از افتادگی بینی خودداری کنیم .

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

آیا با عوارض عمل بینی آشنایی دارید ؟ اگر پاسخ تان منفی است پس این مقاله را تا آخر بخوانید. بینی علاوه بر اینکه مسیری برای عبور هوا و تنفس می باشد مسیری است...

بیشتر بخوانید
اسپلینت بینی

اسپلینت بینی

اسپلینت بینی ، ابزاری هستند که برای کمک به بینی در حفظ شکل جدید خود، بعد از جراحی، مورد استفاده قرار می گیرند. اسپلینت های بینی، از حرکت و جابجا شدن...

بیشتر بخوانید
تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در جراحی بینی تغییرات زیادی انجام می شود در نتیجه نیاز به مراقبت های ویژه ای در دوره ی نقاهت دارد....

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =