دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / نتیجه جراحی بینی گوشتی
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

نتیجه جراحی بینی گوشتی

نتیجه جراحی بینی گوشتی را باهم بررسی می کنیم . در بین مردم این طور عنوان شده است که ، جراحی های بینی گوشتی خوب از آب درنمی آیدو احتمال برگشتن بینی های گوشتی وجود دارد ، ولی اگر بینی تان استخوانی باشد، نتایج جراحی ایده آل تر است. می گویند اگر بینی گوشتی دارید، پس از جراحی دوباره گوشت اضافی می آورد و یا آن شکل دلخواه را به دست نخواهید آورد و… . این ها باورهای غلطی است که در بین افرادی که بینی گوشتی دارند و از ظاهر بینی خود راضی نیستند  می باشند . باید به این نکته توجه داشت که در جراحی بینی گوشتی هدف باید فرم دادن به بینی در راستای متناسب کردن آن با سایر اجزای صورت باشد نه تنها کوچک کردن آن .

جراحی هایی که فقط با هدف کوچک کردن بینی انجام  می شود ،علاوه بر ایجاد مشکلات تنفسی از نظر ظاهری در مدت زمان طولانی با مشکل مواجه می شنوند .

با توجه به اینکه حمایت اسکلتی بینی های گوشتی ضعیف است، جهت شکل دادن به بینی و خوش فرم کردن آن ابتدا سایز بینی تعدیل می شود و غضروف هایی که در وضعیت مناسب نیستند جابجا می گردند. سپس ساختارهای ضعیف توسط پیوندهای غضروفی تقویت می شود.

ضخیم بودن پوست یک عامل محدود کننده است. پوست ضخیم قابلیت چسبیدن کامل به اسکلت کوچک شده زیر خود را ندارد. در نتیجه بینی های کوچک شده در برخی مناطق بخصوص ناحیه بالای سر بینی برجستگی پیدا می کند و سبب می شود علیرغم جراحی، سر بینی همچنان پهن و بدون فرم جلوه کند.

نکته دیگر در جراحی بینی های گوشتی این است که تورم بعد از عمل در این بینی ها طولانی تر است. به عبارت دیگر حداقل یک سال برای فرم گرفتن بینی بعد از عمل، زمان لازم است.

البته جهت کمک به تسریع بهبودی تورم، اقداماتی نظیر تزریق دارو در موضع تورم با صلاحدید جراح بینی بسیار  موثر است

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

آیا با عوارض عمل بینی آشنایی دارید ؟ اگر پاسخ تان منفی است پس این مقاله را تا آخر بخوانید. بینی علاوه بر اینکه مسیری برای عبور هوا و تنفس می باشد مسیری است...

بیشتر بخوانید
اسپلینت بینی

اسپلینت بینی

اسپلینت بینی ، ابزاری هستند که برای کمک به بینی در حفظ شکل جدید خود، بعد از جراحی، مورد استفاده قرار می گیرند. اسپلینت های بینی، از حرکت و جابجا شدن...

بیشتر بخوانید
تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در جراحی بینی تغییرات زیادی انجام می شود در نتیجه نیاز به مراقبت های ویژه ای در دوره ی نقاهت دارد....

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =