دکتر ماریا مرادی / جراحی زیبایی صورت / مراقبت های بعد از جراحی پلک
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

مراقبت های بعد از جراحی پلک

همانطور که می دانید بعد از هر جراحی نیاز به مراقبت های بعد از عمل دارید تا نتیجه رضایت بخشی را از جراحی خود داشته باشید . جراحی پلک یا بلفاروپلاستی نیز یکی از این جراحی هایی می باشد که باید بعد از جراحی مراقبت های ویژه ای انجام شود .بلافاصله بعد ازجراحی پلک داروی مسکن تجویز می شود. روی محل عمل یک گاز استریل و روی آنرا کیسه یخ بگذارید. 24 ساعت اول فقط برای رفتن دستشویی و غذا خوردن کیسه یخ را از روی چشم بردارید و بقیه اوقات کیسه یخ روی محل زخم باشد.

اینکار موجب کاهش ورم بعد از عمل خواهد شد و از باز شدن زخم جلوگیری می کند و جای زخم و جوشگاه کم رنگتری به جای خواهد گذاشت.

یک هفته بعد از جراحی برحسب جوش خوردن بخیه ها کشیده میشود.از روز سوم عمل میتوانید مطابق معمول صورت را بشویید و وضو بگیرید اما به زخم هیچگونه فشاری وارد نیاورید به صورت آرام آب را روی پلک ها بریزید.از هفته دوم معمولاً کرم ضد چروک تجویز میشود و یکی دوماه مصرف آن ادامه خواهد داشت.

معمولاً پلک های پایین با فاصله یک تا دوماه بعد از پلک های بالا عمل می شود و همه اقدامات مربوط به پلک های بالا برای پلک های پایین هم اعمال می شود.محل بخیه پلک های پایین دو سه میلیمتر زیرتر می باشد و به دلیل آنکه بعد از عمل تا یکی دو ماه محل آن معلوم است خانم ها میتوانند از مواد آرایشی جهت پوشاندن آن استفاده کنند.

لازم به ذکر است که از یکی دو روز بعد از عمل میتوان مطالعه و تماشای تلویزیون را شروع کرد و امور روزمره زندگی و کارهای سبک از روز سوم به بعد قابل انجام است.فقط خم شدن در حد سجده و حمل بار سنگین و همچنین ورزشهای سنگین حداقل تا سه هفته مجاز نمی باشد.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی پلک

جراحی پلک

چشم های انسان بخش عمده ای از احساسات او را بیان کرده و جرئی ترین تغییرات در احساسات در این عضو از صورت پدیدار می شود. بنابراین، ماهیچه های اطراف چشم ها به...

بیشتر بخوانید
پروتز چانه

پروتز چانه

پروتز چانه یکی از روندهایی است که برای رفع دغدغه در افرادی که احساس می کنند صورت آنها نامتناسب و فاقد تقارن است مورد استفاده قرار می گیرد. البته گاهی اوقات...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + شش =