دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / سوالات متداول جراحی بینی
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

سوالات متداول جراحی بینی

سوالات متداول جراحی بینی

سوالات متداول جراحی بینی

سوالات متداول جراحی بینی

سوالات متداول جراحی بینی

آیا در عمل جراحی انحراف بینی به همراه زیبایی احتمال دارد انحراف بازگردد؟

اگر خوب عمل شود احتمال برگشت انحراف وجود ندارد

آیا انحراف از استخوان بینی را میتوان بدون جراحی برطرف کرد؟

خیر. ممکن نیست!

آیا اين مطلب درست است که اگر شما فرد مناسبي براي جراحي زيبائي باشيد، عوارض جراحی زیبایی روي شما كاهش مي يابد ؟

بررسي اينكه آيا يك بيمار يا مراجعه كننده، شرايط لازم براي انجام هر نوع عمل جراحي را دارد يا خير، كار دشواري است و به تجربه و مهارت پزشكي و علم پزشكي نياز دارد. در بسياري از موارد ممكن است از وسايل پاراكلينيكي مانند آزمايش خون، راديوگرافي هاي متعدد، و…. كمك گرفت. در رابطه با جراحي هاي زيبائي، فرد از لحاظ جنبه هاي ديگر سالم است ولي مي خواهد تغييري در ظاهر خود ايجاد كند كه اين تغييرات سبب بهبود كيفيت زندگي اش شود. بنابراين بايد نسبت به افراد ديگري كه براي درمان هاي ضروري و اورژانس مراجعه مي كنند، دقت بيشتري بكنيم.

آیا با کشیدن سوهان می توان قوز بینی را برداشت ؟

بله امکانش هست

آیا  بینی که چند سال پیش شکسته و غضروفش برامده شده است امکان عمل کردنش وجود دارد و عمل بینی تو فصل زمستان مشکلی بوجود می اورد و یا خیر؟

بله میتوان جراحی کرد تاثیری ندارد

آیا بینی های گوشتی بعد از عمل امکان بازگشت به حالت قبل را دارند؟

خیر بینی بر نمیگردد چون در این جراحی  از تکنیکهای پیوند غضروف استفاده میکنند

آیا برای بینی که در زمان کودکی دچار شکستگی شده است جراحی زیبایی بینی باید صورت گیرد؟

شکستگی بینی اگر در ۱۰روز اول جااندازی نشود. بعدا حتما برای اصلاح نیاز به جراحی زیبایی است .

سوالات متداول جراحی بینی گوشتی

 تورم در بینی‌های گوشتی چقدر طول می‌کشد؟

بعد از انجام هرگونه جراحی زیبایی ایجاد تورم، طبیعی است و مقدار ورم به شدت و شرایط عمل بستگی دارد ولی در مجموع میزان ورم در جراحی بینی گوشتی بیشتر است. در روزهای اول بعد از جراحی می‌توان از کمپرس یخ برای کاهش ورم استفاده کرد. اگر تورم بینی بعد از گذشت مدتی از بین نرفت ناچار به تزریق داروی کورتون می‌شوند. به طور کلی بینی‌های گوشتی به علت ضخامت بیشتر پوستشان زمان بیشتری برای کاهش تورم می‌طلبند. بخش عمده‌ی ورم‌ها بعد از 3 ماه کاهش می‌یابد ولی برای مشاهده‌ی نتیجه‌ی نهایی باید گاهی حتی تا 1 الی 2 سال صبر کرد.

آیا بعد از جراحی بینی گوشتی اختلالات تنفسی پیش می‌آید؟

در روزهای اول بعد از عمل جراحی بینی، وجود مشکلات تنفسی طبیعی است به این دلیل که بینی ورم دارد و تا وقتی که تورم بخشهای داخلی آن بهبود بیابند فرد قادر به تنفس عادی نیست. بعد از مدتی ورم‌ها فروکش می‌کنند و توانایی تنفس مثل قبل از عمل به فرد بر می‌گردد پس جای نگرانی نیست. معمولاً بعد از عمل یکسری سؤالات در ذهن فرد شکل می‌گیرند که دکتر ماریا مرادی جراح بینی به این سؤالات پاسخ می‌دهند و هر گونه استرس و تشویش را از بیمار دور می‌کند. کافیست به مطب ایشان مراجعه کرده و از معلومات ایشان بهره‌مند شویم.

آیا هر نوع بینی گوشتی را می‌توان جراحی کرد؟

جراحی بینی گوشتی را به بعضی از افراد مخصوصاً آقایانی که پوست بینی‌شان خیلی ضخیم است پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا حتی اگر دقت لازم هم در این جراحی به عمل بیاوریم باز هم احتمال دارد نتیجه‌ی کار مطلوب نباشد.

نتیجه‌ی جراحی بینی‌های گوشتی چگونه است؟

در این عمل پوست بینی تغییری نمی‌کند ولی در مجموع نتیجه‌ی عمل یک بینی طبیعی و زیبا است. این جراحی در افزایش اعتماد به نفس افرادی که بینی‌های گوشتی دارند بسیار مفید است.

بینی گوشتی را چگونه کوچک می‌کنند؟

در جراحی بینی گوشتی، با برداشتن غضروف یا جا به جا کردن آن و تراشیدن استخوان بینی، سایز آن را کاهش می‌دهند. در سوراخ‌های بینی چند برش کوچک ایجاد می‌کنند تا بتوانند به استخوان تحتانی برسند. ولی در این عمل پوست بینی را دستکاری نمی‌کنند، فقط پوست منقبض می‌شود و ظاهر جدیدی پیدا می‌کند. گاهی اوقات سوراخ‌های بینی را هم تنگ می‌کنند. البته تنگ کردن سوراخ‌های بینی باید در حدی باشد که باعث اختلالات تنفسی در فرد نشود.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
اسپلینت بینی

اسپلینت بینی

اسپلینت بینی ، ابزاری هستند که برای کمک به بینی در حفظ شکل جدید خود، بعد از جراحی، مورد استفاده قرار می گیرند. اسپلینت های بینی، از حرکت و جابجا شدن...

بیشتر بخوانید
تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در جراحی بینی تغییرات زیادی انجام می شود در نتیجه نیاز به مراقبت های ویژه ای در دوره ی نقاهت دارد....

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

1 دیدگاه
  1. سلام خسته نباشید من دماغم تو دعوا با کله زدن باد کرده درد هم داره ولی خونریزی و کبودی نداره به نظرم میرسه کج شده ایا ممکن شکسته شده باشه یا انحرافش باقی بمونه یا باعث انحراف چشم بشه؟؟

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 19 =