دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در چیست؟
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در چیست؟

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در چیست؟

یکی از اعضای مهم در چهره تمامی افراد بینی می باشد. این عضو مهم نقش بسزایی در چهره تمام افراد ایجاد می کند. بینی هر فرد دارای شکل متفاوت است، اما به طور کلی می توان به دو دسته بینی های استخوانی و بینی های گوشتی تقسیم نمود. بنابراین سوالی که برای افراد ایجاد می شود در زمینه تفاوت بینی گوشتی و استخوانی است. ساختار بینی استخوانی به چه صورت است؟ آیا فرم بینی گوشتی بعد از جراحی بینی برگشت‌ پذیر است؟

جراحی بینی استخوانی

در بینی های استخوانی معمولا، جراحی بینی با توجه به مشکلات متفاوت می باشد، گاهی افراد به دلیل رفع مشکلات همچون انحراف بینی، پولیپ بینی، درمان مشکلات تنفسی برای جراحی اقدام می کنند که یک جراحی درمانی به شمار می آید. گاهی نیز لازم است مشکلات موجود در ظاهر بینی رفع گردد در این صورت نیز از جراحی زیبایی بینی استفاده می شود. در برخی موارد هم دو مورد ذکر شده تصحیح می گردد.

ساختار بینی استخوانی

اصولا بینی های استخوانی دارای غضروف محکم، ساختاری با یک قوز بر روی بینی، پوست نازک تشکیل می شوند. به همین علت بعد از جراحی بینی استخوانی تورم، کبودی و دوره نقاهت در این بینی ها کمتر است.

جراحی بینی گوشتی

برای انجام جراحی بینی گوشتی، جراح باید غضروف بینی را تقویت نماید تا ساختار محکمی ایجاد شود. این جراحی اصولا بر روی قسمت های جلوی بینی می باشد و کمتر قوز بر روی بینی وجود دارد.

ساختار بینی گوشتی

ساختار کلی بینی گوشتی بر خلاف بینی استخوانی دارای پوست ضخیم است به همین علت فرم بینی به طور کامل قابل نمایان نیست. غضروف ضعیف در این نوع بینی ها وجود دارد، بنابراین نیاز به تقویت غضروف بینی می باشد.

جهت دریافت مشاوره از دکتر ماریا مرادی بهترین جراح بینی می توانید با شماره 88783973 و پیج اینستاگرام دکتر ماریا مرادی ارتباط برقرار کنید.

آیا فرم بینی گوشتی بعد از جراحی برگشت‌ پذیر است؟

یکی از مهم ترین نگرانی افراد در زمینه بازگشت بینی گوشتی بعد از جراحی می باشد، نیاز به نگرانی نیست، بینی های گوشتی بعد از عمل با تکنیک های جدید به فرم اولیه باز نمی گردند. امروزه با تکنیک های انجام شده در هنگام جراحی امکان بازگشت در بینی بسیار کم و یا غیر ممکن شده است. بهتر است در انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی نهایت دقت را داشته باشید تا بدون نگرانی اقدام به انجام جراحی نمایید.

روش های رایج جراحی در بینی های گوشتی و استخوانی

دو روش کلی در جراحی بینی وجود دارد، روش CLOSE  یا همان بسته که برای بینی هایی استفاده می شود که نیاز به تغییر چندانی نداشته. در این بینی یک برش کمتر می باشد. اصولا در بینی های استخوانی از آن استفاده می شود.  روش دوم روش جراحی بینی OPEN یا همان باز است که با ایجاد برش بیشتر امکان دید بهتری به جراح می دهد. این روش اصولا در بینی هایی که نیاز به تغییر بسیار دارد از جمله بینی های گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

هزینه جراحی بینی بر چه اساس انتخاب می شود؟

هزینه انجام عمل جراحی با توجه به نوع و ساختار بینی، دستمزد جراح، هزینه بیمارستان، روش جراحی و … در همان جلسه مشاوره تعیین و به بیمار اطلاع داده می شود.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 7 =