دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / تزریق کورتون بعد از جراحی بینی گوشتی
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی گوشتی

بعد از جراحی بینی تورمی در بینی ایجاد می شود ، که در بینی های گوشتی این تورم بیشتر است از اقداماتی که می توان بعد از جراحی بینی گوشتی انجام داد تا بتوان از این تورمات کاست تزریق کورتون می باشد ، انجام این تزریق باید با تایید پزشک صورت گیرد ، لازم به ذکر است که تزریق کورتون بعد از جراحی بینی گوشتی زمانی انجام می گیرد که تورمات بینی با گذشت زمان از بین نرفته است ، برخی از افراد تصور می کنند که انجام این تزریق بعد از جراحی بینی گوشتی باید حتما صورت گیرد در صورتی که این یک تصور اشتباه می باشد زیرا با گذشت زمان در اکثر موارد از این تورمات کاسته می شود .

بینی گوشتی (2)

تورماتی که بعد از جراحی بینی گوشتی مشاهده می شود را با رعایت برخی از نکات می توان از بین برد ، یکی از اقداماتی که بعد از جراحی بینی گوشتی در کاهش تورمات بسیار تاثیر گذار می باشد استفاده از کمپرس یخ است که به مدت 3 روز بعد از جراحی بینی گوشتی بسیار توصیه می شود .

در رو زهای اولیه بعد از جراحی بینی گوشتی حتما از کمپرس یخ استفاده نمایید ،  کمپرس یخ را در اطراف بینی و زیر چشم قرار دهید انجام این کار باید به آرامی صورت گیرد به هیچ عنوان کمپرس یخ را بروی بینی فشار ندهید .

در رژیم غذایی خود تا جایی که ممکن است مصرف نمک را به حداقل برسانید ، رعایت این موضوع می تواند در کاهش تورمات بعد از جراحی بسیار تاثیر گذار باشد .

در صورتی که با گذشت زمان و رعایت تمامی موارد فوق از تورمات بینی کاسته نشده و تورم به گونه ای بود که باعث شده باشد شما از نتیجه جراحی ناراضی باشید تزریق کورتون می تواند گزینه خوبی باشد ، بهترین زمان برای تزریق کورتون زمانی است که فرآیند بهبودی سپری شده است و تورمات هنوز باقی مانده است معمولا بعد از گذشت 4 تا 6 هفته تزریق کورتون بعد از معایناتی که توسط پزشک صورت می گیرد و با صلاحدید ایشان انجام می گیرد .

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

1 دیدگاه
  1. سلام خانم دکتر وقت شما بخیر
    بنده ده سال پیش بینیم توسط دکتر مهدی خلیل مقدم جراحی شد از اونجا که بینیم کاملا کج شد بعد از چندین دوره تزریق ،پزشک به این نتیجه رسیدندکه بینی بنده رو مجدد جراحی کنن
    اما قسمت پایین پل بینیم که سوراخی ایجاد شده بود و از عمل اول همراهم بود برطرف نشد
    قوزی هم که از عمل اول همراهم بود کماکان باقی ماند
    تا اینکه ۱۷ فروردین امسال مجدد مراجعه کردم و پزشک در مطب بینی بنده رو سوهان کشیدند و پره های بینی رو هم که فراموش کرده بودن کوچک کردند
    اما بعد از ان چنان تورررررمی قسمت تیغه بینی بنده پیدا کرده که انگار شکسته
    دو هفته بعد سوهان کشی با تجویز دکتر کورتون زدم اما تآثیر نداشت چه باید کرد ؟ منتظر راهنمایی صادقانه شما هستم🙏

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + هفده =