دکتر ماریا مرادی / جوانسازی پوست / تزریق بوتاکس به پیشانی
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

تزریق بوتاکس به پیشانی

بوتاکس اولین بار از سم بوتولینوم تشکیل شد که مکانسیم اثر آن فلج موقت عضله می باشد. بوتاکس کاربردهای مختلفی دارد که یکی از کاربردهای مهم آن تزریق به پیشانی جهت رفع خطوط عمیق ایجاد شده در این قسمت می باشد. یکی دیگر از بخش های صورت که ممکن است نیاز به تزریق بوتاکس داشته باشد خطوط بین ابروها می باشد این خطوط زمانی ایجاد می شود که با اخم کردن ماهیچه های موجود بین ابروها منقبض می شود. با گذشت زمان، تکرار و تداوم این کار باعث به وجود آمدن خطوط با عمق زیاد می شود. در ادامه مقاله با نحوه تزریق بوتاکس و فواید تزریق آن به پیشانی آشنا می شویم.  با ما همراه باشید.در این مقاله که توسط دکتر ماریا مرادی تهیه شده است همراه باشید

برای انجام هرگونه کار زیبایی بهتر است به یک متخصص خوب مراجعه نمایید تا از بهترین روش و بهترین کیفیت برای شما انجام شود. جهت دریافت مشاوره از دکتر ماریا مرادی بهترین جراح بینی می توانید با شماره 88783973 و پیج اینستاگرام ارتباط برقرار کنید.

نحوه تزریق بوتاکس به پیشانی

برای تعیین محل های صحیح تزریق بوتاکس، ارتباط کلی بین سایز پیشانی و میزان انقباض عضله فرونتالیس بررسی می شود. ابتدا ناحیه پیشانی بیمار را در حالت استراحت لمس می شود هنگام تزریق بیمار باید ابروهایش را تا حد ممکن بالا بیاورد. محل تزریق باید مابین لبه فوقانی عضله فرونتالیس تا ابرو (حداقل دو سانتی متر بالای ابروها) باشد. هنگامی که ابروها به سمت بالا برده می شود خط افقی تزریق مشخص می شود و خط ردیف بالایی تزریق باید بین لبه فوقانی فرونتالیس و خط تزریق پائینی باشد.

معمولا پزشک با توجه به معاینه ای که قبل از تزریق انجام می دهد و بر اساس فورس عضلانی که وجود دارد میزان مواد تزریقی را تنظیم می کند که در چه ناحیه ای از صورت و با چه حجمی تزریق شود. قطعا برای اینکه فرم صورت بهم نخورد و میمیک صورت حفظ شود تزریق به گونه ای انجام می شود که بعد از تزریق زمانی که اثر بوتاکس کامل شد تمام حالات صورت مانند غم شادی و تعجب در چهره فرد کاملا نمایان شود بدون اینکه چینی در صورت ایجاد شود.

فواید تزریق بوتاکس

با توجه به نوع اثر بوتاکس در قسمت فوقانی صورت که اصطلاحا Upper face  نامیده می شود، نتیجه بهتری از تزریق دریافت می شود. با تزریق مکرر بوتاکس اگر چین های ریزی هم در صورت ایجاد شده باشد با توجه به بازسازی خود به خودی که در روند طبیعی پوست انجام می شود چین ها از بین می روند و چهره حالت جوانی و شادابی خود را پیدا خواهد کرد.

محل تزریق بوتاکس در پیشانی

تزریق بوتاکس در چند قسمت مختلف پیشانی انجام می شود:

  • خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم
  • ناحیه بین ابروها
  • قسمت بالای پیشانی
تزریق بوتاکس یه پیشانی

تزریق بوتاکس یه پیشانی

عوارض تزریق بوتاکس در پیشانی

  • یکی از مشکلاتی که بعد از تزریق بوتاکس در پیشانی ممکن است برای بیماران نگرانی ایجاد کند، افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس در پیشانی می باشد که این عارضه از هر 200 تزریق در یک نفر مشاهده شود. در درجات خفیف تر معمولا اقدام خاصی نیاز نیست فقط باید با گذشت زمان دارو جذب شود و طی چند هفته بهبود پیدا کند. در مواردی که بیمار نگران این مشکل می باشد می توان از یک سری اقدامات درمانی مانند قطره های چشمی برای این افراد استفاده کرد تا این عوارض به حداقل برسد.
  • یکی دیگر از این عوارض کبودی می باشد که ممکن است بعد از تزریق مقداری کبودی ایحاد شود که به مرور زمان برطرف می شود.

نتیجه گیری

تزریق بوتاکس به پیشانی به تکنیک و مهارت های خاصی نیاز دارد و باید حتما توسط افراد مجرب انجام شود. زیرا با یک تزریق نادرست و نابجا و با تزریق مقدار بیشتری از دارو ممکن است عوارض نامطلوبی را در صورت ایجاد کند.

راه های ارتباطی با دکتر ماریا مرادی:

info@drmariamoradi.com

88783973 – 021

پیج اینستاگرام

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
تزریق ژل

تزریق ژل

تزریق ژل بعنوان یک درمان موثر برای از بین بردن خطوط و چین و چروک های سطحی و عمیق، مورد استفاده قرار می گیرد. این روند زیبایی، راهکاری موثر برای کمک به کاهش...

بیشتر بخوانید
تزریق فیلر

تزریق فیلر

در طول چند دهه گذشته ، گزینه های تزریق فیلر به میزان قابل توجهی پیشرفت یافته است. اکثریت فیلرهایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند ، شکل هایی از...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =