دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / تاثیر جراحی بینی بر خروپف
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

تاثیر جراحی بینی بر خروپف

آیا با جراحی بینی از شر خروپف های شبانه رهایی می یابیم ؟ با توجه به ماهیت خروپف کردن و میزان رواج آن در بین افراد ، به آن به عنوان یک مشکل جدی نگریسته نمی شود. این مشکل ، جمعیت بیشتری را در میان مردان ، در مقایسه با زنان ، درگیر خود می کند ولی می تواند در خواب هر دو جنسیت ، اختلالاتی را ایجاد کند. اما خروپف چگونه اتفاق می افتد؟ بسیاری از زوجینی که همسرشان خروپف می کند ، دارای تجربه خواب بی کیفیت بوده و همین امر بر روی عملکردهای روزانه آنها تاثیر نامطلوبی می گذارد. بنابراین علیرغم ظاهر ساده این مشکل ، مشاهده می کنیم که در صورت درگیر بودن با آن ، جنبه های کیفی متعددی در زندگی شما ، تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین  برای حل این مشکل و بهره مندی از یک کیفیت زندگی خوب می توانید با مراجعه به متخصص ، از راه حل درمانی مناسب بهره مند شوید. در این مقاله دکتر ماریا مرادی به بررسی تاثیر جراحی بینی بر خروپف می پردازد.

تاثیر-جراحی-بینی-بر-خروپف

درمان خروپف

برای درمان خروپف باید به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا با کمک راه کار های مفید و موثر برای درمان شما اقدام کند.

باید به این نکته توجه داشت که تاثیر جراحی بینی بر خروپف تنها حدود 20 درصد است و نمی توان با این روش به طور کامل خروپف را درمان کرد .خروپف های شبانه بیشتر در افرادی که اضافه وزن دارند دیده می شود . برای این افراد اولین اقدام قبل از جراحی بینی کاهش وزن می باشد . می توان گفت کاهش وزن تاثیر بسیاری در کم کردن خروپف دارد .

 با انجام جراحی بینی و در کنار آن کاهش وزن به میزان 50 درصد ازمشکلات خروپف برطرف می گردد. برای درمان قطعی این بیماری نیاز به جراحی های لازم برروی قسمت هایی از حلق و بینی است که باعث انسداد راه های هوایی شده اند داریم.

چه چیزی باعث خروپف می شود؟

وقتی به خواب می روید ، ماهیچه های گلو در حالت ریلکس قرار می گیرد. سپس زبان شما به عقب حرکت می کند و وقتی نفس می کشید ، دیواره گلوی شما شروع به مرتعش شدن می نماید. این اتفاقات داخلی ، باعث می شود که صدایی شبیه به خروپف ایجاد شود. در موارد حاد ، دیواره گلو به طور کامل دچار اختلالات جدی می شود. این مشکل جدی است که آپنه خواب نامیده می شود و نیاز به درمان فوری دارد. برخی عوامل دیگر که در خروپف کردن تاثیرگذار می باشند ، موقعیت خواب نامناسب  و سپتوم کج می باشد ، که در این شرایط ، عمل بینی ، مورد نیاز خواهد بود.

با پزشک خود در خصوص تاثیر جراحی بینی بر خروپف ، گفتگو کنید.

جراحی بینی چگونه خروپف را درمان می کند ؟

در مورد مشکلات مربوط به خروپف کردن و خصوصاً در موارد جزئی تر مرتبط با سپتوم کج ، رینوپلاستی فانکشنال می تواند با ایجاد اصلاحات و تنظیماتی ساده در مسیر جریان هوا از راه بینی ، به تنفس راحت تر در طول شب ، کمک کند. البته ، زمانی که فرایند جراحی بینی با این هدف انجام پذیرد دیگر نمی توان نام رینوپلاستی را بر روی آن گذاشت. این پروسیجر اغلب تحت عنوان سپتوپلاستی نامیده می شود چون سپتوم از طریق یک سری تراش ها در استخوان و غضروفی که مسیر تنفسی شما را مسدود کرده و باعث بروز خر و پف می شود ، بازسازی می گردد. جراحی ، ساختار بینی و مسیر جریان هوا را تنظیم نموده و در نهایت به تنفس آسان تر برای داشتن یک تجربه خواب بهتر ، کمک می کند.

اگر بخواهیم عمل بینی انجام دهیم ، آیا اجرای همزمان آن با جراحی فانکشنال برای رفع مشکل خروپف امکان پذیر است؟

در برخی موارد که خر و پف دائمی بوده و به خودی خود رفع نمی شود ، پزشک ، انجام جراحی فانکشنال به همراه عمل زیبایی بینی را توصیه می کند. جراحی زیبایی بینی می تواند به طور همزمان ، مشکلات زیبایی و تنفسی مربوط به بینی شما را درمان کند.

چگونه می توان فهمید که جراحی بینی می تواند به رفع مشکل خروپف کردن کمک کند؟

صرفنظر از علت خر و پف ، یعنی سپتوم کج یا بزرگ بودن شاخک های بینی یا علائم دیگری از قبیل بینی شکسته ، رینوپلاستی معمولاً می تواند تا سطح مشخصی ، در درمان مشکل خروپف ، موثر واقع شود. بعد از مشاوره با پزشک و تعیین میزان جدی بودن مشکل خروپف ، پزشک ، راه حل های جراحی بینی موجود را که می تواند در حل مشکل تان مفید واقع شود ، با شما مطرح میکند. گاهی حتی ساده ترین شکل عمل بینی ، می تواند پیچیده ترین مشکلات خر و پف را درمان کند.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

آیا با عوارض عمل بینی آشنایی دارید ؟ اگر پاسخ تان منفی است پس این مقاله را تا آخر بخوانید. بینی علاوه بر اینکه مسیری برای عبور هوا و تنفس می باشد مسیری است...

بیشتر بخوانید
اسپلینت بینی

اسپلینت بینی

اسپلینت بینی ، ابزاری هستند که برای کمک به بینی در حفظ شکل جدید خود، بعد از جراحی، مورد استفاده قرار می گیرند. اسپلینت های بینی، از حرکت و جابجا شدن...

بیشتر بخوانید
تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در جراحی بینی تغییرات زیادی انجام می شود در نتیجه نیاز به مراقبت های ویژه ای در دوره ی نقاهت دارد....

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =