دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / بینی غضروفی استخوانی
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

بینی غضروفی استخوانی

اگر ساختمان هرمی شکل بینی از غضروف ، و اسکلت استخوانی دارای پوستی نازک باشد به این نوع بینی ، بینیِ استخوانی یا بینی غضروفی گفته می شود. ضخامت پوست در بینی های عضروفی یا استخوانی کمتر است ، پوست انعطاف پذیر تر می باشد، تغییرات بیشتری را می تواند تحمل کند و دست جراح برای ایجاد تغییر در بینی با تراش استخوان و غضروف بازتر است . دکتر ماریا مرادی به عنوان یک جراح بینی خوب در تهران به راحتی می تواند تمام اشکالات بینی استخوانی یا قضروفی را برطرف کند و شکل دلخواه را با توجه به خصوصیات ظاهری سایر اجزای صورت به وجود آورد .

تورم و کبودی بعد از جراحی بینی غضروفی استخوانی تا چه مدت طول می کشد

بینی درمراحل اولیه جراحی یعنی در  ۲ تا ۱۴ هفته اول جراحی دستخوش تغییرات قابل توجهی خواهد شد . ورم بینی به تدریج در طول چند ماه اول جراحی بینی جذب خواهد شد و در نتیجه ظاهر بینی به تدریج تغییر خواهد کرد .

وقتی گچ بینی پس از یک هفته برداشته شود ، بینی شما متورم به نظر می آید که امری طبیعی است .

بینی-غضروفی-استخوانی

معمولا در هفته دوم بعد از جراحی بینی استخوانی ، ورم و کبودی بینی به اندازه کافی فروکش خواهد کرد به طوری که یک فرد با نگاهی سرسری ممکن است متوجه نشود که بر روی بینی شما عمل جراحی صورت گرفته است .

بینی شما ممکن است برای چند ماه متورم به نظر بیاید . بعد از ۳ الی ۴ ماه ورم بینی شما جذب خواهد شد

برای اینکه شکل نهایی بینی شما مشخص شود حدودا یکسال زمان لازم است .

ورم بینی می تواند در طول این زمان باقی بماند به خصوص در نوک بینی و در ناحیه ای که برآمدگیِ قسمت استخوانیِ بینی برداشته شده است . پس از حذف برآمدگی ، ورم در مرکز قسمتی که برآمدگی آن برداشته شده است بیشتر خواهد بود که معمولا این قسمت بیشتر از قسمت های دیگر متورم خواهد شد و تا چند ماه باقی می ماند.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
انواع مدل بینی

انواع مدل بینی

تنوع شکل های بینی در میان افراد مختلف، یک موضوع گسترده و جذاب می باشد. بنابراین، وقتی فردی برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی یا رینوپلاستی تصمیم گیری می کند،...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =