مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

فیلر های پوست

فیلرها به طور کلی به دو دسته فیلرهای طبیعی و ساختگی تقسیم بندی می‌شوند.
فیلرهای_ساختگی
ژل‌های_دایمی
ژل‌های از جنس پلی‌آکریل‌آمید که معروفترین آنها ژل “پاژ” است. متاسفانه این ژل با عوارض فراوانی مانند عفونت، جابه‌جایی ژل و غیرقرینگی در صورت همراه است.
تزریق این ژل به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و به کسانی که در گذشته پاژ تزریق کرده‌اند، بهتر است در اولين فرصت اقدام به تخليه ژل نمايند چون این ژل‌ها پس از تزریق شروع به حرکت و جابه‌جایی می‌کنند و چند سال بعد، در محل جدید خود سخت می‌شوند و به بافت‌های اطراف چسبندگی پیدا می‌کنند، که در اين موارد تخلبه ان كار سختي است و معمولا نياز به جراح صورت دارد،
٢-فيلر هاي طبيعي كه از جنس هيالورونيك اسيد بوده،و به مرور جذب بدن ميشوند، دكتر ماريا مرادی از اين نوع فيلرها براي صورت استفاده ميكنند و تمام موارد مورد مصرف مجوز وزارت بهداشت و برچسب اصالت دارد كه ميتوانيد هنگام تزريق ببينيد.

فیلر-های-پوست

طی تزریق فیلر چه اتفاقاتی می‌افتد؟

ابتدا پزشک متخصص شما را معاینه و نواحی از پوست و صورت شما را که نیاز به بازسازی دارد ارزیابی کرده و با شما در میان می‌گذارد، سپس نقاط خاصی در صورت علامت‌گذاری می‌گردد، محل‌های تزریق توسط یک ماده‌ ضد میکروبی پاک شده و با بی‌حس کننده موضعی بی‌حس می‌گردد. انجام تزریق در هر ناحیه فقط چند دقیقه طول می‌کشد، سپس نواحی علامت گذاری شده پاک و محل تزریق به کمک یخ سرد و توسط پزشک ماساژ داده می‌شود.
چند ساعت بعد از انجام تزریق شما می‌توانید با ملایمت (بدون اعمال فشار در نواحی درمان شده) آرایش کنید. قابل ذکر است که اصلاح خطوط و چروک‌های عمیق و اسکار‌ها نیاز به تزریق‌ فیلر در چند جلسه دارد  و با یک جلسه و یا مقدار کم فیلر نتایج کاملا قابل قبول بدست نمی‌آید.

فیلر‌های تزریق شده به پوست دایمی نیستند و برای حفظ وضعیت نیاز به تزریق دوباره وجود دارد اما علاوه بر طول عمر تعریف شده هر نوع فیلر، روند سالمند شدن پوست شما و این که بدن شما چه قدر سریع فیلر را تجزیه خواهد کرد، فواصل تکرار دوباره فیلر را تعیین می‌کند. اگر شما تصمیم به درمان دوباره نداشته باشید ظاهر چروک‌ها به وضعیت اولیه بر می‌گردد و حجم گونه‌ها و لب‌ها کاهش می‌یابد. برای جلوگیری از عوارض جدی، در انتخاب پزشک متخصص و مورد اعتماد خود دقت نمایید چرا که عدم مهارت و دانش کافی در انجام تزریق و نیز استفاده از انواع متفرقه و ارزان قیمت فیلرها می‌تواند عواقب جدی بدنبال داشته باشد.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
تزریق ژل

تزریق ژل

تزریق ژل بعنوان یک درمان موثر برای از بین بردن خطوط و چین و چروک های سطحی و عمیق، مورد استفاده قرار می گیرد. این روند زیبایی، راهکاری موثر برای کمک به کاهش...

بیشتر بخوانید
تزریق فیلر

تزریق فیلر

در طول چند دهه گذشته ، گزینه های تزریق فیلر به میزان قابل توجهی پیشرفت یافته است. اکثریت فیلرهایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند ، شکل هایی از...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 20 =