دکتر ماریا مرادی / جراحی زیبایی صورت / فرم دهی صورت با تزریق چربی
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

فرم دهی صورت با تزریق چربی

اگر شما تجربه ی کاهش وزن شدید را داشته اید، و در حین این پروسه ، بافت ها و چربی های صورت تحت تاثیر قرار گرفته است و می خواهید صورتی متناسب با اندامتان را داشته باشید، می توانید با  تزریق چربی ، صورت خود را به فرم و حالت دلخواه در بیاورید و با این کار زیبایی چهره خود را دو چندان کنید. در این مقاله دکتر ماریا مرادی در مورد فرم دهی صورت با تزریق چربی اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران عزیز قرار داده اند.

فرم دهی صورت با تزریق چربی

فرم دهی صورت با تزریق چربی چگونه انجام میشود؟

تزریق چربی به صورت عملی است که طی آن، چربی از قسمت های که در آن ها اشباع شده است، مانند: شکم، ران و باسن گرفته می شود، شسته و پالایش می شود (البته فرآیند آماده سازی آن کمی زمان بر است) و به نواحی که نیاز دارد مانند صورت به منظور فرم دهی تزریق می شود. در واقع پزشک محل مورد نظر که در بر دارنده چربی های اشباع شده است را انتخاب کرده ، جای برش آن را علامت می زند و سپس با بی حسی موضعی و به وسیله ابزاری مخصوص چربی را خارج کرده و با مواد مخصوصی شستو داده و ناخالصی های چربی را با استفاده از دستگاهی پالایش می کند. در آخر با سوزن یا دستگاهی مخصوص این چربی های طبیعی را به زیر پوست محل مورد نظر به آرامی، تزریق می کند.

موارد مورد استفاده جهت فرم دهی صورت با تزریق چربی

معمولا در نواحی از صورت که در اثر کاهش وزن یا سانحه، دچار چروکیدگی یا فرورفتگی شده باشد، مورد مصرف قرار می گیرد.

عوامل موثر در تزریق چربی

  • استفاده از بهترین تکنیک برای گرفتن چربی از بدن و تزریق آن به صورت
  • انتخاب بهترین پزشک متخصص پلاستیک و زیبایی برای انجام چنین عملی
  • انجام آزمایشات لازم برای گرفتن چربی
  • انتخاب و تشخیص محل استخراج چربی
  • زمان و آماده سازی برای تهیه بافت چربی در تزریق چربی موفق آمیز، موثر است.

چه آمادگی هایی برای فرم دهی صورت با تزریق چربی لازم است؟

برای انجام تزریق چربی به صورت  نیاز است از مدتی قبل تر به توصیه های پزشک عمل کنید ، تا مرحله ریکاوری پس از عمل سریعتر انجام شود..

  • حداقل از شش هفته قبل از تزریق چربی، از استعمال دخانیات اجتناب کنید.
  • اگر سابقه ی بیماری خاصی دارید و یا از نسخه ایی تبعیت می کنید حتما پزشک خود را مطلع کنید.
  • از مصرف ویتامین های خون ساز پرهیز کنید، چون امکان خونریزی را بیشتر می کند.
  • بعد از عمل حتما یک فرد را به عنوان همراه خود داشته باشید تا اذیت نشوید.

عوارض فرم دهی صورت با تزریق چربی

در یک محیط استریل و تحت مراقبت های ویژه از سوی یک جراح دارای بورد تخصصی که به تمام جوانب این جراحی و شرایط و الزامات اجرای آن احاطه کامل دارد، عوارض بسیار اندکی را می توان از انجام فرایند تزریق چربی به صورت انتظار داشت. یکی از عوارض احتمالی این است که بخشی از چربی های تزریق شده، در طول فرایند متابولیسم طبیعی بدن، شانس زنده ماندن پیدا نکرده و درصدی از آنها، جذب بدن شوند. بعلاوه، خطراتی از قبیل خونریزی، تورم، و کبودی ناحیه درمان نیز بعنوان عوارض جانبی تزریق چربی ، قابل اشاره می باشند. این عوارض جانبی، بعد از سپری شدن دوره ریکاوری، به طور خودبخود و البته با مراقبت های صورت گرفته در طول این دوره، فروکش خواهند کرد.

مراقبت های بعد ازفرم دهی صورت با تزریق چربی

تزریق چربی به صورت یک فرایند درمان سرپایی می باشد که با استفاده از بی حسی موضعی قابل اجرا بوده و معمولاً تکمیل آن به یک ساعت زمان نیاز دارد. وقتی بعد از تکمیل فرایند به منزل مراجعت نمودید، باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • در طول هفته اول بعد از تزریق، اندکی کبودی و تورم وجود خواهد داشت. این تورم و کبودی هم در ناحیه تزریق و هم در ناحیه ای که چربی از آن برداشته شده است، شکل می گیرد.

برای کاهش دادن سطح تورم و درد:

  1. سر خود را با گذاشتن چند بالش، در موقعیت بالاتر از بدن نگه دارید.
  2. از کمپرس یخ استفاده کنید.
  3. داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک را در صورت احساس درد، مصرف کنید.
  • کاهش تورم و کبودی در بین روزهای هفتم تا دهم بعد از روند تزریق چربی، اتفاق می افتد. تا هفته دوم، بخش عمده ای از کبودی از بین رفته ولی بخشی از تورم هنوز باقی مانده است.

بعد از هفته اول، اکثر بیماران برای بازگشت به محل کار خود احساس آمادگی می کنند. دوره ریکاوری در افراد مختلف، متفاوت است.

7 نکته ای که باید در خصوص دوره ریکاوری پس از فرم دهی صورت با تزریق چربی بدانید:

  1. ناحیه درمان شده در صورت را در طول چند روز اول بعد از تزریق ، دستکاری نکرده، حرکت و ماساژ ندهید.
  2. سیگار نکشید.
  3. به پشت بخوابید و صورت خود را بر روی بالش فشار ندهید.
  4. از انجام فعالیت های سنگین تا زمان صلاحدید پزشک، خودداری کنید.
  5. آبرسانی به بدن را فراموش نکنید. مایعات و خصوصاً آب زیاد بنوشید.
  6. وزن خود را ثابت نگه دارید. کاهش وزن می تواند باعث از بین رفتن بخش عمده ای از چربی در صورت شما شود.
  7. چربی های سالم را به رژیم غذایی تان اضافه کنید. منابع حاوی چربی های سالم را می توانید در آووکادو، ماهی سالمون، بادام و روغن نارگیل پیدا کنید.

آیا می توان چربی تزریق شده به صورت را از بین برد؟

گاهی در پی سپردن فرایند تزریق چربی به صورت، به دست یک متخصص بی تجربه، نتیجه ای حاصل می شود که نظر بیمار را تامین نکرده و بیمار ترجیح می دهد چهره اش به زمان قبل از تزریق بازگردانده شود. چربی تزریق شده با استفاده از روش ساکشن، قابل خارج شدن است. اما با توجه به اینکه در طول ساکشن باید سوراخ های ریز بسیاری بر روی پوست ایجاد شود، این فرایند چندان مورد علاقه پزشکان نیست. گاهی امکان وارد آمدن آسیب های عصبی یا مویرگی وجود دارد. بنابراین، بهتر است همیشه شعار معروف پیشگیری بهتر از درمان است را به یاد داشته باشید و با سپردن درمان به دست یک متخصص با تجربه، نه تنها به فکر بازگرداندن آن به حالت اولیه نباشید، بلکه از چهره جدید خودتان لذت برده و اتفاق جدید و لذت بخشی را در زندگی خود تجربه کنید.

 

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی پلک

جراحی پلک

چشم های انسان بخش عمده ای از احساسات او را بیان کرده و جرئی ترین تغییرات در احساسات در این عضو از صورت پدیدار می شود. بنابراین، ماهیچه های اطراف چشم ها به...

بیشتر بخوانید
پروتز چانه

پروتز چانه

پروتز چانه یکی از روندهایی است که برای رفع دغدغه در افرادی که احساس می کنند صورت آنها نامتناسب و فاقد تقارن است مورد استفاده قرار می گیرد. البته گاهی اوقات...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − پانزده =