دکتر ماریا مرادی / جراحی زیبایی صورت / جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

زیبایی گوش ها یکی از موثرترین عامل در زیبایی چهره افراد می باشند. جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی راه حل مناسبی برای گوش های برجسته و بزرگ است.بیشترین موارد در جراحی زیبایی گوش ،گوش هایی که به نسبت جلوتر از حد طبیعی هستند می باشد ، این گوش ها در چهره فرد بزرگ به نظر می آیند . طبق گفته  دکتر ماریا مرادی بهترین جراح گوش تهران اگر حتی در این مورد گوش ها اندازه طبیعی خود را داشته باشند ، اما به طور طبیعی به عقب نرفته باشند نیز ، جای نگرانی جود ندارد و این مشکل به راحتی قابل درمان است.

 

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

 

روش جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

در جراحی گوش می توان از هر سه روش نیمه بیهوشی ، بی حسی موضعی و بیهوشی استفاده کرد. اگر جراح گوش از روش نیمه بی هوشی استفاده کند ، علاوه بر بی حسی لاله گوش ، از داروهای ضد استرس و ضد درد نیز کمک می گیرد. این داروها فرد را به خواب عمیق فرو می‌ برد و در روش بیهوشی همانند سایرجراحی ها ، بیمار در بیهوشی کامل تا پایان عمل به سر می‌ برد. اما اگر جراح این جراحی زیبایی را با بی حسی موضعی انجام دهد ، از محلول های بی حس کننده و موضعی استفاده می کند در نتیجه بیمار در طول جراحی دردی را احساس نمی کند.

جراحی گوش در چه مواردی نیاز است ؟

  • در  گوش هایی که لاله گوش  در آن ها آسیب دیده باشد .
  • گوش هایی که با هم قرینه نباشند یعنی لاله گوش نسبت به گوش دیگری کوچک تر و یا بزرگ تر باشد .
  • در افرادی که به طور مادر زادی ، لاله گوش ندارند.
  • گوش هایی که اندازه طبیعی خود را دارند اما به نسبت جلوتر از حد طبیعی هستند.

 

جراحی-زیبایی-گوش

 

عوارض جراحی گوش

افرادی که تصمیم به جراحی زیبایی گوش دارند ، نگران خطرات و عوارض جراحی می باشند. باید گفت تمام جراحی ها ممکن است همراه با عوارض باشد ، عمل زیبایی گوش نیز دارای عوارض و خطراتی به نوبه خود می باشد که البته گذرا و کوتاه مدت می باشند. اگر بخواهیم عوارض اتوپلاستی را عنوان کنیم می توانیم موارد زیر را نام ببریم.

  • وجود جای زخم بعد از جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

باید گفت آثار زخم بعد از جراحی زیبایی گوش ثابت هستند ولی به این دلیل که برپشت گوش می باشند با چین و چروک های گوش مشخص نمی باشند .

 

جراحی گوش در تهران - دکتر مرادی

 

  • عدم تقارن در محل گوش ها

گاهی عدم تقارن گوش ها آن هم بسیار ناچیز در حد 1-2 سانت در افرادی که عمل گوش یا اتوپلاستی انجام داده اند دیده می شود .جراح باید قبل از اقدام به جراحی تمام موارد موجود را بررسی کند و از احتمالات جراحی زیبایی گوش والبته نحوه جراحی بیمار خود را آگاه کند .در این صورت است که بیمار با دید بازتری جراحی گوش را انجام می دهد.

  • حساسیت های پوستی

گاهی بعد از جراحی زیبایی گوش تغییراتی در حساسیت افراد ایجاد می شود. تغییر در موقعیت گوش ها می تواند دلیلی بر این حساسیت ها باشد.  باید گفت این حساسیت ها گذرا می باشند و در مدت زمان کوتاهی از بین می  روند .

  • مشکلات احتمالی با ایجاد بخیه ها

بخیه های ایجاد شده بر روی گوش ها گاهی می تواند بر روی سطح پوست قرار بگیرند در نتیجه حتما باید این بخیه ها از بین بروند زیرا ممکن است التهابات پوستی را ایجاد کنند.

  • جراحی گوش گاهی ممکن است بیش از اندازه گوش ها را اصلاح کند .

تصحیح بیش از اندازه گوش ها ممکن است در بعضی از موارد غیر طبیعی و غیر عادی به نظر اید همین امر می تواند در دسته عواقب جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی باشد.

البته جای نگرانی وجود ندارد تمام این موارد احتمالات هستند که البته حتی در صورت دیده شدن ان ها می تواند با طی کردن دوره درمان کوتاهی آن ها درمان کرد.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی پلک

جراحی پلک

چشم های انسان بخش عمده ای از احساسات او را بیان کرده و جرئی ترین تغییرات در احساسات در این عضو از صورت پدیدار می شود. بنابراین، ماهیچه های اطراف چشم ها به...

بیشتر بخوانید
پروتز چانه

پروتز چانه

پروتز چانه یکی از روندهایی است که برای رفع دغدغه در افرادی که احساس می کنند صورت آنها نامتناسب و فاقد تقارن است مورد استفاده قرار می گیرد. البته گاهی اوقات...

بیشتر بخوانید
جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش

طبق تحقیقات انجام شده، امروزه از هر 20 هزار نوزاد متولد شده حداقل یکی دچار برآمدگی گوش می باشد. همچنین عوامل ژنتیکی و وراثتی در ایجاد این عارضه دخیل می...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =