دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / جراحی زیبایی بینی و سینوس به طور همزمان
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

جراحی زیبایی بینی و سینوس به طور همزمان

آیا انجام جراحی زیبایی بینی و سینوس به طور همزمان وجود دارد؟ التهاب سینوس های اطراف بینی را سینوزیت می گویند . همانطور که می دانید در هر طرف صورت چهار سینوس وجود دارد . در واقع این سینوس ها ساختمان های هوادار در استخوان های صورت می باشند . سینوس ها در استخوان های پیشانی، فکی، اتموئید و اسفنوئید وجود دارند و با نام استخوانی که در آن وجود دارند نامگذاری می شوند. سطح داخلی سینوس ها توسط مخاط مفروش شده است. وظیفه این مخاط گرم نمودن هوایی است که از طریق بینی به سمت ریه ها در جریان است. در ضمن این مخاط دارای مژک هایی است که تا حدودی هوا را از عناصر میکروبی و آلودگی های شیمیایی موجود در هوای تنفسی، پاک و تصفیه می نماید.در ادامه این مقاله با دکتر ماریا مرادی همراه باشید تا در مورد تداخل سینوزیت و جراحی بینی اطلاعات مفیدی کسب کنید.

جراحی-زیبایی-بینی-و-سینوس-به-طور-همزمان

سینوزیت به دو دسته حاد و مزمن تقسیم می شود .سنوزیت حاد، سینوزیتی است که اخیراً ایجاد شده و پس از مدت مشخصی با درمان آن، بهبود می یابد. اما سینوزیت مزمن دوره طولانی داشته و محدود به زمان خاصی نمی باشد .

جراحی های همزمان با جراحی بینی

  • جراحی سینوس ها

سینوس ها حفره هایی در استخوان های صورت هستند که در طول شبانه روز یک لیتر ترشح دارند . این ترشحات به بینی و حلق راه دارند . در صورتی که این حفره ها بسته شده باشد در فرآیند ترشح اختلال ایجاد می شود .درمان این وضعیت به وسیله ی جراحی آندوسکوپی است.

  • کوچک کردن شاخک های بینی

نحوه کوچک کردن شاخک های بینی بنا به علت آن متفاوت می باشد . کوچک کردن شاخک بینی یکی دیگر از جراحی هایی می باشد که می توان همزمان با جراحی زیبایی بینی انجام داد .

  • سپتوپلاستی یا انحراف تیغه ی بینی

این جراحی به منظور صاف نمودن تیغه ی میانی بینی انجام می شود و هدف آن برطرف کردن مشکلات تنفسی همراه با اصلاح کجی ظاهر بینی است .سپتوپلاستی می تواند همزمان با جراحی بینی انجام شود .

مزایای جراحی های همزمان

انجام جراحی های همزمان باهم می توانند مزیت های زیادی برای بیمار داشته باشد . از جمله اینکه :

  • بیمار یک دوره نقاهت و بهبودی را طی می کند
  • کاهش هزینه برای بیمار ،البته باید گفت جراحی های زیبایی تحت پوشش بیمه نمی باشند.
  • بیمار یک بار بیهوشی را تجربه میکند.

جراحی زیبایی بینی و سینوس به طور همزمان

دوره ریکاوری بعد از جراحی زیبایی بینی و سینوس به طور همزمان

فرایند جراحی زیبایی بینی و سینوس ، دارای ماهیت درمان سرپایی بوده و بعد از تکمیل فرایند و مساعد بودن شرایط بیمار ، از محل درمان مرخص می شود. با توجه به تاثیرات داروی بیهوشی استفاده شده در طول درمان ، بیمار در چند ساعت اولیه بعد از تکمیل فرایند ، احساس سرگیجه خواهد کرد که به مرور زمان از بین می رود . کبودی و تورم از عوارض جانبی هستند که بعد ازعمل، بیمار آنها را تجربه خواهد کرد.

  • بیمار باید بعد از جراحی ، استراحت کرده و از انجام فعالیت های سنگین فیزیکی خودداری کند.
  • در هنگام خوابیدن با قرار دادن چند بالش ، بهتر است سر در موقعیت بالاتر از بدن قرار گیرد. این کار به کاهش تورم و تسریع فرایند بهبود کمک می کند.
  • پزشک به بیمار خود موکداً توصیه می کند که از فین کردن ، خودداری نماید.
  • با توجه به احساس انسداد موقتی مجاری بینی ، بهتر است با استفاده از یک دستگاه رطوبت ساز ، رطوبت محیط در حد مطلوب حفظ شود. این کار از احساس خشکی می کاهد.
  • مصرف سیگار و محصولات وابسته به آن در طول دوره ریکاوری بعد از جراحی ممنوع است. سیگار تاثیرات نامطلوبی را بر روی جریان خون به ناحیه درمان بر جای می گذارد. استعمال سیگار باعث تنگی عروق شده و در نتیجه خون و اکسیژن رسانی به ناحیه درمان ، به خوبی انجام نمی شود.
  • بیمار موظف است داروهای تجویز شده توسط پزشک را با دقت و طبق دستور ، مورد مصرف قرار دهد.

مراقبت های قبل از جراحی زیبایی بینی و سینوس به طور همزمان

  • مصرف داروهای ضد انعقاد خون به دلیل تاثیر بر افزایش احتمال خونریزی ، ممنوع می باشد.
  • مصرف نیکوتین و محصولات وابسته ، از تاریخ مقرر منتهی به روز جراحی ، ممنوع می باشد .
  • در طول جلسه مشاوره ، پزشک جهت ترسیم طرح درمان جامع تر ، در خصوص تمام سوابق پزشکی ، بیماری های قبلی ، جراحی ها ، آلرژی های بیمار خود کسب اطلاعات می کند.

بهترین جراح زیبایی و سینوس بینی

در فرایند جراحی همزمان زیبایی و سینوس ، علاوه بر رفع ایرادات ظاهری در بینی ، پزشک به رفع مشکلات در ناحیه سینوس بینی نیز اقدام کرده و ایرادات فانکشنال را نیز درمان می کند. نتیجه سپردن یک جراحی بینی و سینوس به یک جراح خوب ، دستیابی به بینی است که علاوه بر داشتن ظاهری زیبا ، فاقد مشکلات عملکردی بوده و بیمار را از یک کیفیت زندگی خوب بهره مند می سازد.

جراحی زیبایی بینی و سینوس به طور همزمان

آیا جراحی زیبایی بینی و سینوس به طور همزمان امکان پذیر است؟

در مرحله اول اقدام به درمان مشکلات سینوسی ، پزشک سعی می کند بیماری را با استفاده از دارو رفع نماید. در صورتی که دارو برای درمان مشکل ، مفید واقع نشود ، و بیمار علاوه بر ابتلا به مشکلات سینوسی ، دچار انحراف بینی نیز باشد ، و همچنین ایراداتی در شکل ظاهری بینی نیز مشاهده شود ، پزشک با اجرای همزمان جراحی زیبایی و فانکشنال ، اقدام به درمان همزمان کلیه این مشکلات می نماید.

اهداف جراحی زیبایی بینی و سینوس به طور همزمان

جراحی آندوسکوپی سینوس با هدف برداشتن ترشحات جمع شده در سینوس ها و بهبود کیفیت جریان هوا از راه بینی انجام می شود. علاوه بر آن ، حس بویایی نیز بهبود یافته و عفونت های سینوسی ، کاهش پیدا می کند.

پس از جراحی ، درصد تجربه علائم ناشی از عفونت سینوس نیز به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

هزینه جراحی زیبایی بینی و سینوس به طور همزمان

هزینه این فرایند درمان ، بر اساس دامنه گستردگی مشکل در بیماران مختلف ، متفاوت می باشد. در بیماران مختلف ، تعداد سینوس های درگیر ، متفاوت می باشد. بعلاوه ، ایراداتی که باید در شکل ظاهری هر بیمار درمان شود نیز از وسعت متفاوتی برخوردار است. در کنار این فاکتورها ، مواردی از قبیل تجربه جراح ، موقعیت جغرافیایی محل درمان و برخی فاکتورهای دیگر ، هزینه نهایی را تحت تاثیر قرار می دهند. پزشک در جلسه مشاوره ، بعد از بررسی های لازم ، بعنوان بخشی از جلسه در خصوص هزینه درمان ، اطلاعات لازم را در اختیار بیمار خود قرار می دهد.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

آیا با عوارض عمل بینی آشنایی دارید ؟ اگر پاسخ تان منفی است پس این مقاله را تا آخر بخوانید. بینی علاوه بر اینکه مسیری برای عبور هوا و تنفس می باشد مسیری است...

بیشتر بخوانید
اسپلینت بینی

اسپلینت بینی

اسپلینت بینی ، ابزاری هستند که برای کمک به بینی در حفظ شکل جدید خود، بعد از جراحی، مورد استفاده قرار می گیرند. اسپلینت های بینی، از حرکت و جابجا شدن...

بیشتر بخوانید
تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در جراحی بینی تغییرات زیادی انجام می شود در نتیجه نیاز به مراقبت های ویژه ای در دوره ی نقاهت دارد....

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =