مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

جراحی بینی پهن

جراحی بینی پهن یکی از شاخه های جراحی بینی می باشد . بینی های پهن بیشتر در افراد با بینی های گوشتی دیده می شود . جراحی بینی های گوشتی می تواند تغییرات زیادی را در چهره فرد ایجاد کنند . از بین بینی های گوشتی و استخوانی ،افراد با بینی های گوشتی از رضایت کمتری نسبت به بینی خود بر خوردارند . در این مقاله دکتر ماریا مرادی در مورد عمل زیبایی بینی پهن توضیحاتی ارائه میدهند.

جراحی بینی پهن

جراحی بینی گوشتی باعث برطرف کردن بسیاری از عیب های بینی می شود . متاسفانه در جراحی بینی پهن تغییرات در مدت زمان طولانی برای بیمار قابل مشاهده می باشد . اگر بینی شما از نوع گوشتی می باشد و تصمیم به جراحی بینی دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید .افراد به دلیل عدم تحمل ورم و کبودی بعد از جراحی ، از بینی خود احساس نارضایتی دارند .این افراد تصور دارند که جراحی بینی گوشتی از درصد موفقیت پایین تری بر خوردار می باشد ، در حالی که تنها تفاوت در جراحی بینی گوشتی و استخوانی روش جراحی در این دو می باشد .

آیا می توان جراح بینی را در نتیجه جراحی بینی پهن موثر دانست ؟

باید گفت در جراحی بینی ،جراح بینی به عنوان یک عامل موثر در نتیجه کار می باشد . انتخاب مناسب جراح بینی ، شما را به نتیجه خوب از یک عمل بینی نزدیک می کند . جراح بینی می تواند به راحتی بینی پهن و گوشتی را تشخیص دهد و با توجه به نوع بینی بهترین روش برای جراحی را برای او انتخاب  کند . در این جراحی کوچک کردن بینی باید حد و مرزی داشته باشد . کوچک کردن بیش از اندازه در جراحی بینی پهن می تواند به بافت های بینی و عملکرد های تنفسی بینی صدمه وارد کند .

ویژگی های بینی پهن

  • در بینی های پهن و گوشتی پوست بینی ضخیم و چرب می باشد و بیشتر جوش دار و ناصاف می باشد .
  • بیشتر ایرادات در قسمت  سر بینی می باشد .
  • غضروف ها ضعیف  و انداره آن ها بزرگ می باشد  در نتیجه جراح بینی باید در حین جراحی تقویت غضروف بینی انجام دهد .
  • بینی های پهن قوز دار نمی باشند ، بینی های قوز دار تنها در بینی های استخوانی دیده می شود .
  • پهنای سر بینی از 10 میلی متر هم بیشتر می باشد .

مراقبت های بعد از جراحی بینی پهن

  • حتما در 12 ساعت اول از کمپرس یخ استفاده نمایید .
  • سعی کنید در روز های اول بعد از جراحی زیاد صحبت نکنید و همچنین خنده های شدید نداشته باشید .
  • از جویدن غذا و مواد خوراکی سفت به شدت خودداری نمایید .
  • از قرار گرفتن در محل های شلوغ پرهیز نمایید .
  • به هنگام بلند شدن در روز های اولیه بعد از جراحی حتما از فردی کمک بگیرید .
  • حتما سر خود را به هنگام استراحت بالا قرار دهید . برای این کار می توانید از چند بالش استفاده کنید .
  • استفاده از عینک آفتابی و عینک طبی تا 2 ماه بعد از جراحی توصیه نمی شود .

پل بینی در بین های گوشتی

پل بینی در واقع همان برآمدگی وسط بینی می باشد . و دو نوع پل بینی وجود دارد . در ادامه به معرفی انواع پل بینی می پردازیم .

پل بینی پهن : این نوع از پل بینی بزرگ تر از حد معمول می باشد و به دو استخوان کج بینی متصل می شود .

پل بینی فرورفته : در این نوع از پل بینی قسمت های جلویی و قسمت های پشتی بینی بالا می رود و داخل بینی منحنی می شود .

هزینه جراحی بینی پهن

هزینه جراحی بینی پهن با توجه به هزینه جراح ، هزینه اتاق عمل ، دستمزد متخصص بیهوشی و .. متغییر است . برای برآورد هزینه باید به جراح پلاستیک بینی و صورت مراجعه نمایید ، تا در جلسه مشاوره بعد از معاینه بینی شما ، هزینه جراحی را به شما اطلاع دهد .

تکنیک های جراحی بینی پهن

دو دستاورد اصلی در عمل بینی پهن وجود دارد : رینوپلاستی باز و رینوپلاستی بسته

در دستاورد رینوپلاستی بسته ، برش هایی در داخل سوراخ های بینی ایجاد می شود. از طریق این برش ها ، تنظیمات و اصلاحات لازم در بینی انجام می شود.

در دستاورد باز ، علاوه بر برش های داخلی ، یک برش عرضی بین دو سوراخ بینی در زیر نوک بینی ایجاد می شود. هر یک از این دو دستاورد دارای مزیت های خاص خود می باشند.

مزایای عمل بینی پهن با تکنیک بسته

  • برای بینی هایی که دامنه تغییرات و اصلاحات در آنها جزئی می باشد ، مناسب است.
  • جای زخم قابل ملاحظه ای را بر جای نمی گذارد.

مزایای جراحی بینی پهن با تکنیک باز

  • این دستاورد در بینی هایی که به تغییرات و اصلاحات عمده و زیاد نیاز دارند ، ترجیح داده می شود.
  • جراح ، دسترسی بیشتری به ساختار و چارچوب داخلی بینی دارد.
  • جای زخم بر جای مانده از برش در زیر ستونچه بینی ، بسیار جزئی بوده و به مرور زمان از بین می رود.

چگونه جراح بینی خوب برای رینوپلاستی بینی پهن پیدا کنیم ؟

انتخاب یک جراح بینی پهن خوب ، یکی از پارامترهای مهم در دستیابی به یک نتیجه ایده آل از فرایند عمل بینی می باشد. یک جراح بینی خوب می تواند به شناسایی یک پروسیجر متناسب با ویژگی های خاص بینی هر بیمار که بتواند خواسته ها و ایده های بیمار را نیز تامین کند ، کمک کند. برخی از جراحان آنقدر صاحب مهارت و تجربه نیستند که بتوانند انواع مختلف جراحی زیبایی بینی از جمله عمل بینی پهن را انجام دهند.

  • مهارت جراح را به هزینه درمان ، اولویت بدهید.

اولین چیزی که در زمان تصمیم گیری برای انجام جراحی بینی پهن ، به ذهن بیمار خطور می کند ، هزینه جراحی است. هزینه جراحی بینی برای انواع مختلف بینی به میزان قابل ملاحظه ای متفاوت بوده و به فاکتورهایی از قبیل نوع پروسیجر مورد استفاده و هزینه های جراح ، وابسته است.

  • عکس های قبل و بعد سایر بیماران جراح بالقوه را نگاه کنید.

نگاه کردن به گالری عکس های سایر بیماران جراحی شده به دست جراح بالقوه شما می تواند کمک قابل ملاحظه ای در تشخیص سبک کار جراح کند. برای مثال اگر بیماران جراحی شده به دست جراح بالقوه شما دارای بینی پهن شبیه به بینی شما هستند ، می توانید تا حدودی ببینید که بینی شما بعد از جراحی به دست این جراح به چه شکل در خواهد آمد.

  • درباره خواسته ها و انتظارات خود با پزشک گفتگو کنید.

آخرین و مهم ترین بخش در انتخاب جراح بینی پهن خوب ، بحث کردن درباره ایده ها و خواسته های منحصر به فرد از عمل بینی پهن تان می باشد. یک جراح ماهر ، این ایده های شما را مورد بحث قرار می دهد و در صورت منطقی بودن ، طرح جراحی را بر اساس آن ترسیم می کند.

آیا نتیجه جراحی بینی پهن برگشت پذیر است ؟

افراد دارای بینی های پهن همیشه این دغدغه را دارند که آیا بعد از رینوپلاستی ، بینی شان دوباره به شکل اول خود بازمی گردد یا خیر. پاسخ به این دغدغه این است که با انتخاب بهترین جراح بینی پهن ، می توانید از بهترین تکنیک جراحی متناسب با ویژگی های بینی پهن تان بهره مند شوید و به این ترتیب ، برگشت پذیری نتیجه جراحی ، به صفر می رسد. پزشک متخصص جراحی بینی پهن ، با بهره گیری از تکنیک های ویژه از قبیل پیوند غضروف و نازک کردن پوست ضخیم ، شرایط استانداردی را خلق می کند که تحت آن ، تغییر شکل ایجاد شده در چارچوب بینی ، تحت پشتیبانی قرار گرفته و به این ترتیب نتیجه درمان ماندگار خواهد بود.نمونه کارهای

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
انواع مدل بینی

انواع مدل بینی

تنوع شکل های بینی در میان افراد مختلف، یک موضوع گسترده و جذاب می باشد. بنابراین، وقتی فردی برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی یا رینوپلاستی تصمیم گیری می کند،...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 1 =