دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / جراحی بینی فانتزی در تهران + نمونه کارهای قبل و بعد
مدت زمان مطالعه ۱۵ دقیقه

جراحی بینی فانتزی در تهران + نمونه کارهای قبل و بعد

در مدل جراحی بینی فانتزی ، بینی تا حد زیادی کوچک و قوس دار و سربالا می شود و اصطلاحا ظاهر عروسکی برای بینی و البته صورت ایجاد می‌کند. مدل فانتزی ممکن است برای تمامی متقاضیان مناسب نباشد. معمولا بانوان از طرفداران پر و پا قرص عمل بینی فانتزی هستند. کمتر دیده شده که آقایان برای انجام عمل بینی عروسکی تمایل نشان دهند. جدا از جنسیت ، استخوانی یا گوشتی بودن بینی هم برای انتخاب یا عدم انتخاب مدل عروسکی موثر است. بینی های استخوانی می توانند از جراحی بینی به سبک فانتزی نتیجه بهتری را کسب کنند.

 

آیا کاندید مناسبی برای جراحی بینی فانتزی هستید ؟

یکی از مهمترین کارهایی که باید قبل از هر عمل جراحی من جمله عمل بینی فانتزی انجام دهید ، این است که مطمئن گردید گزینه خوبی برای آن پروسه هستید. البته تعیین امر بر عهده بهترین جراح بینی است. اگر مدل جراحی بینی عروسکی را انتخاب کردید ، با دکتر خود جلسه مشاوره ای داشته باشید تا پس از انجام معاینات بالینی ایشان به بررسی خواسته های و انتظارات شما از عمل پیش رو بپردازد.

پزشک برای پیاده سازی خواسته شما ، یعنی ایجاد یک بینی فانتزی و عروسکی لازم است در ابتدا آناتومی چهره شما را بررسی کند تا مطمئن شود جراحی بینی فانتزی باعث ایجاد هارمونی و زیبایی بیشتر در چهره می گردد. علاوه بر ارزیابی تناسبات صورت ، آناتومی خود بینی ، میزان استحکام بافت ها و ضخامت پوست نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند. به طور کلی ویژگی های زیر نشان می دهند که یک فرد برای مدل جراحی بینی عروسکی ، گزینه مناسبی است :

  • افراد دارای بینی کوتاه و صورت صاف یا اصطلاحاً تخت
  • کسانی که بینی استخوانی و با پوست نازک دارند
  • افراد دارای نوک بینی کوتاه
  • کسانی که چهره طبیعی شان به طور کلی ظریف و رخ عروسکی دارد

دکتر ماریا مرادی با پیاده کردن روند عمل بینی فانتزی بر روی بینی داوطلبین متقاضی این نوع بینی، فرصتی را در زندگی آنها خلق می کند که در زمان حضور در یک جمع، به دلیل داشتن بینی که هیچ شخص دیگری در آن مجموعه از ویژگی های منحصر به فرد و مثال زدنی آن برخوردار نیست، بدرخشد. دستیابی به یک بینی متناسب با ویژگی های صورت، چنان ایده آل و رضایت بخش است که آن را به یکی از بهترین تجربه ها در طول زندگی تان تبدیل می کند.

بیشتر بخوانید : بهترین جراح بینی

چگونه برای جراحی بینی فانتزی آماده شویم؟

اجرای توصیه های پزشک قبل از عمل بینی فانتزی ، گامی مهم در سپری کردن یک دوره جراحی هموار می باشد. برخی از این اقدامات پیش از جراحی بینی عروسکی شامل موارد زیر می باشد:

  • حداقل دو هفته قبل از عمل بینی فانتزی ، از مصرف داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپرین یا ایبوپروفن خودداری کنید.
  • در صورتی که سیگاری هستید ، استعمال سیگار را در موعد مقرر شده توسط پزشک ، ترک کنید. سیگار با تاثیرات منفی خود ، فرایند بهبود را کند کرده و باعث بروز اختلالاتی در نتیجه جراحی بینی فانتزی تان می شود.
  • مصرف الکل نیز باید در موعد مقرر از سوی پزشک ، متوقف شود.
  • دو هفته قبل از جراحی بینی عروسکی ، مصرف خوراکی های حاوی ویتامین C ، مواد معدنی و آهن را آغاز کنید.
  • آزمایشات تجویز شده توسط پزشک را به طور کامل انجام دهید و نتیجه را برای پزشک خود ارسال کنید. پزشک از نتایج این آزمایشات برای ترسیم طرح درمان استفاده می کند.
  • هماهنگی های لازم برای مرخصی گرفتن جهت سپری کردن دوره ریکاوری را انجام دهید و از یکی از دوستان و نزدیکان بخواهید تا در روز عمل ، برای بازگرداندن شما به منزل ، مسئولیت رانندگی را به عهده گیرد.
  • محلی را در منزل مجهز به ملزومات مورد نیاز برای سپری کردن دوره ریکاوری نمایید.

کنیک های جراحی بینی فانتزی

عمل بینی فانتزی با دو رویکرد باز و بسته قابل اجرا می باشد که جراح، بنا به تشخیص خود ، بهترین گزینه را برای خلق نتیجه ای فوق العاده در بیمار خود ، برمی گزیند.

  • جراحی بینی فانتزی به روش باز

در مواردی که دسترسی بیشتر به ناحیه جراحی مورد نیاز بوده و لازم باشد که پزشک میدان دید وسیع تری از ناحیه درمان داشته باشد ، روش باز ، توصیه می شود. جراحی بینی عروسکی به روش باز شامل خلق یک برش در عرض ستونچه بین دو سوراخ بینی و بلند کردن پوست می باشد به این ترتیب ناحیه تحت درمان ، بیشتر قابل رویت بوده و جراحی با دقت بیشتری انجام می شود. این دستاورد دارای مزایای بسیاری می باشد ، از جمله اینکه جراح می تواند به کل چارچوب بینی از جمله نوک بینی ، دسترسی پیدا کند.

  • جراحی بینی فانتزی به روش بسته

این فرایند جراحی شامل دستیابی به نواحی برای شکل دهی آنها از طریق سوراخ های بینی می باشد. یک رینوپلاستی به روش بسته ، برای اصلاحات و شکل دهی های مینور یا جزئی مناسب می باشد. این روش ، کمتر تهاجمی بوده و این بدان معناست که دوره بهبود ، کوتاه تر و تورم بعد از جراحی ، کمتر است. با توجه به اینکه برش ها در داخل بینی ایجاد می شوند ، هیچ جای زخم یا اسکاری از آن بر جای نمی ماند.

مراحل عمل بینی عروسکی

جراحی بینی عروسکی به طور کلی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و مراحل آن شامل موارد زیر است:

  1. بیهوشی: بیمار بیهوش می شود تا در طول عمل احساس درد یا ناراحتی نداشته باشد.
  2. ایجاد برش: جراح برش هایی را در داخل یا خارج بینی ایجاد می کند.
  3. تغییر ساختار بینی: جراح با استفاده از تکنیک های مختلف، ساختار بینی را تغییر می دهد تا به ویژگی های مورد نظر دست یابد.
  4. بستن برش ها: پس از اتمام تغییرات، جراح برش ها را با بخیه می بندد.

در جراحی بینی عروسکی چه تغییراتی ایجاد می شود؟

در عمل بینی فانتزی ، تغییراتی در ساختار بینی ایجاد می شود تا ظاهری فانتزی و عروسکی به خود بگیرد. این تغییرات شامل موارد زیر است:

  • کوچک شدن بینی: در عمل بینی عروسکی، سایز کلی بینی به طور قابل توجهی کوچک می شود. این امر با تراشیدن استخوان و غضروف بینی انجام می شود.
  • باریک شدن پره های بینی: پره های بینی نیز در این عمل باریک تر می شوند تا تناسبی با سایز کوچک بینی پیدا کنند.
  • ایجاد قوس: در جراحی بینی فانتزی، قوس یا انحنای زیادی در قسمت بالای بینی ایجاد می شود. این قوس، به بینی حالت فانتزی و عروسکی می دهد.
  • سر بالا شدن نوک بینی: نوک بینی در عمل بینی عروسکی، کمی سربالا می شود. گاها این امر با استفاده از غضروف و ایمپلنت های خاص انجام می شود.
  • ایجاد زاویه بین بینی و لب: در جراحی بینی عروسکی، زاویه بین بینی و لب بالایی بیشتر می شود. این زاویه، به اصطلاح، به بینی حالت “چاقو خورده” می دهد.

عمل بینی فانتزی نوک تیز

در پیاده سازی مدل عروسکی ، فرمدهی نوک بینی در میزان فانتزی شدن آن تاثیر زیادی دارد. تیز بودن نوک بینی یکی از ویژگی هایی است که فرم فانتزی و عروسکی را برای بینی ایجاد می کند. البته اگر در جراحی بینی فانتزی نوک بینی بیش از حد تیز شود تا حدی چهره را مصنوعی جلوه می دهد.

 

جراحی بینی فانتزی

بهترین دکتر جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی چندین دهه است که به پر طرفدار ترین و محبوب ترین عمل زیبایی در میان بانوان و آقایان تبدیل شده است و تعداد قابل ملاحظه ای از افراد در سراسر دنیا ، متقاضی این عمل بوده و حتی برای انجام جراحی خود ، به کشورهایی از قبیل کشور عزیزمان ایران که در این حوزه حرف اول را می زنند ، سفر می کنند. شکی نیست که اصلاح ساختار و چارچوب بینی و رفع ایرادات آن ، تغییر قابل ملاحظه ای را بر روی چهره بر جای می گذارد. تغییرات ایجاد شده بر اساس استاندارد طلایی در این اندام ، می تواند فرد را در رسیدن به چهره ایده آل خود کمک کند.

بینی عضو کانونی در صورت بوده و بد شکلی آن در تعاملات ، توجه طرف مقابل را به خود جلب کرده و باعث تحت تاثیر قرار گرفتن اعتماد به نفس می شود. نقطه مقابل این موقعیت ، زمانی است که شما صاحب یک بینی زیبا بر روی صورت خود هستید و از اینکه دیگران ، زیبایی بینی شما را مورد تحسین قرار می دهند ، لذت برده و احساس اعتماد به نفس بالایی می کنید. دستیابی به چنین حس خوبی ، مستلزم جراحی است ولی نکته قابل توجه در این مرحله ، سپردن جراحی بینی فانتزی در تهران به دست یک جراح خوب است. عمل جراحی ، تحت مدل های مختلف قابل اجرا می باشد و یکی از این مدل ها تحت عنوان مدل بینی فانتزی نامیده می شود. اجرای عمل بینی فانتزی با توجه به ظرافت های ویژه خود ، از حساسیت های خاصی برخوردار می باشد که برای داشتن یک بینی فانتزی زیبا باید در یافتن بهترین جراح بینی فانتزی اهتمام ورزید. برای یافتن یک جراح بینی فانتزی خوب در تهران ، حتماً نکات زیر را مورد بررسی قرار دهید.

  • اطمینان حاصل کنید که جراح بالقوه شما دارای بورد تخصصی در زمینه جراحی می باشد.
  • در جلسه مشاوره پیش از جراحی بینی فانتزی در تهران شرکت کرده و سطح توانایی پزشک در برقراری یک ارتباط خوب را محک بزنید. احساس راحتی با پزشک برای مطرح کردن دغدغه ها و ایده ها به شکلی شفاف ، از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • گالری عکس های قبل و بعد از جراحی سایر بیماران جراحی شده به دست جراح خود را نگاه کنید تا علاوه بر محک زدن کیفیت کار او ، ایده ای کلی درباره نتیجه انجام جراحی بینی عروسکی به دست آورید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

  1.  به گفته دکتر خوب عمل بینی فانتزی بر روی هر دو چشم، کمپرس سرد قرار دهید. یخ باعث کمک به بالا رفتن سطح احساس راحتی شده و در به حداقل رساندن تورم، مفید می باشد. این کار را در 48 ساعت اول بعد از جراحی ادامه دهید. مراقب باشید که گچ و چسب بینی، مرطوب یا خیس نشود.
  2. هر چهار ساعت یکبار می توانید از داروی مسکن برای کنترل درد، استفاده کنید. به دلیل احتمال دچار سرگیجه شدن، از هرگونه فعالیت بلافاصله بعد از مصرف داروی مسکن، خودداری کنید.
  3. مدتی بعد از جراحی بینی فانتزی فین نکنید. سعی کنید از راه دهان نفس بکشید.
  4. خم نشوید. اجسام سنگین بلند نکنید.
  5. وقتی بعد از عمل جراحی بینی عروسکی به منزل باز می گردید، ممکن است در گلوی خود طعم خون را احساس کنید. نوشیدن اندکی آب خنک می تواند به رفع این حالت کمک کند.
  6. نوشیدنی های خیلی داغ ننوشید. دمای نوشیدنی های خود را در حد ولرم تنظیم کنید.
  7. خونریزی بعد از عمل بینی فانتزی ، طبیعی است. سر خود را بالا نگه دارید.
  8. در هنگام خوابیدن پس از عمل بینی عروسکی زیر سرتان چند بالش بگذارید یا بر روی صندلی راحتی، لم بدهید.
  9. در هنگام تمیز کردن صورت مراقب باشید گچ بینی تان خیس نشود.
  10. با یک گوش پاک کن آغشته شده به ژل پترولئوم وازلین یا محلول رقیق شده پر اکسید هیدروژن، پوسته های اطراف سوراخ های بینی را تمیز کنید. گوش پاک کن را در سوراخ های بینی فرو نبرید.
  11. در طول دو هفته اول بعد از جراحی بینی فانتزی ، زیاد استراحت کنید. سطح فعالیت فیزیکی خود را به طور تدریجی بالا ببرید. برای اجتناب از ابتلا به یبوست، آرام آرام برای دوره های کوتاه، قدم بزنید.
  12. از خوابیدن به روی شکم و پهلو اجتناب کنید. اگر بر روی شکم و پهلو بخوابید ، فشار زیادی بر روی بینی وارد می شود. فشار بیشتر مساوی است با دوره ریکاوری طولانی تر.
  13.  تا دیر وقت بیدار نمانید. استراحت و خواب کافی برای یک دوره ریکاوری موفقیت آمیز از عمل بینی فانتزی الزامی است. شبانه باید حداقل 9 ساعت خواب مفید داشته باشید. در طول روز نیز در صورت احساس خستگی باید استراحت کنید.
  14. از نوشیدن الکل خودداری کنید. در طول دو هفته اول ریکاوری ، از نوشیدن الکل به دلیل تاثیرات منفی آن بر روی فرایند ریکاوری ، و دهیدراته شدن بدن بپرهیزید.
  15. مصرف نیکوتین را ترک کنید. تا دو هفته بعد از جراحی بینی فانتزی ، از نیکوتین و محصولات وابسته به آن به دلیل تاثیرات این ماده بر روی محدود شدن جریان خون به ناحیه درمان و تاثیرات منفی آن بر روی کلاژن ، خودداری کنید.
  16. اجسام سنگین بلند نکنید. فعالیت های فیزیکی سنگین در دوره ریکاوری بعد از عمل بینی عروسکی ، باعث بالا رفتن فشار خون و وارد آمدن فشار به ناحیه درمان می شود.
  17.  مواد مغذی بخش مهمی از سلامت شما هستند و زمانی که تحت جراحی بینی عروسکی قرار می گیرید ، اهمیت آنها مضاعف می شود. حتماً روزانه پروتئین کافی برای تولید کلاژن مصرف کنید. میوه و سبزیجات را فراموش نکنید.

 

عمل بینی فانتزی - دکتر ماریا مرادی

 

آموزش چسب زدن بعد از جراحی بینی فانتزی

چسب زدن به بینی تقریباً در تمام انواع مدل های بینی توصیه شده و مدل بینی فانتزی نیز از این امر مستثنی نمی باشد. چسب زدن به بینی در بازه زمانی تعیین شده از سوی پزشک ، از این جهت مهم است که می تواند به سازگار شدن پوست با چارچوب جدید بینی کمک کند. همچنین با توجه به اینکه بینی در این دوره ، دارای تورم است ، چسب بینی ، نقش اصلی خود را در کمک به کاهش تورم بینی ایفا می کند. بعلاوه ، چسب بینی نقش یک هشدار دهنده را ایفا می کند که در دوره ای که بینی بسیار آسیب پذیر و حساس است ، به اطرافیان اعلام می کند که از وارد آوردن هر گونه آسیب احتمالی یا تصادفی به بینی خودداری کرده و مراقب حرکات خود باشند. برای چسب زدن به بینی عروسکی خود لازم است نخست پوست بینی را به آرامی از هر گونه چربی و سایر آلودگی ها پاک کنید.

سپس چند قطعه چسب را برش داده و به حالت افقی از بالا به پایین بر روی پل بینی تان بچسبانید. دقت کنید که چسب ها باید تا نیمه ، همدیگر را همپوشانی کنند. سپس یک تکه چسب بلند تر را برش داده و به صورت عمودی از زیر بینی بچسبانید. نیمه چسب را در نظر گرفته و آن را در زیر بینی قرار دهید ، سپس دو طرف چسب را به طرفین بینی بچسبانید. در زمان چسباندن چسب ها ، فشار ملایمی را به بینی وارد کنید. از چسباندن بسیار محکم چسب ها به بینی جداً خودداری کنید.

 

جراحی بینی فانتزی - دکتر ماریا مرادی

 

جراحی بینی فانتزی استخوانی

دماغ های استخوانی به خاطر بافت های محکم و مقاومی که دارند ، می توانند تغییرات و اصلاحات حین عمل بینی را به خوبی در معرض دید قرار دهند. البته کم بودن ضخامت پوست بینی نیز در این امر دخیل است. بنابراین زمانی که حین جراحی بینی استخوانی به مدل عروسکی قوس بر روی پل ایجاد شده و نوک بینی سربالا می شود، بعد از قرارگیری پوست نازک بر روی ساختار جدید ، فرم بینی به خوبی مشخص می گردد. همچنین از آن جایی که در جراحی بینی فانتزی تغییرات زیادی اعمال می شوند ، نیز است که ساختار طبیعی دماغ استحکام بالایی داشته باشد که بینی استخوانی از این مشخصه برخوردار است.

تفاوت عمل بینی فانتزی و بینی طبیعی

قطعاً مدل بینی طبیعی به این معنی نیست که عیوبی در بینی ، دست نخورده باقی بماند ، بلکه طبیعی بودن مدل بینی به این معنی است که بینی در هارمونی کامل با بخش های دیگر صورت باشد. بعد از رینوپلاستی ، در بینی این داوطلبین ، هیچگونه آثاری از تحت جراحی قرار گرفتن بینی قابل مشاهده نبوده و بینی در عین زیبا بودن به گونه ای به نظر می رسد که گویی از همان ابتدا همینطور زیبا بوده است. در جراحی بینی فانتزی ، بینی نسبت به حد معمول ، کوچک تر شده و نوک بینی بالا کشیده می شود. بر روی پل بینی نیز قوس یا کمانی ایجاد می شود. بینی عروسکی دارای ظرافت ویژه ای می باشد و زاویه بین لب و بینی در آن در مقایسه با بینی طبیعی ، بیشتر است.

فرق عمل بینی فانتزی با نیمه فانتزی

شاید شما هم به عنوان متقاضی جراحی بینی ، این سوال را داشته باشید که عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی چه تفاوتی با یکدیگر دارند. مدل فانتزی یا بهتر است بگوییم مدل عروسکی ، به بینی گفته می شود که قوس زیادی بر روی پل بینی داشته ، تیپ بینی تا حد زیادی سر بالا بوده و از نظر اندازه نیز کوچک می باشد. در مدل نیمه فانتزی همه این تغییرات اعمال می شوند اما نه به شدت مدل فانتزی. به عبارتی میتوان گفت فرق جراحی بینی عروسکی با نیمه فانتزی در این است که در بینی هایی با فرم نیمه فانتزی قوس ایجاد شده و میزان بالا بودن نوک دماغ کم است. سایز آن هم کوچک می شود اما نه خیلی زیاد.

جراحی بینی فانتزی بهتر است یا طبیعی یا نیمه فانتزی ؟

نمی توان گفت کدام یک از دیگری بهتر است؛ جراحی بینی عروسکی یا نچرال؟! . بلکه هر یک از آن ها مناسب به یک چهره است. یعنی با در نظر گرفتن آناتومی کلی صورت و اجزای مختلف مثل چشم ها و لب ها ، بهترین فرم بینی که معین می گردد حال ممکن است طبیعی باشد یا فانتزی. پس بهتر است در این زمینه حتما با بهترین جراح بینی مشورت کنید تا ایشان بهترین تغییرات ممکن را به شما پیشنهاد دهد.

آیا می توان مدل فانتزی را برای بینی های گوشتی پیاده سازی کرد ؟

همانطور که توضیح داده شد ، برای رسیدن به مدل فانتزی یا همان عروسکی بایستی تغییرات نسبتا زیادی روی بینی اعمال شود. از طرفی در مورد دماغ های گوشتی لازم است این نکته را متذکر شویم که ساختار چندان قوی را دارا نمی باشند. با توجه به ضعیف بودن بافت های غضروفی و کم بودن میزان بافت های استخوانی و مضاف بر این موارد ، ضخیم بودن پوست ، در اکثر موارد جراحی بینی فانتزی نمی تواند انتخاب مناسبی برای فردی با دماغ گوشتی باشد.

✔ باز هم خوب است این را بگوییم که بینی های گوشتی خود نیز با یکدیگر در میزان ضعف ساختار و ضخامت پوست تفاوت هایی دارند ، بنابراین بهترین جراح بینی فانتزی در تهران پس از معاینه در خصوص این که آیا می شود برای جراحی بینی گوشتی مدل فانتزی را اجرا کرد یا نه ، تصمیم گیری بهتری داشته باشد.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

آیا با عوارض عمل بینی آشنایی دارید ؟ اگر پاسخ تان منفی است پس این مقاله را تا آخر بخوانید. بینی علاوه بر اینکه مسیری برای عبور هوا و تنفس می باشد مسیری است...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 7 =