دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / بینی غضروفی استخوانی
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

بینی غضروفی استخوانی

اگر ساختمان هرمی شکل بینی از غضروف ، و اسکلت استخوانی دارای پوستی نازک باشد به این نوع بینی ، بینیِ استخوانی یا بینی غضروفی گفته می شود. ضخامت پوست در بینی های عضروفی یا استخوانی کمتر است ، پوست انعطاف پذیر تر می باشد، تغییرات بیشتری را می تواند تحمل کند و دست جراح برای ایجاد تغییر در بینی با تراش استخوان و غضروف بازتر است . دکتر ماریا مرادی به عنوان یک جراح بینی خوب در تهران به راحتی می تواند تمام اشکالات بینی استخوانی یا قضروفی را برطرف کند و شکل دلخواه را با توجه به خصوصیات ظاهری سایر اجزای صورت به وجود آورد .

تورم و کبودی بعد از جراحی بینی غضروفی استخوانی تا چه مدت طول می کشد

بینی درمراحل اولیه جراحی یعنی در  ۲ تا ۱۴ هفته اول جراحی دستخوش تغییرات قابل توجهی خواهد شد . ورم بینی به تدریج در طول چند ماه اول جراحی بینی جذب خواهد شد و در نتیجه ظاهر بینی به تدریج تغییر خواهد کرد .

وقتی گچ بینی پس از یک هفته برداشته شود ، بینی شما متورم به نظر می آید که امری طبیعی است .

بینی-غضروفی-استخوانی

معمولا در هفته دوم بعد از جراحی بینی استخوانی ، ورم و کبودی بینی به اندازه کافی فروکش خواهد کرد به طوری که یک فرد با نگاهی سرسری ممکن است متوجه نشود که بر روی بینی شما عمل جراحی صورت گرفته است .

بینی شما ممکن است برای چند ماه متورم به نظر بیاید . بعد از ۳ الی ۴ ماه ورم بینی شما جذب خواهد شد

برای اینکه شکل نهایی بینی شما مشخص شود حدودا یکسال زمان لازم است .

ورم بینی می تواند در طول این زمان باقی بماند به خصوص در نوک بینی و در ناحیه ای که برآمدگیِ قسمت استخوانیِ بینی برداشته شده است . پس از حذف برآمدگی ، ورم در مرکز قسمتی که برآمدگی آن برداشته شده است بیشتر خواهد بود که معمولا این قسمت بیشتر از قسمت های دیگر متورم خواهد شد و تا چند ماه باقی می ماند.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
اسپلینت بینی

اسپلینت بینی

اسپلینت بینی ، ابزاری هستند که برای کمک به بینی در حفظ شکل جدید خود، بعد از جراحی، مورد استفاده قرار می گیرند. اسپلینت های بینی، از حرکت و جابجا شدن...

بیشتر بخوانید
تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در جراحی بینی تغییرات زیادی انجام می شود در نتیجه نیاز به مراقبت های ویژه ای در دوره ی نقاهت دارد....

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =