دکتر ماریا مرادی / جوانسازی پوست / بهترین مارک تزریق بوتاکس
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

بهترین مارک تزریق بوتاکس

درمان های زیبایی اندکی وجود دارند که میزان گستردگی، شهرت و وسعت استفاده از آنها به اندازه تزریق بوتاکس باشد. بوتاکس اولین تزریق نرومدولاتور ( تنظیم کننده عصبی ) می باشد که توسط سازمان غذا و دارو برای درمان های زیبایی مورد تائید قرار گرفته است، اما این ماده دارای مارک های متنوعی است و متقاضیان تزریق این ماده سوال برایشان ایجاد می شود که بهترین مارک تزریق بوتاکس کدام است، به همین منظور دکتر ماریا مرادی در این مقاله به معرفی انواع مارک های بوتاکس میپردازند تا شما با بررسی آن ها بتوانید بهترین برند را انتخاب کنید.

بهترین مارک تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای درمان مشکلاتی از قبیل خطوط اخم، چین و چروک های پنجه کلاغی اطراف چشم ها، خطوط پیشانی و سایر خطوط صورت و نوار گردن، بسیار مفید واقع می شود و می تواند حالت عصبانی در چهره شما را رفع نماید. این محصول، دارای قابلیت ریلکس یا بی حرکت کردن بافت ماهیچه بوده و در نتیجه با تاثیر گذاشتن بر روی ماهیچه، خطوط و چین و چروک های پوست را درمان می کند. محتویات نوروتوکسین در بوتاکس، گیرنده های عصبی را برای به حداقل رساندن انقباضات ماهیچه ای، مسدود می کند. بوتاکس با برندهای مختلف، در دنیای درمان های زیبایی موجود می باشد ، به همین دلیل انتخاب بهترین مارک تزریق بوتاکس نکته ی مهمیست که قبل از تزریق باید به آن توجه شود. این برندها، با برخورداری از مزیت های منحصر به فرد خود، تنوع وسیعی را در این حوزه به وجود آورده اند.

برخی از معروف ترین برندهای بوتاکس به شرح زیر می باشد:

  • بوتاکس دیسپورت ( Dysport )

در ترکیب این محصول جهت به دست آوردن نتایج مورد نظر، از بوتولینیوم توکسین استفاده شده است. این سم توسط باکتری تولید می شود. طبق نتایج به دست آمده در تحقیقات، این محصول می تواند حرکات ماهیچه را کنترل کرده و باعث رفع چین و چروک ها شود.  این سم می تواند درست در ناحیه مورد نظر در صورت، با ریلکس یا متوقف کردن حرکات ماهیچه، چین و چروک های آن ناحیه را درمان کند.

از نظر بسیاری از افراد، دیسپورت برای درمان خطوط بین ابروها، مفید می باشد. بعلاوه، این محصول دارای قدرت درمان نواحی دیگر صورت نیز می باشد. مطالعات نشان داده است که افراد تحت درمان قرار گرفته با این محصول، از نتیجه درمان خود، بسیار راضی و خشنود بوده اند و از نظر آن ها بهترین مارک تزریق بوتاکس ، دیسپورت می باشد.

با توجه به پیشرفت هایی که در محصولات زیبایی در طول سالها رخ داده است، دیگر جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد که بعد از تزریق محصولات جوانسازی صورت با برندهای معتبر، چهره ای شبیه به یک صورت منجمد شده در ما خلق شود. زمانی که تزریق به دست یک متخصص ماهر و با تجربه انجام پذیرد، بدون شک، نتیجه طبیعی در چهره بیمار خلق خواهد شد

دیسپورت دارای قابلیت انتشار خوبی می باشد. بوتاکس برند دیسپورت دارای غلظت پروتئین کمتر می باشد و همین ویژگی، به پخش شدن یکنواخت تر ماده تزریق شده در ناحیه درمان، کمک می کند. به این ترتیب، نتیجه طبیعی تری در چهره خلق می شود.مزیت دیگر دیسپورت، ماندگاری طولانی مدت تر آن می باشد. طبق برآوردهای انجام شده، ماندگاری اثر این محصول، تقریباً 5 ماه گزارش شده است.

دیسپورت علاوه بر درمان چین و چروک های سابق، از شکل گیری خطوط و چین و چروک های جدید نیز جلوگیری می کند. در واقع، بسیاری از متخصصان پوست، شروع درمان با این محصول را در سنی پایین تر از آنچه فکر می کنید، توصیه می کنند. با شروع زود هنگام این درمان، چین و چروک ها شانس شکل گرفتن در صورت شما را پیدا نمی کنند، چون ماهیچه هایی که معمولاً باعث بروز این چروک ها می شوند، بی حرکت شده اند.

  • بوتاکس زئومین (Xeomin)

بوتاکس زئومین، یکی از جدیدترین برندهای بوتاکس در بازار می باشد. پایه ساختاری این محصول، شبیه به دیسپورت بوده و از سم بوتولینوم نوع A، ساخته شده است. این محصول منحصراً برای درمان خطوط 11 اخم بین ابروها، طراحی شده است. زئومین، فاقد مواد افزودنی می باشد. در نهایت، این محصول، نمونه خالص در میان برندهای بوتاکس می باشد. این محصول، تنها قابل تزریق به یک ناحیه می باشد.

یکی از بارزترین ویژگی های زئومین این است که این محصول به دلیل نداشتن مواد افزودنی، خطر پس زده شدن توسط بدن، بعد از تزریق را به همراه نخواهد داشت ، به همین دلیل برخی این برند را بهترین مارک تزریق بوتاکس میدانند. تنها بعد از گذر 3 الی 4 روز از تزریق ، می توانید شاهد تغییر خلق شده در چهره خود باشید. ماندگاری این محصول، 3 الی 5 ماه بوده و با شرکت در جلسه نگهداری می توانید نتیجه زیبایی خلق شده از این محصول را در چهره خود حفظ کنید.

  • آزالور ( Azzalure )

استفاده از آزالور، سم بوتولینوم نوع A بعنوان یکی از برندهای معروف بوتاکس، از شهرت و رواج زیادی برخوردار است. این محصول نیز با بی حرکت کردن موقتی عضلات صورت، به شکلی موثر، از افزایش چین و چروک ها و خطوط صورت جلوگیری می کند.

آزالور برای درمان چین و چروک های ریز تا متوسط مناسب بوده و عموماً برای صاف کردن پوست در ناحیه فوقانی صورت مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول، بهترین مارک تزریق بوتاکس برای رفع خطوط پنجه کلاغی، خطوط اخم بین دو ابرو و خطوط موجود بر روی پیشانی می باشد.همچنین، استفاده از آن برای درمان خطوط لبخند شکل گرفته در اطراف لب ها نیز موثر بوده است.

درمان با برند آزولار بوتاکس به دلیل اجرا با استفاده از سوزن های بسیار ظریف در ناحیه مورد هدف، احساس دردی را در بیمار ایجاد نمی کند. تنها بعد از تکمیل روند، شاهد قرمزی و تورم ملایمی خواهید بود. این حالت کاملاً نرمال بوده و ظرف چند ساعت بعد از درمان، فروکش خواهد کرد.

بهترین مارک تزریق بوتاکس

ویژگی های بهترین مارک تزریق بوتاکس

مارک های مختلف بوتاکس دارای ویژگی های متعددی می باشند که پزشک، متناسب با موارد مورد نیاز برای درمان، مناسب ترین گزینه را بر می گزیند. همچنین، دامنه ماندگاری و قیمت این محصولات نیز متنوع می باشد و شما می توانید در جلسه مشاوره خود، در این خصوص با پزشک مشورت کنید. پزشک به شما اطلاع رسانی کامل نموده و بهترین مارک تزریق بوتاکس را که متناسب با توقعات و نیازهای شما است، معرفی می نماید. با توجه به بالا بودن حساسیت درمان های زیبایی، در انتخاب پزشک و مرکز ارائه خدمات، نهایت دقت را به کار ببندید. در صورت برداشتن گام اشتباه در این مسیر، ممکن است دچار مشکلات جبران ناپذیری شوید.

مراقبت از پوست

آنچه باید قبل از تزریق، از انجام آن خودداری کنیم:

  1. چند روز قبل از جلسه تزریق خود، باید از مصرف محصولات یا عوامل فعال کننده ای که باعث ایجاد حساسیت یا التهاب در پوست شما می شود، خودداری کنید.
  2. گرفتن دوش یا حمام آب داغ
  3. مشارکت در فعالیت های ورزشی سنگین
  4. مصرف داروهای ضد التهاب مثل آدویل یا تیلنول
  5. نوشیدن مشروبات الکلی
  6. مالش یا ماساژ دادن صورت
  7. استفاده از درمان های صورت

آنچه پوست شما بعد از تزریق بهترین مارک بوتاکس به آن نیاز دارد، چیست؟

  1. از پوست خود در برابر نور خورشید مراقبت کنید. در هنگام خروج از منزل، کلاه بگذارید و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  2. صورت خود را بعد از دریافت تزریق، ورزش بدهید. این ورزش شامل اخم کردن، لبخند زدن و بالا دادن ابروها می باشد. همه این کارها را با ملایمت انجام دهید.
  3. از لمس کردن محل درمان یا مالش دادن آن خودداری کنید. این کار باعث ایجاد حساسیت در پوست شده و ممکن است ماده تزریق شده را به نقاط غیر هدف انتقال دهد.
  4. روند معمول مراقبت از پوست خود را از سر بگیرید. با ملایمت صورت خود را بشویید. از مرطوب کننده های همیشگی تان استفاده کنید. ولی، حداقل تا یک هفته به سراغ درمان هایی مثل میکرودرمابراسیون و سایر درمان های پوستی نروید.
  5. سیگار کشیدن را کنار بگذارید. استعمال سیگار نه تنها یک عادت مغایر با سلامت انسان است، بلکه به سلول های بدن نیز آسیب زده و باعث پیری زود رس می شود.

سخن آخر

در صورتیکه از بهترین مارک تزریق  بوتاکس متناسب با نیاز و ویژگی های پوست خود استفاده کنید ، و پس از آن به مراقبت های ذکر شده در بالا عمل کنید میتوانید پس از چند روز شاهد تاثیری شگفت انگیز در پوست خود بوده و به نتیجه دلخواه برسید.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
تزریق ژل

تزریق ژل

تزریق ژل بعنوان یک درمان موثر برای از بین بردن خطوط و چین و چروک های سطحی و عمیق، مورد استفاده قرار می گیرد. این روند زیبایی، راهکاری موثر برای کمک به کاهش...

بیشتر بخوانید
تزریق فیلر

تزریق فیلر

در طول چند دهه گذشته ، گزینه های تزریق فیلر به میزان قابل توجهی پیشرفت یافته است. اکثریت فیلرهایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند ، شکل هایی از...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =