دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / بارداری و جراحی بینی
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

بارداری و جراحی بینی

اگر بیمار تصمیم به بارداری دارد در حد لزوم توصیه می شود حداقل بین جراحی بینی و بارداری دوماه فاصله بی اندازد . بهتر است بیمار بعد از گذشت دوماه از جراحی زیبایی بینی ،اقدام به بارداری نماید .معمولا جراح بینی به بیمار این تجویز را می کند ،علت این امر هم ایجاد تورم بینی و صورت در دوران بارداری خصوصا سه ماه دوم و سوم می باشد ،این امر می تواند باعث ایجاد تغییراتی در ساختمان بینی جراحی شده شود. با رعایت کردن مدت زمان بین بارداری و جراحی بینی ،تورم بارداری نتیجه عمل را تحت تاثیر قرار نمی دهد .

بیشتر جراحان بینی در این مورد نظر یکسانی دارند که پس ازبهبود  دوران نقاهت ،می تواند فرد برای بارداری اقدام نماید .

بارداری-و-جراحی-بینی

بعد از گذشت دوماه از جراحی ساختار بینی مستحکم می شود و فرد آزاد است که در مورد مسائل شخصی زندگی خود تصمیم بگیرد .

برای حفظ سلامتی و نتیجه بهتر ،بیمار باید از برنامه خود با جراح بینی صحبت کند و از مشاورات او حداکثر اطلاعات لازم را به دست آورد.

اگر حتی جراحی زیبایی بینی دو ماه بعد از زایمان باشد اتفاقی در نتیجه جراحی نمی افتد ،اما یعد از جراحی بینی  به دلیل داروهای بیهوشی  که در حین جراحی به مادر تزریق می شود نوزاد نباید تا چند روز از شیر مادر تغذیه کند .

در واقع جراحی بینی کار یک روز نمی باشد ،بیشتر یک فرآیند تدریجی شامل برنامه ریزی ،آماده سازی و بهبود می باشد .
در مورد خانم هایی که کودک یکسال به بالا دارند هیچ مانعی برای عمل جراحی زیبایی بینی برای آنها وجود ندارد تنها موردی که بهتر است به آن توجه ویژه داشته باشیم این است که کودکان در سنین یک تا پنج و شش سال که دوست دارند به آغوش مادر بروند گاها ممکن است ضربه های ناخواسته به صورت و بینی مادر وارد کنند که باید مورد توجه قرار بگیرند و مادر تا چند وقت پس از جراحی از بغل کردن کودک خودداری کند تا از این ضربه های ناخواسته کودک در امان باشد و نتیجه جراحی بینی خود را دچار تغییر نکند .

با تشکر مدیریت سایت دکتر ماریا مرادی جراح بینی

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

آیا با عوارض عمل بینی آشنایی دارید ؟ اگر پاسخ تان منفی است پس این مقاله را تا آخر بخوانید. بینی علاوه بر اینکه مسیری برای عبور هوا و تنفس می باشد مسیری است...

بیشتر بخوانید
اسپلینت بینی

اسپلینت بینی

اسپلینت بینی ، ابزاری هستند که برای کمک به بینی در حفظ شکل جدید خود، بعد از جراحی، مورد استفاده قرار می گیرند. اسپلینت های بینی، از حرکت و جابجا شدن...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 10 =