مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

انواع مدل بینی

تنوع شکل های بینی در میان افراد مختلف، یک موضوع گسترده و جذاب می باشد. بنابراین، وقتی فردی برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی یا رینوپلاستی تصمیم گیری می کند، شکل بینی می تواند بر روی تصمیم گیری در انتخاب گزینه مناسب از میان انواع مدل بینی ، تاثیر گذار باشد. ملاقات با یک جراح بینی با تجربه مانند دکتر ماریا مرادی می تواند بهترین مکان برای شروع محسوب شود. در زمان تصمیم گیری در خصوص انتخاب بهترین مدل از میان انواع مدل بینی ، یک جراح ماهر برای تعیین بهترین تغییرات قابل دسترسی در حین حفظ ایمنی و سلامت، یک فاکتور بسیار مهم محسوب می شود. پنج بخش در بینی وجود دارد که در زمان ارزیابی بینی در طول جلسه مشاوره، مورد بررسی قرار می گیرد، پس قبل از پرداختن به انواع مدل بینی بخش های مختلف بینی را بررسی می کنیم.

انواع مدل بینی

بخش فوقانی بینی

این بخش از بینی از استخوان تشکیل شده است. رایج ترین تغییرات در این ناحیه ایجاد شده و قوز از آن برداشته شده و پهنای بینی در این ناحیه باریک می شود. در این قسمت، ارتفاع استخوان های بینی متناسب با زاویه بین نوک بینی و پیشانی، یک بینی صاف را خلق می کند.

بخش میانی بینی

این بخش از غضروف انعطاف پذیر تشکیل شده است که از بخش استخوانی بینی آغاز شده و به سمت نوک پیش می رود. بخش مرکزی سپتوم، بخش مستطیل شکل غضروف می باشد که سوراخ چپ و راست را از هم جدا کرده و تا عمق حفره بینی پیش می رود. در هر طرف سپتوم، یک انحنای کوچک غضروفی وجود دارد که در باز نگه داشتن سوراخ های بینی کمک می کند. نوک بینی از دو غضروف C شکل تشکیل شده است. بخش عمده زیبایی بینی به اندازه، شکل و برآمدگی نوک بینی وابسته است.

پوست بینی

پوست بینی در انواع مختلف بینی ها دارای کیفیت و ویژگی های متفاوتی می باشد. پوست بعنوان یک لایه پوشش دهنده، ساختارهای داخلی را کاور می کند. بیماران مختلف دارای پوست بینی بسیار ضخیم، چرب، نازک یا دارای ضخامت متوسط می باشند. پوست بینی در گزینش مدل مورد نظر از میان انواع مدل بینی، فاکتور تاثیر گذار می باشد.

حفره های بینی

آخرین ملاحظات در نظر گرفته شده در جراحی بینی، که در ایجاد احساس راحتی در تنفس، خواب ، ورزش و سلامت عمومی، بسیار تاثیر گذار است، توجه به مجاری تنفسی در بینی می باشد. گاهی اوقات مشکلاتی از قبیل آلرژی اختلالاتی را در مجاری تنفسی خلق می نماید که باید با روند رینوپلاستی درمان شود. اغلب اوقات انسدادها در اثر انحراف در غضروف یا ضخیم شدن غدد، حادث می شود که در حین عمل بینی، به دست جراح ماهر و با تجربه درمان می گردد.

یکی از مهم ترین ملاحظات که باید همه بیماران رینوپلاستی به آن توجه داشته باشند، توازن بین بینی و سایر ویژگی های صورت است. بیشتر اوقات، درمان بینی به تنهایی برای خلق بهترین نتیجه، کافی نمی باشد. برخی مواقع، مشکلات جزئی مربوط به کانتور در ساختارهای اطراف صورت، به طور همزمان جهت خلق بهترین نتیجه، درمان می شود.

در یک گفتگوی شفاف و صادقانه با پزشک خود، می توانید اهداف و ایده آل های خود را به بحث بگذارید. پزشک با بررسی آناتومی بینی شما، بررسی ساختارهای داخلی و خارجی، گوش کردن به انتظارات و اهداف، و گرفتن عکس هایی از بینی جهت استفاده در مراحل قبل و بعد از عمل بینی و ارائه بهترین راهکار، به شما در گزینش بهترین انتخاب از میان انواع مدل بینی کمک کرده و در نهایت شما یکی از خوش شانس ترین بیماران در کسب بهترین نتیجه از جراحی بینی تان خواهید بود.

انواع مدل بینی به شرح ذیل می باشد:

مدل بینی طبیعی

آیا خواهان داشتن یک نمای طبیعی از بینی خود هستید؟ مدل بینی طبیعی، یکی از پر طرفدارترین مدل هایی است که دکتر ماریا مرادی، درخواست داشتن آن را از سوی بسیاری از بیماران خود دریافت می کند. هیچ بیماری خواهان داشتن یک بینی غیر طبیعی نمی باشد. ولی چه چیزی مدل بینی طبیعی را در میان انواع مدل بینی‌ها، متفاوت می کند. هزاران زن و مرد زیبا وجود دارند که بینی های آنها کاملاً با یکدیگر متفاوت است. پس بینی طبیعی، به معنی داشتن یک بینی که دارای یک الگو یا قالب واحد باشد، نیست. یک بینی طبیعی به بینی اطلاق می شود که در آن ارتباطات بین ویژگی های این اندام با سایر ویژگی های صورت در نظر گرفته شده باشد. این ویژگی ها شامل فاکتورهایی از قبیل اندازه بینی نسبت به اندازه سایر بخش های صورت، زاویه بین نوک بینی و لب، میزان جلوآمدگی و دَوَران نوک بینی می باشد.

وقتی دکتر ماریا مرادی رینوپلاستی را با هدف خلق بینی طبیعی انجام می دهد، عناصر بالینی بینی را در نظر گرفته و در نتیجه، ایجاد هارمونی و تعادل بین بینی و سایر بخش های صورت را تضمین می کند. این عناصر به میزان قابل ملاحظه ای در دستیابی به یک نتیجه موفق و خلق مدل طبیعی از میان انواع مدل بینی، تاثیر گذار می باشند.

مدل بینی عروسکی یا فانتزی

برخی افراد از میان انواع مدل بینی، برای تکمیل زیبایی چهره خود، مدل بینی فانتزی را بر می گزینند. این روند سفارشی که از کشور کره منشاء گرفته است، خلق یک خط طبیعی بینی با اندکی قوس و تعادل و هارمونی در صورت را از طریق در نظر گرفتن ملاحظات مربوط به پل بینی، نوک ، تیغه آلار و تفاوت های موجود در صورت افراد مختلف، مورد هدف قرار می دهد.اگر بخواهیم ویژگی های منحصر به فرد این مدل بینی را به صورت دسته بندی شده عنوان کنیم باید موارد زیر را مورد اشاره قراردهیم:

مدل بینی عروسکی، مدلی است که خلق یک خط قوس دار طبیعی با هدف ایجاد تعادل در صورت را در محوریت کار قرار می دهد.

مرحله 1 : یافتن یک نسبت طلایی! جراحی در مدل بینی فانتزی، بر اساس روش استاندارد سازی صورت انجام می شود. پزشک با انجام ارزیابی های مربوط به نسبت بخش های مختلف صورت، تعادل ویژه برای صورت هر بیمار را خلق می کند.

مرحله 2 : طول و ارتفاع بینی برای خلق یک بینی مد روز، با به کار گیری دو ایمپلنت مختلف در پل و نوک بینی، تنظیم می شود. ایمپلنت سیلیکون، متناسب با ویژگی های صورت فرد، تراش داده شده و در ساختار پل بینی جهت خلق کانتور مورد نظر، قرار داده می شود.

تنظیم ارتفاع و شکل نوک بینی نیز یکی دیگر از اقدامات، در جراحی بینی فانتزی می باشد. در این بخش، اغلب از غضروف خودی، برگرفته شده از گوش بیمار، استفاده می شود. تعیین کمیت مورد نیاز غضروف، نکته ای است که به تبحر و مهارت پزشک، مرتبط می باشد.

زاویه بین لب بالا و بینی باید بین 90 تا 100 درجه باشد تا بینی ویژگی مدل بینی طبیعی را داشته باشد.

اگر این زاویه به 105 درجه برسد، بینی، فانتزی خواهد شد. بینی هایی که زاویه بین لب بالا و بینی در آنها بیش از 105 درجه است، کاملاً غیر طبیعی به نظر می رسند.

مدل بینی نیمه فانتزی

مدل بینی نیمه فانتزی یکی از رایج ترین مدل های مورد استقبال در میان بانوان می باشد. هدف از جراحی بینی حذف بدشکلی های بینی تا حد امکان و ایجاد شکل ایده آل می باشد. مدل نیمه فانتزی، ترکیبی از مدل طبیعی و فانتزی می باشد. قوس ایجاد شده در این مدل بینی، در مقایسه با مدل فانتزی، کمتر می باشد و نمای کلی بینی برای افرادی که خواهان داشتن ویژگی های بینی طبیعی و فانتزی به طور یکجا هستند، مناسب می باشد.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 5 =