دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / اقدامات قبل از جراحی بینی
مدت زمان مطالعه ۱۲ دقیقه

اقدامات قبل از جراحی بینی

اگر دقیقاً نمی دانید که برای عمل بینی خود باید چگونه آماده شوید، دستورالعمل های دکتر ماریا مرادی ، بهترین جراح بینی تهران را در که در قالب اقدامات قبل از جراحی بینی برای شما گردآوری شده است، با دقت دنبال کنید. اقدامات زیادی وجود دارد که می توانید قبل از پروسیجر جراحی انجام دهید تا یک دوره ریکاوری هموار را سپری کنید. اقدامات اصلی شما شامل آماده کردن فضایی برای ریکاوری و آماده کردن خودتان از نظر فیزیکی برای جراحی بینی می باشد.

اقدامات قبل از جراحی بینی

اهمیت مشاوره قبل از عمل بینی

یکی از اصلی ترین اقدامات قبل از جراحی بینی ، جلسه مشاوره است. در حقیقت بخش زیادی از از روند عمل در این جلسه مشخص و برای بیمار توضیح داده می شود. همان طور که می دانید یکی از شروط رسیدن به نتیجه مطلوب از رینوپلاستی این است که فرد از همه نظر داوطلب ایده الی برای این پروسه باشد. این امر توسط بهترین جراح بینی تهران در همین جلسه مشاوره مشخص می گردد. ایشان به انجام رساندن بررسی های لازم در خصوص میزان سلامت جسمانی و روانی فرد ، تصمیم گیری نهایی را انجام می دهد.

در جلسه مشاوره با جراح چه اتفاقی می افتد؟

این جلسه از نظر بسیاری جراحان با تجربه، یک فرصت طلایی است چون در طول آن اطلاعاتی مبادله می شود که می تواند مسیر را برای رسیدن به هدف مورد نظر و مشترک جراح و بیمار، هموارتر کند. اگر بخواهیم به چند مورد از آنچه در طول این جلسه اتفاق می افتد اشاره کنیم باید بگوییم که در طول آن وضعیت فعلی سلامت و سابقه پزشکی بیمار بررسی می شود، به سوالات بیمار پاسخ داده شده و نکات مربوط به آماده شدن برای جراحی مورد اشاره قرار می گیرد. در طول این جلسه، پزشک نسخه ای را می نویسد که حاوی فهرست داروهایی است که باید تهیه کنید تا در دوره ریکاوری مورد استفاده قرار دهید. در واقع در طول این جلسه بیمار به درک روشنی از جراحی رسیده و جراح نیز نیازهای بیمار و انتظارات او از نتیجه جراحی را درک می کند.

چرا قبل از جراحی فرم رضایتنامه امضا می شود؟

پر کردن فرم رضایت نامه و امضای آن به این معنی است که شما درک روشنی از مزایای جراحی و خطرات آن و کلیه اطلاعات قبل و بعد از جراحی به دست آورده اید. معنی امضای این فرم این است که تصمیم شما برای قرار گرفتن تحت جراحی و اینکه آیا جراحی برایتان یک گزینه مناسب است، کاملاً آگاهانه بوده است.

من در حال حاضر مکمل و ویتامین مصرف می کنم. تکلیفم برای مصرف آنها قبل از جراحی چیست؟

بیشتر ویتامین ها و مکمل ها دارای عوارض جانبی معدودی هستند و نمی توان به آنها به عنوان گزینه های خطرناک نگاه کرد. البته، ویتامین هایی از قبیل ویتامین E خونریزی در طول جراحی را تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش آن می شود. به همین دلیل، پزشک قبل از جراحی، با مرور فهرست داروهای مورد مصرف بیمار، دستور قطع مصرف یا تغییر دوز برخی دیگر را تجویز می کند.

دستور غذایی 12 ساعت قبل از راینوپلاستی چیست؟

داروهای بیهوشی می تواند باعث اختلال در عملکرد معده شود. بهترین روش برای جلوگیری از بروز این مشکل، اجتناب از میل کردن غذا و نوشیدن آب از نیمه شب قبل از جراحی است. در بیمارانی که دچار دیابت هستند و باید دارو مصرف کنند، تیم پزشکی هماهنگی های لازم را جهت انجام هماهنگی های لازم در خصوص مصرف دارو انجام خواهد داد.

اهمیت مصرف ویتامین C قبل از عمل بینی

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که نقش مهمی در ترمیم زخم و حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند. به همین دلیل، مصرف ویتامین C قبل از عمل بینی می‌تواند فواید متعددی داشته باشد، از جمله:

1. تسریع بهبود زخم: ویتامین C برای تولید کلاژن، که پروتئینی ضروری برای ترمیم بافت‌ها است، لازم است. مصرف کافی ویتامین C می‌تواند به تسریع بهبود زخم بعد از عمل بینی کمک کند.

2. کاهش کبودی و تورم: ویتامین C به کاهش التهاب و رگ‌های خونی کمک می‌کند، که می‌تواند به نوبه خود کبودی و تورم بعد از عمل را کاهش دهد.

3. تقویت سیستم ایمنی بدن: ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند. این امر می‌تواند خطر ابتلا به عفونت بعد از عمل را کاهش دهد.

4. کاهش استرس: ویتامین C می‌تواند به کاهش استرس، که می‌تواند بر روند بهبودی تأثیر منفی بگذارد، کمک کند.

نکاتی در مورد مصرف ویتامین C قبل از عمل بینی:

  • بهترین زمان برای شروع مصرف ویتامین C: حدود دو هفته قبل از عمل بینی
  • میزان مصرف: 1000 تا 2000 میلی گرم در روز
  • منابع غذایی غنی از ویتامین C: مرکبات، فلفل دلمه‌ای، کیوی، کلم بروکلی، توت فرنگی

موارد احتیاط:

  • مصرف بیش از حد ویتامین C می‌تواند عوارضی مانند اسهال و ناراحتی معده ایجاد کند.
  • اگر از داروهای خاصی استفاده می‌کنید، قبل از مصرف ویتامین C با پزشک خود مشورت کنید.

در نهایت، مصرف ویتامین C قبل از عمل بینی می‌تواند فواید متعددی برای سلامتی و روند بهبودی داشته باشد. با این حال، مهم است که ویتامین C را در حد اعتدال مصرف کنید و قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

نکات و اقدامات قبل از جراحی بینی

  •  مانند یک پرنده، یک لانه گرم و نرم و راحت برای سپری کردن دوره ریکاوری تان فراهم کنید.

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی ، انتخاب یک مکان مناسب برای سپری کردن دوره ریکاوری در منزل می باشد. وقتی بعد از تکمیل جراحی، شما احساس خواب آلودگی می کنید، دوست دارید زودتر به منزل برگردید و در تخت گرم و نرم تان استراحت کنید. آماده کردن یک مکان راحت جهت استراحت در طول دوره ریکاوری، الزامی می باشد. مکانی را در منزل انتخاب کنید که دنج باشد. داروهای توصیه شده توسط بهترین دکتر عمل بینی تهران را تهیه کرده و در آن مکان در دسترس خودتان قرار دهید. همچنین برخی ملزومات که فکر می کنید مورد علاقه تان بوده و می تواند شما را در دوره ریکاوری، سرگرم نماید، در این مکان قرار دهید.

  •  غذاهایی را آماده کرده و در یخچال بگذارید.

تهیه غذا در دوره ریکاوری می تواند برای شما به یک چالش تبدیل شود. بعلاوه، حس چشایی و بویایی تان تا مدتی تحت تاثیر عمل بینی بوده و شاید کیفیت غذای تهیه شده توسط شما را تحت تاثیر قرار دهد. به همین منظور، بهتر است غذاهایی که گرم کردن آنها آسان باشد را قبل از جراحی تهیه کرده و در یخچال بگذارید و در دوره ریکاوری، تنها آنها را گرم کرده و میل کنید. پس برای آسایش خود در دوره ریکاوری، تهیه غذا قبل از جراحی را در فهرست اقدامات قبل از جراحی بینی تان بگنجانید.

  • با یکی از دوستان یا نزدیکان خود، هماهنگی های لازم جهت بر عهده گرفتن مسئولیت رانندگی پس از ترخیص شما و بازگرداندن تان به منزل و بودن در کنار شما در طول روز اول بعد از جراحی را انجام دهید.
  • خواب کامل شبانه را فراموش نکنید. حداقل هشت ساعت در طول شب خوب بخوابید. در طول روز چرت بزنید. به بدن تان یاد بدهید که در طول روز، استراحت داشته باشد. چون در دوره ریکاوری لازم است فعالیت خود را به حداقل سطح برسانید.
  • آبرسانی به بدن را به خوبی انجام دهید. هر قدر می توانید آب بنوشید. نوشیدن مقدار زیاد آب، به بدن کمک می کند تا در دوره ریکاوری، عملکرد بهتری در سطح سلولی داشته باشد.
  • صورت تان را دوبار در روز، با تمیز کننده ملایم، بشویید و از لایه بردار ملایم برای از بین بردن پوست مرده، استفاده کنید. پس از آن یک مرطوب کننده ملایم را استفاده کنید. همه ما می دانیم که شستشوی صورت، دوبار در طول روز الزامی بوده و تنها به اقدامات قبل از جراحی بینی محدود نمی شود. در طول دوره ریکاوری، بر روی بینی شما گچ وجود دارد، و امکان شستشوی آن وجود نخواهد داشت. بنابراین، در هفته منتهی به روز جراحی، پوست خود را خوب تمیز نگه دارید.
  • رژیم غذایی سالم را دنبال کنید. وعده های غذایی سالم و مغذی داشته باشید. میوه و آجیل را بعنوان میان وعده، بین وعده های غذایی تان بگنجانید. سعی کنید هر 5 ساعت، یک غذای مقوی بخورید. بسیاری از بیماران، بعد از جراحی، کم اشتها می شوند و علاوه بر آن باید چند ساعت قبل از جراحی، ناشتا باشند. بنابراین خوردن یک رژیم غذایی مقوی در هفته منتهی به روز جراحی، بسیار مفید است.
  • در چند روز اول هفته منتهی به روز جراحی، ورزش کنید و چند روز آخر، استراحت کنید. ورزش به تخلیه اضطراب از وجود شما کمک می کند. در طول چند ماه بعد از جراحی، نمی توانید زیاد ورزش کنید. بنابراین ممکن است وزن شما بالا برود. قبل از جراحی سعی کنید وزن تان را در سطح ایده آل حفظ کنید.
  • شب قبل از جراحی، از مکمل های آرنیکا استفاده کنید. این محصول در میان بیماران ، بسیار رایج است. آرنیکا دارای قابلیت کاهش درد بوده و نیز به فروکش کردن تورم کمک می کند.
  • یک هفته قبل از جراحی زیبایی بینی، از نوشیدن الکل خودداری کنید. الکل باعث دهیدراته شدن بدن می شود. سیستم ایمنی را ضعیف کرده و ریکاوری را مختل می نماید. از آرام بخش های دیگر استفاده کنید.
  • در طول هفته منتهی به روز جراحی، سیگار کشیدن را ترک کرده و این ترک استعمال سیگار را در طول دوره ریکاوری نیز ادامه بدهید.
  • آسپرین، کومادین، و دیگر داروهای رقیق کننده خون را مصرف نکنید.
  • حداقل 4 روز قبل از جراحی، کرم های موضعی بر روی صورت استفاده نکنید. از تمیز کننده ها و مرطوب کننده های ساده و ملایم استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، اجتناب کنید. اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند به پوست آسیب وارد کرده و فرایند بهبود را دچار مشکل کند.
  • جراح بینی خوب تهران از شما می خواهد تا بعنوان یکی از اقدمات قبل از جراحی بینی ، از نیمه شب قبل از جراحی، چیزی نخورید و ننوشید.

فهرست داروهایی که باید بعنوان یکی دیگر از اقدمات قبل از جراحی بینی ، از مصرف آنها اجتناب کنید:

  1. آسپرین: مصرف آسپرین و مشتقات آن، باید یک هفته قبل از جراحی ، متوقف شود.
  2. کومادین: در خصوص بهترین زمان توقف مصرف این محصول، با پزشک خود مشورت کنید.
  3. ویتامین E: از مصرف ویتامین E در هفته آخر قبل از جراحی، خودداری کنید. مصرف مولتی ویتامین فاقد ویتامین E بلامانع است.
  4. مکمل های گیاهی: این محصولات نیز به دلیل تاثیر بر روی خون و واکنش های بیهوشی، باید مورد اجتناب قرار گیرند.

اقدامات قبل از جراحی بینی

ملزوماتی که باید قبل از جراحی دماغ ، تهیه کرده و در منزل بگذارید:

  • تهیه داروهای تجویز شده توسط پزشک
  • اسپری افرین
  • پماد آنتی بیوتیک
  • پراکسید هیدروژن
  • گوش پاک کن
  • دستمال کاغذی
  • اسپری بینی سالین
  • آرنیکا: اگر قصد استفاده از آرنیکار را دارید، شب قبل و صبح روز پروسیجر، یک قرص استفاده کرده و در طول چند روز اول بعد از جراحی، هر چند ساعت یک بار، یک عدد از این قرص را مصرف کنید. البته، در خصوص این دستور مصرف حتماٌ با پزشک خود مشورت کنید.

انتخاب یک جراح بینی خوب

هر متقاضی عمل بینی باید در انتخاب جراح بینی خود دقت کافی را به خرج دهد ؛ چرا که این مسئله ، یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی است و می تواند نتیجه عمل را برایتان تضمین نماید. یک دکتر عمل بینی خوب در تهران با بهره گیری از تکنیک بالا و تسلط کامل بر آناتومی بینی ، می داند که برای هر چهره چه فرم بینی مناسب است و طبق استاندارهای صورت متقاضی ، عمل را برایش انجام می دهد. بنابراین وقتی که بهترین جراح بینی تهران را برای خود انتخاب می کنید ف یک نتیجه فوق العاده هم برای شما رقم می خورد.

چگونه استرس و اضطراب قبل از عمل را کنترل کنیم؟

کاملا طبیعی است که پیش از عمل شما مضطرب باشید. البته برای اینکه بتوانید استرس خود را کنترل کرده و از شدت گرفتن آن جلوگیری نمایید استراتژی هایی وجود دارد.

  1. انتخاب یک جراح خوب و قابل اعتماد : اگر شما در انتخاب دکتر عملکرد درستی داشته و با آگاهی کامل یک فرد متخصص را برگزیده باشید ، طبیعتاً با خیال آسوده تری می توانید تحت جراحی دماغ قرار بگیرید.
  2. پیروی از توصیه های پزشک : اقدامات قبل از جراحی بینی ، یعنی مواردی که در مقاله توضیح داده شده اند ، خود به شما کمک می کنند تا احساس راحت تری نسبت به عمل داشته باشید؛ زیرا می دانید بدن تان را برای جراحی آماده کرده اید.
  3. صادق بودن با جراح خود در جلسه مشاوره : لازم است در جلسه مشاوره هر گونه جزئیات موجود در خصوص سلامتی و داروهایی که مصرف می کنید را با جراح در میان بگذارید تا ایشان بتواند تصمیمات درستی در خصوص روند جراحی بگیرد.

اهمیت اقدامات قبل از جراحی بینی

برخی از متقاضیان معتقدند که تنها مراقبت های پس از عمل است که باعث می شوند نتیجه پایانی مورد قبول واقع شوند. اما در امر جراحی بینی این مسئله صدق نمی کند ؛ بلکه لازم است هر گونه اقدام لازم پیش از جراحی هم جدی گرفته شود. چرا که این توصیه کمک می کنند که بدن فرد برای عمل آماده شود و در حین انجام پروسه مشکل جدی مثل خونریزی شدید ، واکنش حاد بدن به داروهای تزریقی و سایر عارضه های احتمالی ، نمود نیابند.

برای توضیح بهتر این مثال را می زنیم ؛ تصور کنید شما در انتخاب جراح که از اقدامات قبل از عمل است ، دقت نکنید و بدون توجه فردی را برای این کار برگزینید. اگر ایشان تجربه و تخصص کافی را دارا نباشد ، ممکن است برای عمل تکنیک مناسب را انتخاب نکند ، مدل بینی با صورت هماهنگ نباشد و در مجموع قطعا مشکلات زیادی را برای شما بوجود می آورد.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

آیا با عوارض عمل بینی آشنایی دارید ؟ اگر پاسخ تان منفی است پس این مقاله را تا آخر بخوانید. بینی علاوه بر اینکه مسیری برای عبور هوا و تنفس می باشد مسیری است...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =