دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / استفاده از دستگاه در کوچک کردن بینی
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

استفاده از دستگاه در کوچک کردن بینی

آیا استفاده از دستگاه در کوچک کردن بینی تاثیری دارد؟ در حال حاضر بسیاری از ابزار و دستگاههای کوچک کننده بینی در بازار عرضه  شده اند که افراد را تحریک به خرید آن میکند چرا که بسیار وسوسه انگیز می باشند.
در ایران دستگاههای متفاوتی اعم از دستگاه کوچک کننده الکتریکی، چسب کوچک کننده، گیره بینی، کرم کوچک کننده و … عرضه شده و به فروش می رسند.در ادامه این مقاله دکتر ماریا مرادی توضیحاتی در مورد استفاده از این دستگاه ها و تاثیرات آن ارائه میدهند.

استفاده از دستگاه در کوچک کردن بینی

حال بایستی در خصوص این دستگاههای کوچک کننده به نکاتی نیز توجه نماییم که در زیر به آن اشاره شده است:

  •  در هیچ یک از مراجع پزشکی، استفاده از دستگاههای کوچک کننده توصیه نمیشود و نیز هیچ مقاله و منابع معتبر و قابل قبولی در خصوص استفاده از این دستگاههای کوچک کننده وجود ندارد.
  •  اغلب تبلیغ این دستگاههای کوچک کننده در شبکه های  ماهواره ای صورت گرفته  که به علت عدم نظارت قانونی بر محتوای تبلیغات آنها، موضوعاتی کذب یا خلاف واقع با هدف سودآوری و بدون توجه به  اصول اخلاقی نیز ارائه مینمایند، در حالی که در عالم واقع  پاسخگویی برای مصرف کننده کالای تقلبی نیز وجود ندارد..
  •  جراحی زیبایی بینی از سخت تریین و پیچیده ترین جراحی های زیبایی بدن به شمار می آید به گونه ای که حاذق ترین پزشکان و جراحان هم نیز نمی توانند ادعای این را داشته باشند که از تمامی جراحی های خود نتایج مطلوبی را کسب می نمایند. پس در این صورت می توانیم در یابیم که استفاده از دستگاه در کوچک کردن بینی صحت نداشته و نمیتواند این مسئله از جراحی زیبایی را حل نماید.

آیا استفاده از دستگاه در کوچک کردن بینی، تاثیرات خطرناکی را به همراه دارند؟

همانطور که در بالا اشاره شد، دستگاه های کوچک کننده بینی گاهی با چنان تبلیغات تاثیرگذاری به عموم معرفی می شوند که در صورت عدم آشنایی با آنها، این تبلیغات را باور کرده و گاهی شدیداً به تهیه و مورد استفاده قرار دادن آنها متمایل می شویم. تبلیغاتی از قبیل کوچک کردن بینی تنها در طول چند دقیقه و تبلیغاتی از این دست، به واقع یک کلاهبرداری آشکار بوده و با اندکی استدلال می توان به راحتی متوجه شد، نتیجه ای که دستیابی به آن تحت یک جراحی پیچیده صورت می گیرد، با یک فرایند چند دقیقه ای، قابل دستیابی نخواهد بود و باور آن چیزی جز یک اشتباه نیست.

استفاده از دستگاه در کوچک کردن بینی نه تنها هیچ تاثیری در زیباسازی بینی شما نخواهد داشت، بلکه گاهی ممکن است پیامدهایی را به دنبال داشته باشد که تحت آن، شکل بینی در مقایسه با شکل اولیه خود، یعنی قبل از استفاده از دستگاه های به اصطلاح کوچک کننده بینی، زشت تر می شود.

این محصولات که به شدت از سوی مجامع علمی و افراد صاحب نظر در حوزه جراحی بینی، مردود و بدون پشتوانه علمی معرفی شده اند، می توانند مشکلاتی از قبیل انسداد مجاری تنفسی، کج شدن و تغییر شکل یافتن بینی، وارد آمدن فشار به مجاری جریان هوا در بینی، التهاب و زخم شدن بینی در اثر حرارت شدید تولید شده در برخی از این دستگاه ها و ایجاد حساسیت در بینی را به همراه داشته باشند.

کاربران باید به این موضوع توجه داشته باشند که سلامت، گنجینه ارزشمندی است که نباید آن را قربانی ناآگاهی نمود و باید نهایت دقت را در حفظ آن به کار بست. گاهی استفاده از دستگاه در کوچک کردن بینی می تواند باعث بروز حساسیت های پوستی، کبودی، تغییر رنگ پوست، عفونت و بسیاری مشکلات دیگر شود.

توصیه موکد به شما این است که تحت هیچ شرایطی به سمت این تبلیغات سوق پیدا نکنید و بدانید که حتی ترغیب شدن برای امتحان کردن آنها، چیزی جز اتلاف وقت و پول و بدتر از آن وارد آوردن آسیب به بینی و در معرض خطر قرار دادن سلامت نخواهد بود.

قابل اعتماد ترین روش برای تغییر شکل و فرم بینی

این موضوع که زیبایی گرایی یک گرایش ذاتی در هر انسان است و هیچ انسانی نیست که از این حس خالی و فارغ باشد، یک امر طبیعی و یک حقیقت است. به همین دلیل می بینیم که همیشه انسان در همه دوره های زندگی بشریت، به دنبال ابزار و راهکارهایی برای زیبا تر شدن بوده و با توجه به تعریف زیبایی در هر عصر زندگی بشری، شاهد تغییراتی در طرز لباس پوشیدن، پیراستن، آرایش کردن و دیگر روش ها بوده ایم. این جستجوی زیبایی در اکثر ابعاد زندگی انسان قابل مشاهده است.

همین موضوع، فرصتی را برای سودجویان که منافع شخصی تنها الویت شان بوده و حاضرند منافع و سلامت دیگران را قربانی آن کنند، بوجود آورده است و با معرفی راهکارهایی از قبیل استفاده از دستگاه برای کوچک کردن بینی ، وعده کذب کوچک کردن بینی بدون نیاز به قرار گرفتن تحت جراحی بینی را که به واقع، تنها راهکار عملی درمان مشکلات زیبایی و فانکشنال بینی است، می دهند.

پزشک شما دکتر ماریا مرادی در مقابله صریح با این گروه افراد، صراحتاً استفاده از دستگاه برای کوچک کردن بینی را رد کرده و به بیمارانی که گاهاً به دلیل بی اطلاعی، در جلسه مشاوره در خصوص این گونه دستگاه ها سوالاتی را مطرح می کنند، توضیح می دهد که تا به امروز، جراحی بینی یا رینوپلاستی، تنها روشی است که توانسته است تغییر در شکل و اندازه دلخواه را در بینی خلق نماید.

این پروسیجر زیبایی و فانکشنال، در عصر حاضر از سوی زیباجویان آگاه که با نگاه منطقی در یک مسیر قدم بر می دارند، چنان مورد استقبال قرار گرفته است که بواسطه آن، جراحی بینی، دارای بالاترین رتبه استقبال در سراسر دنیا می باشد.

البته، باید در این جا به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که هر چند جراحی بینی راهکار تغییر در اندازه و شکل بینی است، اما سپردن جراحی به دست پزشک جراحی که از مهارت، تجربه و تخصص لازم برای خلق بهترین نتیجه از فرایند، در بیمار خود برخوردار باشد، نکته ای است که بیشترین میزان اهمیت را به خود اختصاص می دهد.

بازهم به شما یادآور می شویم که انتخاب جراح، قدمی بسیار مهم در مسیر دستیابی به نتیجه ای مثال زدنی بوده و اگر خواهان داشتن بینی هستید که از نظر همگان، خلق یک اثر هنری بیان می شود، به دنبال بهترین جراح بینی باشید.

استفاده از دستگاه در کوچک کردن بینی

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

آیا با عوارض عمل بینی آشنایی دارید ؟ اگر پاسخ تان منفی است پس این مقاله را تا آخر بخوانید. بینی علاوه بر اینکه مسیری برای عبور هوا و تنفس می باشد مسیری است...

بیشتر بخوانید
اسپلینت بینی

اسپلینت بینی

اسپلینت بینی ، ابزاری هستند که برای کمک به بینی در حفظ شکل جدید خود، بعد از جراحی، مورد استفاده قرار می گیرند. اسپلینت های بینی، از حرکت و جابجا شدن...

بیشتر بخوانید
تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در جراحی بینی تغییرات زیادی انجام می شود در نتیجه نیاز به مراقبت های ویژه ای در دوره ی نقاهت دارد....

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. سلام
    دماغ من استخانیه ولی نوکش غضروفیه و مشکل من نوکشه
    این دستگاه برا دماغ من مناسبه

    پاسخ
    • باید برای معاینه مراجعه بفرمائید.

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =