دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / آندوسکوپی سینوس بینی
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

آندوسکوپی سینوس بینی

آندوسکوپی سینوس بینی

در گذشته پزشکان برای جراحی سینوس ها از روش جراحی باز استفاده می کردند. در این عمل ها از زیر لب ها وارد سینوس فکی می شدند سپس سینوس ها شستشو داده و به داخل بینی راهی پیدا می کردند. بعدها متوجه شدند این نوع عمل به دلیل اینکه برای ورود به سینوس یک دهانه کاذب ایجاد می کردند موثر نیست بنابراین به این نتیجه رسیدند جراحی های سینوس باید از طریق دهانه اصلی خود سینوس انجام شود. به منظور ورود از دهانه اصلی سینوس روشی به نام جراحی آندوسکوپی سینوس پدید آمد. ادامه مقاله دکتر ماریا مرادی را مطالعه کنید.

سینوزیت چیست؟

سینوزیت به معنای التهاب مخاط بینی و سینوس می باشد. تقسیم بندی های زیادی برای سینوزیت وجود دارد. اگر فردی به سرماخودگی ویروسی مبتلا شود، یک درجاتی از سینوزیت در او ایجاد می شود و اگر این مشکل به درستی درمان نشود، یک عامل باکتریال بر روی سینوزیت ویروسی سوار می شود در فاز بعدی فرد به سینوزیت باکتریال نیز مبتلا می شود.

برای انجام هرگونه کار زیبایی بهتر است به یک متخصص خوب مراجعه نمایید تا بهترین روش و بهترین کیفیت برای شما انجام شود. جهت دریافت مشاوره از دکتر ماریا مرادی جراح پلاستیک بینی و صورت می توانید با شماره 88783973 و پیج اینستاگرام ارتباط برقرار کنید.

عوامل ایجاد سینوزیت

به طور کلی سینوزیت ها بر اساس عاملی که سینوزیت را ایجاد کرده تقسیم بندی می شوند که شامل انواع ذیل می باشد:

  • سینوزیت های ویروسی
  • سینوزیت های باکتریال
  • سینوزیت های قارچی

انواع سینوزیت

  • سینوزیت های حاد : در این نوع سینوزیت علائم فرد زیر 4 هفته می باشد به عبارتی فرد زیر یک ماه علامت دارد
  • سینوزیت های مزمن : زمانی که علائم سینوزیت در فرد بیشتر از 12 هفته تا 3 ماه باقی بماند سینوزیت مزمن می شود. اکثر افرادی که دچار سینوزیت هستند به این نوع بیشتر به این نوع سینوزیت دچار می شوند.

علائم سینوزیت

علائم اصلی : علائمی که در سینوزیت حاد ایجاد می شود شامل گرفتگی بینی، ترشحات ایجاد شده در بینی و پشت حلق، کاهش بویایی،از دست دادن بویایی به طور موقت و یا یک احساس فشار یا درد در صورت و نواحی دور چشم، پیشانی، گونه و تب

علائم فرعی : علائم فرعی خود را به صورت سرفه، خستگی، سردرد و دندان درد نشان می دهد.

آندوسکوپی سینوس بینی

آندوسکوپی سینوس بینی

آندوسکوپی سینوس و بینی

آندوسکوپی تشخیص بینی و سینوس که در مطب به صورت سرپایی انجام می شود، به تشخیص سینوزیت بینی کمک بسیاری می کند. در این روش، مجاری بینی تا بخش های انتهایی و محل تخلیه سینوس ها توسط لنز در مانیتور مشاهده می شود. اگر ترشحات چرکی یا انسداد یا پولیپی داخل بینی به داحتی توسط آندوسکوپی سینوس قابل مشاهده است. این روش جزء روش های تشخیصی اصلی غیر از معاینه معمول بیمار می باشد. آندوسکوپی سینوس فقط جهت معاینه بخش های فوقانی بینی و خلف بینی می باشد.

روش جراحی آندوسکوپی سینوس

سینوس هایی که در اطراف بینی هستند از طریق یک سری دهانه های مشخصی در جایگاه های مشخص آناتومیکال به داخل بینی راه دارند. اگر پزشکان به دهانه اصلی راه پیدا کنند و پولیپ ها را از آن قسمت بردارند ترشحات به راحتی از دهان های طبیعی تخلیه می شود و این روش، نتیجه دراز مدت بسیار خوبی دارد. برای این منظور استفاده از وسیله ای به نام آندوسکوپ بهترین گزینه می باشد. این دستگاه یک زاویه مشخصی را درون بینی و سینوس و دهانه های سینوس نمایش می دهد و از این طریق پزشک می تواند به راحتی پولیپ ها را بتراشد و بردارد و دهانه های اصلی را باز کند و ترشحات را به صورت طبیعی از آن ناحیه خارج کند.

با تشکر مدیریت سایت دکتر ماریا مرادی جراح پلاستیک بینی و صورت

 

با تشکر مدیریت سایت دکتر ماریا مرادی جراح پلاستیک بینی و صورت

راه های ارتباطی با دکتر ماریا مرادی:

88783973

پیج اینستاگرام

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
انواع مدل بینی

انواع مدل بینی

تنوع شکل های بینی در میان افراد مختلف، یک موضوع گسترده و جذاب می باشد. بنابراین، وقتی فردی برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی یا رینوپلاستی تصمیم گیری می کند،...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 5 =