عفونت گوش

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

عفونت گوش

عفونت گوش یکی از بیماری های  رایج می باشد . لوله استاش پس از گرفته شدن و متورم شدن شروع به ساختن مایع در گوش می کند و می توان گفت از دلایل این مسدود شدن مشکلات سینوسی ،آلرژی،استعمال سیگار،سرماخوردگی و ..

می باشد .

اگر در داخل گوش خود احساس درد و سوزش کرده باشید ،اگر در حس شنوایی خود تغییراتی را متوجه شدید که دچار کم شنوایی شده اید یا تشخیص صداها از هم بری شما دشواتر شده است ،اگر از گوشتان چرک های با حالت مایع و یا جامد دیده شد،اگر احساس فشار زیاد در درون گوش خود کردید و گوش شما به آرامی متورم شد هر یک از این ها می تواند علائمی برای عفونت یک و یا هر دو گوش شما باشد.

"عفونت-گوش%2</p

عفونت گوش خارجی

عفونت در گوش می تواند در قسمت خارجی و در قسمت میانی گوش ایجاد شود .

از دلایل بروز عفونت گوش خارجی می توان باکتری ها ،ویروس ها،قارچ ها و ذرات آلوده در هوا را عامل دانست.عفونت گوش خارجی بیشتر در افراد شناگر و افرادی که دارای شغل های خاصی هستند بیشتر دیده می شود .

گاهی ممکن است دچار شدن به عفونت گوش خارجی بر غدد لنفاوی در طرفین گوش شما آسیب هایی را وارد کند و همراه با تب و باشد پس باید برای درمان ان به زودی اقدام کرد.

در مواردی عفونت گوش خارجی سبب کاهش شنوایی در فرد می گردد.در این شرایط بعد از مراجعه به پزشک برای بیماران داروهای آنتی بیوتیک تجویز می گردد، در موارد حادتر با شست و شو پزشک ترشحات چرب را از مجرای گوش خارج می کند.

عفونت گوش میانی

عفونت گوش میانی ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را برجای بگذارد. عوارض عفونت گوش میانی از جمله پاره شدن پرده صماخ و گاهی از بین رفتن شنوایی در فرد می باشد . اگر شیپور استاش در گوش میانی دچار آسیب شود ممکن است فرد دچار عفونت گوش میانی شود.این شیپور رابط بین حلق و گوش میانی می باشد.خارج شدن ترشحات سیاه و یا زرد ،تب و لرز از علائم عفونت گوش میانی است.احتمال بروز این عفونت معمولا در میان کودکان و نوزدان بالاتر است و عفونت از  شیپور استاش  به سمت گوش میانی زیاد و زیاد تر می شود.

جراحی زیبایی بینی در زنان ایرانی

خدمات دکتر ماریا مرادی جراح بینی