دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / هزینه جراحی بینی
مدت زمان مطالعه ۱۵ دقیقه

هزینه جراحی بینی

اولین سوالی که پس از تصمیم برای انجام جراحی بینی ، به ذهن زیباجو می رسد ، هزینه آن می باشد. به دلیل نوساناتی که در سیستم مالی وجود دارد ، هزینه عمل بینی هر ساله دستخوش تغییرات زیادی می شود ، و قیمت عمل هر سال با سال بعد متفاوت است. در این مقاله دکتر ماریا مرادی ، بهترین جراح بینی در تهران ، در خصوص هزینه جراحی بینی و عوامل و فاکتورهای موثر بر آن ، توضیحاتی را در اختیار شما زیباجویان عزیز قرار می دهد. با ما همراه باشید.

 

 

هزینه جراحی بینی در سال 1400

نمی توان مبلغ مشخصی برای قیمت عمل دماغ در سال 1400 ، تعیین نمود. در تعیین هزینه های جراحی بینی ، عوامل مختلفی دخیل هستند. ممکن است یک جراح ، عمل بینی را با 6 میلیون تومان انجام دهد و جراح بینی دیگر 30 میلیون تومان ، برای جراحی بینی دستمزد بگیرد. معمولا هزینه های جراحی بینی ، شامل موارد زیر هستند :

هزینه های قبل از جراحی بینی

قبل از عمل بینی بیمار لازم است ، برای جلسه مشاوره پیش از عمل ، با جراح ویزیت شود. معمولا هزینه های پیش از عمل بینی در تهران عبارتند از :

  • هزینه مشاوره پیش از عمل : ممکن است بابت ویزیت جراح قبل از عمل بینی ، لازم باشد هزینه ای را پرداخت کنید. البته بعضی از جراحان بینی هزینه مشاوره ای دریافت نمی کنند ، و جلسه مشاوره قبل از عمل بینی را ، رایگان انجام می دهند و این امر دیگر در هزینه جراحی بینی شامل نمی شود.
  • هزینه آزمایشات قبل از جراحی بینی : آزمایش خون یکی از مواردی است ، که معمولا پیش از انجام اکثر عمل های جراحی ، از جمله عمل بینی ، از طرف جراح درخواست می شود. در تست خون پیش از عمل ، مواردی چون CBC ، PT ، PTT ، HIV ، HBs و HCV سنجیده می شود. همچنین ممکن است فرد به بیماری هایی نظیر ، بیماری های قلبی عروقی یا تیروئید مبتلا باشد ، که قبل از عمل بینی به متخصص مربوطه ارجاع داده می شود ، و انجام عمل بینی در زیباجو ، منوط به اجازه پزشک معالج می باشد.
  • هزینه عکسبرداری از بینی : پیش از انجام جراحی زیبایی بینی ، از بینی زیباجو در زوایای مخلف عکس گرفته می شود. با ثبت حالت بینی پیش از عمل ، امکان مقایسه بینی و مشاهده تغییرات بینی پس از عمل ، وجود دارد.
  • هزینه تصویر برداری پزشکی نظیر سی تی اسکن : در موارد وجود انحراف در بینی ، شکستگی ، پولیپ بینی ، سابقه ضربه و جراحی بینی قبلی ، پزشک درخواست تصویر برداری سی تی اسکن را برای زیباجو می نماید.

 

 

هزینه های حین جراحی بینی

  • دستمزد جراح بینی : بخش عمده هزینه جراحی بینی  را دستمزد جراح تشکیل می دهد. میزان تخصص و حسن سابقه جراح ، داشتن تجربه و مهارت بالا و سوابق جراحی درخشان ، از جمله عوامل تعیین کننده دستمزد پزشک جراح ، به حساب می آیند.
  • هزینه متخصص بیهوشی : هزینه های مربوط به بیهوشی ، با توجه به نوع بیهوشی مورد صلاح دید جراح ، بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی ، لوازم بیهوشی و دستمزد متخصص بیهوشی ، از جمله مواردی هستند که از بیمار دریافت می شوند.
  • هزینه های مرکز جراحی : با توجه به نوع مرکزی که جراحی بینی در آن انجام می شود ، شامل بیمارستان یا مطب ، تجهیزات عمل و لوازم مصرفی ، هزینه های مورد نظر از بیمار مسترد خواهد شد.

هزینه های بعد از جراحی بینی

  •   پرداخت حق ویزیت پزشک برای جلسات معاینه بعد از عمل 
  • برداشتن گچ بینی
  • هزینه تهیه چسب مخصوص بینی
  • هزینه نسخه پزشک ( شامل داروها )
  • هزینه تزریق کورتون پس از جراحی بینی

    کورتون ماده ای است که برخی پزشکان ، در نقطه های زمانی خاص بعد از جراحی ، برای برخی بیماران خود تجویز می کنند. کاربرد این ماده ، برای کنترل و کاهش تورم می باشد. در صورت نیاز به تزریق ، این بخش از فرایند نیز بعنوان هزینه جراحی بینی جانبی ، به هزینه کلی فرایند ، اضافه خواهد شد.

هزینه عمل بینی استخوانی

بینی استخوانی ، دارای پوست ظریف و نازکی است و انجام جراحی بر روی آن ، به دقت و ظرافت بالایی نیاز دارد. هزینه جراحی بینی استخوانی ، با توجه به نوع مشکلات زیبایی و درمانی بینی تعیین می شود ، و تعیین هزینه دقیق آن ، تنها توسط جراح بینی امکان پذیر است.

هزینه عمل بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی ، به دلیل ضخامت پوست بینی و ضعف در ساختار غضروفی ، از پیچیدگی بیشتری برخوردار است و حتی در مواردی لازم است ، جراح برای جلوگیری از برگشت نتایج پس از عمل ، از تکنیک پیوند گرافت های غضروفی ، برای تقویت غضروف بینی استفاده کند. همین امر سبب می شود که جراحی بینی گوشتی ، جزو عمل های پر هزینه جراحی بینی قرار بگیرد.

هزینه جراحی بینی با لیزر

با وجود پیشرفت های اخیر لیزر و کاربرد های گسترده آن ، در عرصه های مختلف پزشکی ، عمل بینی با لیزر در تهران و اصلاح مشکلات آن امکان پذیر نیست. بنابراین تبلیغات در زمینه جراحی بینی با لیزر ، صحت نداشته و از این رو نمی توان برای این عمل هزینه ای را در نظر گرفت ؛ چرا که از ماهیت خارجی برخوردار نمی باشد.

هزینه ترمیم بینی

هزینه جراحی ترمیمی بینی ، از آن جایی که از حساسیت بیشتری نسبت به عمل بینی اولیه ، برخوردار است معمولا بالاتر است. علت این حساسیت اینست ، که بینی قبلا تحت جراحی قرار گرفته و آسیب پذیر تر است ؛ همچنین جراح تنها می تواند تغییرات محدودی را در بینی ایجاد کند ، و در بعضی موارد ممکن است نیاز باشد برای ایجاد فرم مناسب در بینی ، از پیوند غضروف در بینی استفاده کند. مشکلات تنفسی یکی دیگر از مواردی است که جراح ممکن است ، در عمل بینی ثانویه نیاز باشد آن را اصلاح کند. همه این عوامل سبب می شود ، که قیمت عمل بینی ترمیمی ، برابر با جراحی بینی اولیه یا حتی بیشتر از آن باشد.

عوامل موثر در هزینه جراحی بینی

  • نوع بینی

یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت جراحی بینی ، نوع بینی و مدل ساختاری آن است. هر چه بینی بزرگتر باشد و پوست آن ضخامت بیشتری ، داشته باشد و به طور کلی ، بینی دارای فرم گوشتی باشد ؛ حجم کار بیشتری را می طلبد و میزان پیچیدگی و حساسیت جراحی بینی ، در آن بیشتر است. در بینی های گوشتی ، از آن جایی که جراح باید کار بیشتری را برای اعمال تغییرات بر روی بینی انجام دهد ، هزینه جراحی بینی به مراتب نسبت به بینی استخوانی بیشتر است.

  • میزان مشکلات بینی

وجود مشکلات و ناهنجاری های بینی و سطح آن ، یکی از عوامل موثر بر هزینه جراحی می باشد. ممکن است ناهنجاری هایی چون انحراف بینی ، پولیپ بینی یا شکستگی در بینی ، در بعضی از زیباجویان وجود داشته باشد که لازم است ، قبل از جراحی زیبایی بینی ، جراح بینی ابتدا مشکلات درمانی بینی را برطرف نموده ، و سپس اقدام به عمل رینوپلاستی نماید. در بعضی از افراد ، بینی دارای ظاهر مناسب است و تنها برطرف کردن مشکلات درمانی آن ، برای رفع مشکلات تنفسی بیمار کفایت می کند. همچنین ممکن است بینی دارای پیچ خوردگی شدید باشد ، که در این صورت جراحی بینی کج ، با پیچیدگی های خاص خود همراه بوده و به تبع آن ، هزینه جراحی بینی نیز افزایش می یابد.

  • میزان تخصص و تبحر جراح بینی

یکی از مهمترین فاکتورها در موفقیت آمیز بودن جراحی بینی ، میزان مهارت و تجربه جراح بینی می باشد. از آن جایی که بینی در مرکز صورت قرار گرفته ، مهمترین عضو صورت است و هرگونه تغییرات در آن می تواند ، چهره را دستخوش تغییرات زیادی نماید. عمل جراحی بینی ، جزو جراحی های زیبایی دارای حساسیت می باشد ؛ زیرا بینی به سبب تشکیل شدن از استخوان ، غضروف ، پوست و غدد چربی ، عضو پیچیده ای در بدن محسوب می شود. تنها در صورتی که بینی توسط یک جراح کارآزموده عمل شود ، می توان انتظار نتایج موفق را داشت. سپردن بینی به دست افراد کم تجربه با عدم دانش کافی ، نتیجه ای جز پشیمانی نخواهد داشت و ممکن است فرد را با مشکلات جدی تنفسی ، بعد از عمل مواجه کند. بنابراین میزان تخصص و مهارت جراح بینی ، یکی از فاکتورهای موثر در هزینه عمل بینی می باشد.

  • شهر محل جراحی و تجهیزات اتاق عمل

از آن جایی که عمل بینی یک جراحی زیبایی کاملا تخصصی است ؛ لازم است در یک مرکز جراحی مجهز و دارای پرسنل دقیق و با تجربه انجام شود. این مراکز نیازمند صرف هزینه نیز می باشند. هزینه جراحی بینی در شهرهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. از آن جایی که اکثریت جراحان بینی باتجربه و متخصص ، در مراکز استان ها به ویژه استان تهران به ارائه خدمات می پردازند ، معمولا هزینه عمل بینی در این استان ها بیشتر است.

 

هزینه جراحی بینی - دکتر ماریا مرادی

 

پرداخت هزینه جراحی بینی توسط بیمه

در مواردی که جراحی بینی با هدف اصلاح عملکرد بینی انجام شود ، معمولا تحت پوشش بیمه های درمانی قرار می گیرد. ممکن است اصلاح مشکلات تنفسی بینی ، با جراحی زیبایی بینی همراه باشد ، که در این موارد فرد می تواند آن بخش از هزینه های جراحی بینی ، را که مربوط به رینوپلاستی درمانی است ، از بیمه دریافت نماید. عمل های بینی اصلاحی شامل موارد زیر هستند :

  • تنگ شدن دهلیز بینی

در این اختلال ، راه تنفسی بیمار به دلیل حرکت دیواره های جانبی بینی به سمت داخل ، مسدود می شود. جراحی اصلاحی بینی ، با تثبیت دیواره های جانبی در موقعیت مناسب خود ، سبب می شود که فرد بتواند راحت تر نفس بکشد.

  • مخروط داخلی بزرگ در بینی

مخروط های داخلی در بینی ، وظیفه تمیز کردن هوای عبوری از بینی را بر عهده دارند. بزرگ بودن این مخروط ها نسبت به اندازه طبیعی شان سبب می شود ، که از عبور هوا جلوگیری شود. جراحی بینی اصلاحی ، با حذف بخشی از بافت داخلی این مخروط و کوچکتر کردن آن ، سبب می شود که فرد تنفس بهتری داشته باشد.

  • شکستن استخوان بینی

هنگامی که بینی شکسته می شود ، جداره ای که منافذ بینی را از یکدیگر جدا می کند ، به یک طرف منحرف شده و سبب می شود ، که فرد با اختلال تنفس مواجه شود. جراحی اصلاحی شکستگی بینی ، این ایراد را برطرف می نماید و هزینه جراحی بینی شکسته ، توسط بیمه درمانی بیمار ، تحت پوشش قرار داده می شود.

عمل بینی ارزان

زمانی که تصمیم به انجام این عمل می گیریم ، هزینه جراحی بینی ، یکی از پارامترهایی است که باید مد نظر قرار دهیم. گاهی در طول سرچ درباره این فرایند زیبایی ، با سایت هایی روبرو می شویم که تبلیغات پر زرق و برق شان ، توجه مان را به خود جلب می کند. در این سایت ها با عباراتی از قبیل جراحی بینی ارزان روبرو می شویم که گاهاً آنچنان تاثیر گذار هستند که ممکن است ذهن ما را از مسیر اصلی یعنی توجه به کیفیت نتیجه جراحی ، منحرف کرده و منحصراً بر روی هزینه متمرکز نماید. متاسفانه ، مواردی مشاهده شده است که در آن ، این تبلیغات ، پیروز میدان بوده و منحصراً با هدف سودجویی ، برخی را در دام خود گرفتار کرده و صدمات جبران ناپذیری را به سلامت افراد وارد کرده اند. دکتر ماریا مرادی ، بهترین دکتر عمل بینی در تهران ، به شما توصیه می کند تا با بالا بردن سطح آگاهی خود در خصوص این فرایند جراحی ، با نگاهی آگاهانه در آن قدم بگذارید تا ناآگاهی شما ، به فرصتی برای سوء استفاده برای افراد سود جو تبدیل نشود. شاید در نگاه اول ، جراحی به دست یک جراح خوب ، یک فرایند پر هزینه به نظر برسد ، ولی وقتی در دراز مدت ، از مزایای بی شمار آن بهره مند می شوید ، می بینید که این پروسیجر نه تنها پر هزینه نبوده بلکه در واقع یک سرمایه گذاری محسوب می شده است.

آیا مدت زمان جراحی زیبایی بینی ، بر روی هزینه آن تاثیر گذار است ؟

مدت زمان انجام جراحی ، با دامنه تغییرات لازم در این اندام در ارتباط مستقیم می باشد. به این معنی که هر قدر دامنه تغییرات لازم در فرایند جراحی ، گسترده تر باشد ، زمان عمل زیبایی بینی نیز طولانی تر خواهد بود. از طرفی ، در برخی موارد ، جراح بینی ، در طول جلسه مشاوره ، در صورت احساس نیاز ، برخی جراحی های زیبایی دیگر را که قابل اجرا به طور همزمان با جراحی هستند ، توصیه می کند. در صورت اجرای یک فرایند جراحی ترکیبی ، طول مدت اجرای فرایند جراحی ، طولانی تر خواهد بود. همه این فاکتورها ، نهایتاً هزینه جراحی بینی را تحت تاثیر قرار می دهد.

نوع بیهوشی و هزینه جراحی بینی

در طول پروسه مشاوره با جراح بینی ، یکی از موضوعات به بحث گذاشته شده ، انجام رینوپلاستی تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی می باشد. در برخی موارد ، به دلیل شرایط سلامت عمومی بیمار ، بیهوشی عمومی ، صلاحدید پزشک نمی باشد. در موارد دیگر نیز دامنه تغییرات مورد نیاز در بینی مختصر بوده و پزشک ، بی حسی موضعی را توصیه می کند. اگر اصلاحات در بینی ، گسترده باشد ، بیهوشی عمومی ، توصیه می شود. نوع بیهوشی یکی از فاکتورهایی است که بر روی هزینه جراحی بینی در تهران و سایر شهرها ، تاثیر می گذارد.

مقایسه هزینه عمل بینی در کشور ایران و سایر کشورهای جهان

جراحی بینی ، امروزه یکی از متعدد جراحی های زیبایی است که نه تنها در کشور عزیزمان ایران ، بلکه در بسیاری از کشورهای سراسر دنیا ، طرفداران زیادی را که به دنبال راهکاری برای بهبود کیفیت ظاهر و چهره خود هستند ، به سمت خود جلب کرده است. ایران ، سرزمین پارسی ، در کنار پیشرفت های چشمگیر در حوزه های مختلف از جمله پزشکی ، در عرصه جراحی بینی ، در دنیا ، جزو کشورهایی است که حرف اول را می زند و بعنوان قطب جراحی بینی در دنیا شناخته می شود و هر ساله تعداد بسیاری از مشتاقان را برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی به دست متخصصان به واقع هنرمند این سرزمین پهناور ، به سمت خود جلب می نماید. دکتر ماریا مرادی ، اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت ، با ثبت نتایج درخشان تعداد بی شماری جراحی بینی موفقیت آمیز در کارنامه کاری خود، در میان جراحان به نامی است که با خلق آثار هنری خود بر روی بینی بسیاری از بیماران مراجعه کننده خارجی ، هنر و علم ایرانی را به سراسر دنیا انتشار داده است. نکته شایان ذکر این است که جراحی بینی در ایران ، در کنار ربودن گوی سبقت در کیفیت و قرار داشتن در بالاترین سطح از نظر نتیجه خلق شده از درمان ، خدمات درمانی خود را با قیمت های بسیار کمتر در مقایسه با بسیاری کشورهای مدعی این فرایند درمان ، ارائه می دهد.

آیا تکنیک جراحی در هزینه جراحی بینی تاثیر گذار است؟

عمل جراحی بینی با یکی از دو تکنیک جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته انجام می شود. انتخاب نوع تکنیک مناسب برای هر بیمار ، به نیازها و دامنه پیچیدگی مشکلات موجود در بینی هر بیمار وابسته است. دکتر ماریا مرادی ، جراح بینی شما در تهران ، در طی جلسه مشاوره ، پس از انجام بررسی های کامل بر روی بینی و تشخیص مشکلات موجود در آن ، تکنیک مناسب را مشخص نموده و توضیحاتی شفاف را در خصوص آن در اختیار بیمار خود قرار می دهد. جراحی بینی به روش بسته ، بدون ایجاد برش خارجی انجام شده و تمامی اصلاحات از طریق سوراخ های بینی و برش های ایجاد شده در داخل بینی انجام می شود. این فرایند درمان ، اغلب بر روی بینی هایی که دامنه اصلاحات آنها محدود می باشد ، مورد استفاده قرار می گیرد.

در جراحی بینی به روش باز ، پوست بینی با ایجاد یک برش خارجی کنار زده می شود. هدف از این کار تسلط بیشتر بر چارچوب داخلی بینی می باشد. این فرایند در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که دامنه اصلاحات و تغییرات مورد نیاز در بینی بیمار ، گسترده باشد. زمان مورد نیاز برای تکمیل فرایند جراحی تحت رویکرد باز در مقایسه با جراحی بینی با روش بسته ، طولانی تر است. تفاوت در گستردگی دامنه اصلاحات و زمان صرف شده برای درمان و پیچیدگی فرایند ، هزینه جراحی بینی را تحت تاثیر قرار می دهد.

آیا هزینه ، ملاک خوبی برای انتخاب جراح است ؟

نمی توان منکر تاثیر هزینه جراحی بینی در تصمیم گیری فرد برای انجام پروسه و جراحی که می خواهد با او مراجعه کند ، شد ؛ اما نباید این امر اولویت و تنها ملاک او در این زمینه باشد. چرا که برای کسب نتیجه عالی متبحر بودن جراح نقش پر رنگ تری را ایفا می کند. همچنین دقت داشته باشید اگر هزینه عمل بینی خیلی بالا باشد تاییدی بر بهترین بودن دکتر نیست و از طرفی پایین بودن غیر معقول هزینه ، نشان دهنده کم و کاستی در روند به انجام رسیدن جراحی است. پیشنهاد می شود بعد از بررسی ها لازم بهترین جراح بینی را انتخاب کنید و اگر هزینه ، یکی از دغدغه های شماست آن را با ایشان مطرح سازید.

خطر انتخاب جراحی بینی ارزان

در زمان انتخاب یک جراح پلاستیک خصوصاً زمانی که دیدن قیمت های رینوپلاستی شما را شوکه می کند گاهی تحریک می شوید که به ارزان ترین گزینه ها مراجعه کنید. بهتر است بدانید انتخاب جراحان پلاستیک ارزان اغلب نقاط ضعف پنهانی را دارند که شاید بعد از اتمام فرایند ظهور پیدا کنند.

زمانی که هزینه ای را برای جراحی بینی می پردازید این هزینه فقط شامل دستمزد جراح نمی شود بلکه شما در واقع هزینه بهره مند شدن از مهارت و تجربه او را پرداخت می کنید. متخصص جراحی که دهه ها از عمر کاری خود را صرف کسب تجربه نموده و شهرت زیادی به دست آورده است قطعاً نتیجه چشم نواز تری را برای بیمار خود خلق خواهد نمود.

جراحی بینی یک پروسیجر پیچیده است و به سطح بالایی از دقت و درک جامعی از ویژگی های بینی و صورت نیاز دارد. وقتی با یک جراح ارزان کار می کنید این خطر وجود دارد که نتیجه جراحی برای شما رضایت بخش نباشد. علاوه بر این ممکن است عوارض جانبی جدی سلامت شما را تهدید کند.

به جراحی بینی تان بعنوان یک سرمایه گذاری در چهره تان بیاندیشید. قرار است این بینی عمل شده برای تمام عمر همراه شما باشد. بنابراین شما به جراحی نیاز دارید که بتوان برای دستیابی به یک نتیجه رضایت بخش به او اعتماد کرد.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

آیا با عوارض عمل بینی آشنایی دارید ؟ اگر پاسخ تان منفی است پس این مقاله را تا آخر بخوانید. بینی علاوه بر اینکه مسیری برای عبور هوا و تنفس می باشد مسیری است...

بیشتر بخوانید
اسپلینت بینی

اسپلینت بینی

اسپلینت بینی ، ابزاری هستند که برای کمک به بینی در حفظ شکل جدید خود، بعد از جراحی، مورد استفاده قرار می گیرند. اسپلینت های بینی، از حرکت و جابجا شدن...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 3 =