دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی بینی
مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه

دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی بینی

آیا می دانید افراد با چه اهدافی جراحی بینی انجام می دهند؟ مراقبت های بعد از جراحی بینی کدامند ؟ چه عواملی بعد از جراحی بینی ، باعث ناموفق شدن جراحی می شود؟ دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی بینی چقدر است؟ برای اطلاع از پاسخ این پرسش ها مطلب ذیل را دنبال کنید.

برای انجام هرگونه کار زیبایی بهتر است به یک متخصص خوب مراجعه نمایید تا از بهترین روش و بهترین کیفیت برای شما انجام شود. جهت دریافت مشاوره از دکتر ماریا مرادی بهترین جراح بینی می توانید با شماره 88783973 و پیج اینستاگرام ارتباط برقرار کنید.

جراحی زیبایی بینی

امروزه در جامعه افراد در رابطه با عمل جراحی بینی اطلاعات بسیار زیادی دارند. بینی به عنوان عضو شاخص و مرکزی صورت است و با تغییراتی که در آن ایجاد می شود نه تنها در خود بینی ، بلکه در ایجاد هارمونی و هماهنگی در تمام اجزا صورت نقش قابل توجهی دارد. عمل جراحی بینی در واقع یک جراحی پلاستیک می باشد و همان طور که از کلمه پلاستیک و معنای آن بر می آید یعنی ایجاد اصلاح و تغییراتی در جهت بهبود شکل و رفع مشکلات عملکردی بینی می باشد که این امکان را ایجاد می کند تا جراحی بینی در حوضه جراحی پلاستیک قرار گیرد.

عمل جراحی بینی چه تغییراتی در محدوده بینی به وجود می آورد؟

  • ترکیب و تناسب صورت را به سمت بهتری می برد.
  • رفع مشکلات مادر زادی
  • رفع مشکلاتی که بر اثر تروما و تصادف در بینی ایجاد شده است.
  • اصلاح شکل بینی(برداشت قوز)

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

معمولا 50 درصد نتایج عمل جراحی بینی به بیمار بستگی دارد. البته نقش جراح را هم نمی توان نادیده گرفت. به هر حال نوع تکنیکی که جراح به کار می برد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در هر حال مراقبت های بعد از عمل نیز تاثیر مستقیم و ویژه ای در نتیجه جراحی بینی دارد که فرد باید به درستی آن ها را رعایت کند. از جمله این مراقبت ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • بیمار باید مدتی که پزشک جراح تعیین می کند از چسب بینی استفاده کند.
  • نحوه صحیح خوابیدن بعد از جراحی بینی.
  • از اعمالی که باعث فشار آمدن به محل جراحی می شود پرهیز کنیم.
  • از موتور سواری، دویدن و کوه نوردی باید پرهیز شود.

موارد اشاره شده ممکن است در همه بیماران یکسان نباشد و در افراد مختلف شرایط متفاوتی وجود دارد.

دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی بینی

دوره نقاهت بعد از جراحی زیبایی بینی

نحوه خوابیدن صحیح پس از جراحی بینی

بیمارانی که جراحی بینی انجام داده اند به هیچ وجه نباید به پهلو بخوابند به دلیل آنکه در عمل جراحی بینی استخوانی، تیغه بینی دست کاری می شود و اگر فرد به هر سمتی بخوابد معمولا تیغه بینی به همان سمت منحرف و بینی کج می شود و تا زمانی که این تیغه جوش نخورده است باید به حالت طاق باز بخوابد تا فشاری به بینی وارد نشود. پیشنهاد می شود حد اقل به مدت 1.5 ماه این نکته را رعایت گردد.

آیا خندیدن بعد از جراحی بینی تاثیری بر روی بینی دارد؟

به دلیل آن که عضلات خنده در اطراف بینی قرار دارند خندیدن زیاد باعث تحریک بینی و در نتیجه تغییر شکل آن می شود.

آلرژی بعد از جراحی بینی

آلرژی باعث ایجاد عطسه و سرفه در بیمار می شود. عطسه باعث می شود تا بینی آسیب ببیند. برای جلو گیری از عطسه بهتر است از داروهای ضد حساسیت استفاده شود و اگر دچار عطسه شدید با دهان باز عطسه کنید تا آسیبی به بینی جراحی شده وارد نشود.

چسب زدن بینی بعد از جراحی

هنگامی که بینی جراحی می شود تورمی بین پوست و قسمت استخوانی و غضروفی ایجاد می شود که از خون آبه پر شده است برای کاهش و کنترل این خون آبه باید از چسب بینی استفاده شود. اما اگر کنترل نشود تبدیل به بافت فیبروز می شود و این بافت فیبروز می تواند دوباره شکل بینی را تغییر دهد. زمان چسب زدن بینی هم بستگی به شرایط فرد دارد ولی معمولا 2 ماه پیشنهاد می شود.

راه های ارتباطی با دکتر ماریا مرادی:

info@drmariamoradi.com

88783973 – 021

پیج اینستاگرام

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
انواع مدل بینی

انواع مدل بینی

تنوع شکل های بینی در میان افراد مختلف، یک موضوع گسترده و جذاب می باشد. بنابراین، وقتی فردی برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی یا رینوپلاستی تصمیم گیری می کند،...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − سه =