دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / درمان بزرگی شاخک های بینی
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

درمان بزرگی شاخک های بینی

در این مقاله در رابطه با بزرگی شاخک های بینی و درمان آن ها مطالبی را ارائه می دهیم .

شاخک های بینی

دیواره خارجی بینی، نامنظم و دارای برجستگی هایی است که به ترتیب: شاخک های فوقانی، میانی و تحتانی، نامیده می شوند.

  • شاخک های تحتانی: یکی از بزرگ ترین و تحتانی ترین استخوان های مخروطی، شاخک های تحتانی هستند، که در تیغه بینی واقع شده اند و دو حفره بینی را از هم جدا می کنند.
  • شاخک های میانی: همان طور که از نامشان پیداست، شاخک میانی، استخوانی است که ما بین شاخک تحتانی و فوقانی واقع شده است.
  • شاخک های فوقانی: شاخکی کوچک است که بالای دو شاخک دیگر واقع شده است.

شاخک های بینی همان طور که از نامش مشخص است، مانند یک توربین عمل می کند و مسئول تعدیل جریان هوا در طول تنفس می باشد. استخوان ها در سراسر سطح حفره بینی امتداد می یابند و این امکان را فراهم می کنند که هوای بهتری به دیواره حفره بینی، وارد شود.

درمان-بزرگی-شاخک-های-بینی

درمان شاخک های بینی

راه‌ های بسیاری برای درمان شاخک‌های بینی وجود دارد. در بسیاری از موارد جراحی شاخک‌ها به همراه سپتوپلاستی انجام می‌شود. نکته مهم این است که شاخک‌ها به طور کامل برداشته نشوند چرا که برداشت کامل آن‌ها موجب خشک شدن بینی می‌شود. در صورت عدم حضور شاخک‌ها، هوای تنفسی به اندازه کافی مرطوب و گرم نمی‌شود.
روش‌های مختلفی برای کاهش اندازه شاخک‌ها بکار می‌رود. بعضی از این روش‌ها بر اساس کوچک کردن شاخک‌ها بدون حذف بخشی از استخوان یا بافت شاخک می‌باشد. در این روش‌ها، بخشی از شاخک با دستگاه خاصی حرارت داده می‌شود. با گذشت زمان بافت حرارت دیده، شکل می‌گیرد و باعث کوچک شدن اندازه شاخک می‌شود.
در روشی دیگر، بخشی از شاخک برداشته می‌شود. به این صورت که برشی زیر مخاطی زده می‌شود، طوری که پوشش شاخک دست نخورده باقی می‌ماند ولی قسمتی از درون آن برداشته می‌شود. با التیام آن، شاخک خیلی کوچکتر از قبل می‌شود. برداشتن بخشی از شاخک را می‌توان با ساکشن و به وسیله میکرودبریدر انجام داد.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + یک =