جراحی پلاستیک گوش

جراحی پلاستیک گوش

جراحی زیبایی‌ گوش یا همان اتوپلاستی به منظور رفع فرم های بد لاله گوش صورت می گیرد. گاهی وقت ها جراحی برای بازسازی گوش انجام می گردد. مثلا اگر به علت حادثه یا برداشتن تومور قسمتی‌ یا همه لاله گوش برداشته شود. نخستین بار جراحی‌های لالهٔ گوش توسط جراح هندی سوشروتا در ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح انجام شد. جراحی برای درست کردن گوش‌های برجسته از قرن ۱۹ شروع شد و روش‌های گوناگونی تاکنون ابداع شده است.

جراحی پلاستیک گوش

در جراحی‌های زیبایی‌ مهمترین و شایعترین مورد برجسته بودن لاله گوش است که به آن گوش خفاشی می گویند. گاهی اوقات ایرادات دیگری همچون نامساوی بودن دو گوش یا گوش‌های بزرگ وجود دارد. حدود پنج درصد مردم گوش‌های برجسته دارند که شصت درصد آنان سابقه فامیلی مثبت دارند. خوشبختانه این مساله هیچ ارتباطی‌ با داخل گوش نداد و فرد ایرادی از نظر شنوأیی ندارد. بافت مهم درلاله گوش غضروف می باشد که به آن استحکام می بخشد و روی آن را پوستی نازک می پوشاند. اشکالات این غضروف باعث عمده ناهنجاری هاست.

قطعا هیچ خصوصیت دیگری در صورت به اندازه گوش‌های برجسته جلب توجه نمی کنند. برخلاف ایرادات دیگر مثل نا فرمی بینی‌ اینجا بچه‌ها مورد اصلی‌ هستند. این کودکان تا سنّ ۵-۶ سالگی مشکل زیادی ندارند ولی‌ از زمانی‌ که وارد مدرسه میشوند مورد تمسخر بچه‌های دیگر قرار میگیرند. لقب‌های بد باعث ناراحتی‌ و از دست رفتن اعتماد بنفس این کودکان میشود. به همین دلیل مهمترین کاندیدای این جراحی هستند.

جراحی زیبایی گوش در چه مواردی نیاز است ؟

  • در  گوش هایی که لاله گوش  در آن ها آسیب دیده باشد .
  • گوش هایی که با هم قرینه نباشند یعنی لاله گوش نسبت به گوش دیگری کوچک تر و یا بزرگ تر باشد .
  • در افرادی که به طور مادر زادی ،لاله گوش ندارند.
  • گوش هایی که اندازه طبیعی خود را دارند اما به نسبت جلوتر از حد طبیعی هستند.

عوارض جراحی زیبایی گوش

افرادی که تصمیم به جراحی زیبایی گوش دارند ،نگران خطرات و عوارض جراحی  می باشند . باید گفت تمام جراحی ها ممکن است همراه با عوارض باشد ،جراحی زیبایی گوش نیز دارای عوارض و خطراتی به نوبه خود می باشد که البته گذرا و کوتاه مدت می باشند . اگر بخواهیم عوارض جراحی زیبایی گوش را عنوان کنیم می توانیم موارد زیر را نام ببریم

وجود جای زخم بعد از جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی

باید گفت آثار زخم بعد از جراحی پلاستیک گوش ثابت هستند ولی به این دلیل که برپشت گوش می باشند با چین و چروک های گوش مشخص نمی باشند .

عدم تقارن در محل گوش ها

گاهی عدم تقارن گوش ها آن هم بسیار ناچیز در حد 1-2 سانت در افرادی که جراحی گوش یا اتوپلاستی انجام داده اند دیده می شود .جراح باید قبل از اقدام به جراحی تمام موارد موجود را بررسی کند و از احتمالات جراحی زیبایی گوش والبته نحوه جراحی بیمار خود را آگاه کند .در این صورت است که بیمار با دید بازتری جراحی زیبایی گوش را انجام می دهد.

حساسیت های پوستی

گاهی بعد از جراحی زیبایی گوش تغییراتی در حساسیت افراد ایجاد می شود .تغییر در موقعیت گوش ها می تواند دلیلی بر این حساسیت ها باشد . باید گفت این حساسیت ها گذرا می باشند و در مدت زمان کوتاهی از بین می  روند .

مشکلات احتمالی با ایجاد بخیه ها

بخیه های ایجاد شده بر روی گوش ها گاهی می تواند بر روی سطح پوست قرار بگیرند در نتیجه حتما باید این بخیه ها از بین بروند زیرا ممکن است التهابات پوستی را ایجاد کنند .

جراحی زیبایی گوش گاهی ممکن است بیش از اندازه گوش ها را اصلاح کند .

تصحیح بیش از اندازه گوش ها ممکن اسن در بعضی از موارد غیر طبیعی و غیر عادی به نظر اید همین امر می تواند در دسته عواقب جراحی پلاستیک گوش یا اتوپلاستی باشد .

البته جای نگرانی وجود ندارد تمام این موارد احتمالات هستند که البته حتی در صورت دیده شدن آن ها می تواند با طی کردن دوره درمان کوتاهی آن ها درمان کرد

سوالات متداول جراحی پلاستیک گوش

جراحی پلاستیک گوش  برای افرادی که نافرمی ها و برجستگی هایی در لاله گوش خود دارند بسیار کمک کننده می باشد با کمک جراحی گوش می توان اعتماد به نفس از دست رفته در آن ها را به آن ها بازگرداند .

در صورتی که تناسب نداشتن سر و صورت فرد بیمار با گوش ها

بر مبنای اندازه و قرینگی گوش ها و انحنا پذیری غضروف ها .

همچنین در این جراحی سن بیمار و سلامت کامل جسمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

  • سن مناسب برای انجام جراحی زیبایی گوش چه سنی می باشد ؟

بهتر است که به علت  تاثیر روحی وروانی همسالان در کودک  زمان جراحی در زمان سن 6 تا 8 سالگی کودک باشد  و با پزشک حتما مشورت شود زیرا در این زمان  گوش شروع به رشد می کند.

  • جراحی پلاستیک  گوش  همراه با بیهوشی انجام می شود ؟

جراحی پلاستیک گوش با بیهوشی انجام می شود و فرد در حین جراحی در بیهوشی کامل به سر می برد . همین عامل زمینه ساز این امر می باشد که بهتر است فرد به مدت یک هفته بعد از جراحی بهتر است از رانندگی اجتناب کند و نیاز داشتن همراه بعد از جراحی یک امر ضروری می باشد .

  • چرا بعد  و قبل  از عمل نباید چیزی بیاشامیم  و بخوریم؟

تمام جراحان به بیمار خود پیشنهاد می کنند که بعد از جراحی پلاستیک گوش نه چیزی بخورند و نه چیزی بنوشند ،زیرا ممکن است دارو های بیهوشی سبب مشکلات شکمی و روده ای در فرد گردد .

  • بعد از  عمل چه رژیمی باید گرفت و چه نکاتی را باید رعایت کنید ؟

خوردن و نوشیدن مایعات بعد از جراحی بینی به تمامی افرادی که جراحی انجام داده اند یشنهاد می شود . زیرا به دلیل عدم تحرک و رژیم غذایی فرد ممکن است بعد از جراحی  دچار یبوست شد . استفاده از غذاهای نرم و جامد  و همچنین مایعات می تواند از این روند خودداری کند .

ابتدا باید رژیم غذایتان را با مایعات شروع کنید و کم کم غذاهای نرم و جامد  را در رژیم غذایی خود بگنجانید . این امر برای جلوگیری از خشکی پوست نیز بسیار کمک کننده می باشد .

خدمات دکتر ماریا مرادی  بهترین جراح بینی در تهران

جراحی زیبایی بینی

جراحی پلک

جراحی پلاستیک گوش

با تشکر مدیریت سایت دکتر ماریا مرادی بهترین جراح بینی در تهران