جراحی زیبایی پلک

آیا چشمان شما باعث می شود بدون توجه به اینکه چقدر استراحت می کنید ، خسته یا ناراحت به نظر برسید؟ یا شاید شما پلک های افتاده ای داشته باشید که بینایی شما را مختل می کند. جراحی پلک ، که به عنوان بلفاروپلاستی نیز شناخته می شود ، می تواند به رفع افتادگی پلک و پف پلک  کمک کند. با تصحیح این ویژگی ها می توانید جوان تر و جذاب تر به نظر برسید و احتمالاً بینایی خود را نیز بهبود بخشید.در طی جراحی پلک با کمک برشی بر روی چین پلک بالایی ، پوست و چربی عضلات در طی جراحی برداشته می شود .

جراحی زیبایی پلک نمی تواند خطوط پنجه کلاغی را برطرف کند ، دایره های تیره زیر چشم شما را از بین ببرد یا ابروهای مدفوع را بالا ببرد ، اما جفت کردن این روش با یک روش دیگر جراحی صورت مانند لیفت ابرو یا برآمدگی صورت می تواند به اصلاح سایر نواحی صورت که احساس می کنید نیاز به مراقبت دارد کمک کند. بیشترین متخصصین این نظر را دارند که بهتر است همزمان با عمل زیبایی پلک ، بالا بردن ابرو را نیز انجام دهند .

جراحی پلک با نام بلفاروپلاستی پلک نیز شناخته می شود . بیشتر افراد متقاضی برای جراحی پلک به افتادگی ابرو هم دچار هستند و برای نتیجه مطلوب بهتر است که این دو جراحی همزمان با هم انجام شوند .عوارض و کبودی بعد از این جراحی امری طبیعی می باشد ،اما جای نگرانی وجود ندارد در مدت زمان کوتاهی کبودی و تورم بعد از جراحی زیبایی پلک بر طرف می شود .در ادامه  دکتر ماریا مرادی نکان خوبی در مورد صفر تا صد عمل پلک را ارائه میدهند.

جراحی-زیبایی-پلک

چرا جراحی زیبایی پلک؟

همانطور که میدانیم با افزایش سن پوست بدن  شل می شود علی الخصوص چربی  زیر عضله پلک که با شل شدن عضلات  بیرون می زند و زیبایی ظاهری را از بین میبرد.چشم مهمترین عضو در صورت میباشد که در زیبایی ظاهری نقش اساسی را ایفا میکنند.اصلی ترین دلیل در این افتادگی پلک افزایش سن میباشد ولی جنبه های ارثی هم نیز در آن دخیل میباشد.

عمل بلفاروپلاستی ، بمنظور حذف نمودن پف پلک ها، که در اصطلاح افتادگی پلک میگویند و برداشتن پوست اضافی انجام  میگردد .لازم به ذکر است که تنها بالارفتن سن و جنبه ارث سبب این پف پلک نمیشود ، بلکه در مواردی افتادگی و پف پلک یکی از نشانه های  یک بیماری ، از جمله  کم کاری یا پرکاری تیروئید است . پس طبیعی است در این مواقع ابتدا  بایستی بیماری درمان شود سپس عمل جراحی زیبایی انجام شود.

جراحی زیبایی پلک یا همان  بلفاروپلاستی در تغییر چهره شخص بسیار موثر بوده و سبب میشود که شما جوان تر دیده شوید. این عمل  با برداشتن (پف زیر چشم) که همان چربی های زیر  پلک میباشند و پوست اضافی پلک‌ ها از بالا و پایین صورت میگیرد. اغلب بیماران بطور همزمان با جراحی پلک جراحی های دیگری از جمله  بالا بردن ابرو و یا تزریق ژل را نیز انجام می‌دهند تا تغییر چشمگیری در آنها ایجاد شده و خطوط چین و چروک صورتشان از بین برود.

روش کار در جراحی زیبایی پلک

بعد از جراحی پلک محل برش حدود 3 ماه قرمز و گاهی متورم می باشد این قرمزی به مرور زمان از بین میرود و همرنگ پوست می شود . در عمل زیبایی پلک محل اسکار بر خط چین فوقانی پلک قرار می گیرد اما ماندگار نیست . در جراحی پلک بالا ، با یک برش در ناحیه چین پلک ، پوست و چربی اضافی برداشته می شود و اسکار عمل جراحی پلک مشهود نخواهد بود .در جراحی زیبایی پلک جراح برای از بین بردن پف پلک و همچنین افتادگی پلک بالا تلاش می کند . این جراحی بیشتر با کمک بی حسی موضعی برای افراد انجام می شود.در جراحی پلک پایین ، چربی های اضافی در ناحیه پلک پایین با برش در داخل حفره چشم برداشته می شود و پف زیر چشم برداشته می شود .

جراح حدود 1 میلی متر برش در زیر مژه های پلک پایین ایجاد میکند و چربی های اضافه را تخلیه می کند . در بعضي از بيماران که پف پلک بالا بيشتر از پوست اضافه ی آن است ، لازم است چربي بيشتري برداشته شود. كساني كه از لنزهاي تماسي (Contact Lens) استفاده مي كنند، باید حتماً از اشك مصنوعي بعد از عمل استفاده كنند. بعد از عمل جراحی پلک بهتر است از كيسه يخ جهت كاهش ورم و كبودي روي محل جراحي استفاده شود.

بهترین افراد متقاضی برای جراحی زیبایی پلک چه کسانی هستند ؟

افراد مناسب برای جراحی زیبایی پلک بیشتر افرادی هستند که سن آن ها 35 سال به بالا می باشد ،زیرا افراد با بالا رفتن سن دچار پف زیر چشم و همچنین افتادگی پوست پلک میشوند . با کمک جراحی پلک می توان تغییرات قابل ملاحظه ای در چهره این افراد ایجاد کرد. لازم به ذکر است که افراد متقاضی برای عمل پلک باید سالم باشند و به بیماری خاصی مبتلا نباشند .

در فیلم زیر به طور کامل می توانید با نحوه انجام جراحی زیبایی پلک آشنا شود

جراحی زیبایی پلک چه مشکلاتی را درمان می کند؟

  • شل شدن یا افتادگی پوست ، چین ها یا خطوط طبیعی پلک فوقانی که گاهی بینایی را مختل می کند.
  • رسوبات چربی ظاهر شده به صورت پف در پلک
  • افتادگی پلک های پایینی که باعث دیده شدن رنگ سفید داخل چشم می شود.
  • پوست اضافی و چین و چروک های ظریف پلک پایین

اکثر جراحی های زیبایی به علت ماهیت انتخابی‌شان تحت پوشش بیمه نمیباشند. ولی از آنجایی که جراحی پلک با هدف بازیابی قدرت دید نیز انجام می‌شود، صندوق‌های بیمه این نوع عمل را تحت پوشش خود قرار میدهند. آزمون میدان بینایی برای تعیین دامنه بینایی و این که پوست اضافی تا چه حد دید پیرامونی را محدود ساخته است، انجام می‌شود.

کلیه مراحل این نوع جراحی ، با بی حسی موضعی انجام می گیرد اما  اگر ترجیح می دهید در طول عمل بخوابید ، ما گزینه بیهوشی عمومی را ارائه می دهیم.

مدت زمان جراحی زیبایی پلک ،  معمولا بین ۱ تا ۳ ساعت میباشد. در این عمل، اغلب  جراح ، برشی را در امتداد چین پلک بالایی انجام میدهد. در مورد پلک پایین هم ، در زیر مژه ها و در بعضی مواقع تا گوشه خارجی چشم برش زده می شود.. پس از  برش، بافت های اضافه چربی و نیز عضلات شل شده برداشته می شوند. پوست اضافه هم فقط در مواقع لازم  برداشته می شود.

از جلسه مشاوره جراحی زیبایی پلک چه انتظاری دارید؟

در طول مشاوره جراحی پلک برای بحث در مورد موارد زیر آماده شوید:

  • اهداف تان از جراحی
  • شرایط پزشکی ، حساسیت دارویی ، درمان های پزشکی قبلی به ویژه هر گونه مشکل مرتبط با چشم
  • داروهای تجویزی فعلی ، از جمله ویتامین ها ، مکمل های گیاهی ، الکل ، تنباکو
  • جراحی های قبلی

جراح زیبایی پلک همچنین:

  • وضعیت سلامت عمومی شما یا هر گونه فاکتور خطر را ارزیابی می کند.
  • از پلک های شما عکس می گیرد.
  • گزینه های جراحی پلک را مورد بحث قرار می دهد.
  • یک دوره درمان را توصیه می کند.
  • نتایج جراحی پلک و خطرات احتمالی آن را به گفتگو می گذارد.
  • در مورد نوع بیهوشی مورد استفاده ، بحث می نماید.

احساس اضطراب و داشتن هیجان برای ظاهر جدید یا کمی استرس قبل از عمل ، طبیعی می باشد. از گفتگو درباره این احساسات با جراح زیبایی پلک خود خجالت نکشید.

خطرات جراحی زیبایی پلک

تصمیم برای انجام جراحی زیبایی، یک روند بسیار شخصی می باشد و شما باید مزایای بالقوه در رسیدن به اهداف خود را با خطرات و عوارض احتمالی آن بسنجید. شما باید این تصمیم را تنها برای خودتان بگیرید.

برخی خطرات احتمالی جراحی زیبایی پلک که در صورت انتخاب نادرست جراح و عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی به وجود آید، شامل موارد زیر می باشد:

  • خطرات بیهوشی
  • خونریزی از نواحی برش
  • تغییر در حس پوست
  • مشکل در بستن چشم ها
  • خشکی چشم
  • چرخش پلک پایین به سمت بیرون
  • عفونت
  • درد
  • نیاز احتمالی به عمل جراحی ترمیمی
  • حساسیت به خورشید یا سایر نورهای روشن
  • تورم و کبودی
  • تغییر موقتی در بینایی
  • روند نامطلوب بهبود زخم

چگونه باید برای جراحی زیبایی پلک آماده شویم؟

هنگام آماده شدن برای جراحی پلک ، از شما خواسته می شود تا:

  • آزمایشات تجویز شده پزشکی را انجام دهید.
  • داروهای خاصی مصرف کرده و دوز داروهای فعلی خود را تنظیم کنید.
  • سیگار نکشید.
  • از مصرف آسپرین ، داروهای ضدالتهاب و مکمل های گیاهی به دلیل تاثیر آنها بر روی افزایش کبودی یا خونریزی خودداری کنید.

جراحی پلک یک روند سرپایی بوده و بعد از تکمیل آن می توانید محل درمان را به مقصد منزل خود ترک نمایید. از یکی از دوستان یا یکی از اعضای خانواده بخواهید تا شما را به منزل بازگردانده و اولین شب پس از عمل در کنار شما بماند.

نتایج جراحی زیبایی پلک

جراحی پلک در اکثریت افراد سبب رضایت در آن ها می گردد و کمتر کسی بعد از جراحی احسا س نارضایتی از این جراحی دارد . لازم به ذکر است که زخم در این جراحی  6 ماه بعد از عمل به طور کامل از بین می رود . با کمک عمل زیبایی پلک می توانیم زیبا تر و جوان تر به نظر بیایم و از نتایج آن تا پایان عمر خود لذت ببریم

نحوه انجام جراحی زیبایی پلک

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک

  • در جراحی پلک از هیچ پانسمانی استفاده نمی شود ،تنها با کمک یک چسب روند بهبودی طی می شود .
  • پس از درمان ، تجربه کردن مقداری تورم ، کبودی ، سوزش ، خشکی چشم و ناراحتی ، طبیعی می باشد که با دارو ، کمپرس سرد و پماد قابل کنترل است. تحریک در محل های برش نیز یکی از عوارض جانبی طبیعی روند محسوب می شود.
  • بعد از جراحی پلک استفاده از بالش زیر سر می تواند در روند بهبودی تاثیر گذار باشد . بالش ها به بالا نگه داشتن سرتان کمک می کند .
  • استفاده از کمپرس یخ در 48 ساعت اول به بیماران توصیه می شود ،در 48 ساعت بعدی این کار باید با استفاده از کمپرس گرم انجام شود .
  • بعد از گذشت دو روز از جراحی پلک خود به پزشک مراجعه کنید ،پس از تایید و رضایت پزشک می توانید استحمام کنید .
  • در طول دوره بهبودی جراحی پلک ، پماد روان کننده و کمپرس سرد کنید. در برخی موارد بعد از اتمام عمل ، چشمان شما به حالت شل با گاز استریل پوشانده می شود.
  • پزشک دستورالعمل های خاصی در خصوص نحوه مراقبت از چشم ها ، داروهای مورد استفاده یا تغذیه برای کمک به بهبود و کاهش احتمال عفونت ، در اختیار شما قرار می دهد.
  • لازم به ذکر است که تمام بخیه ها کی در طی عمل زیبایی پلک زده می شوند یک هفته بعد از جراحی برداشته می شوند . با برداشتن بخیه ها شما می توانید تا حدودی وضوح کار را مشاهده کنید .

جراحی-پلک

سوالات متداول جراحی زیبایی پلک

آیا با استفاده از عمل پلک می توانیم در زیبایی افراد تاثیر داشته باشیم ؟

بله ،افتادگی پلک ها و پف کرد ن آن ها می تواند در زیبایی چهره افراد تاثیرات منفی داشته باشد . بیشتر افراد که با افتادگی پلک ها مواجه هستند ،از سنگینی پلک ها و همچنین کاهش بینایی شکایت دارند . با استفاده از جراحی پلک علاوه بر زیبایی می توانیم این موارد را نیز برطرف کنیم .

آیا با استفاده از عمل زیبایی پلک امکان بهبود چروک های خنده نیز وجود دارد یا خیر ؟

باید گفت جراحی زیبایی پلک تنها می تواند پف ها و پوست های اضافه اطراف چشم را برطرف کند . برای از بین بردن چروک های خنده تریق بوتاکس کمک کننده می باشد .

آیا جراحی پلک همراه با درد است ؟

این جراحی به صورت موضعی در افراد انجام می شود و فرد در حین جراحی دردی را احساس نمی کند .

آیا این صحت دارد که ممکن است بعد از عمل زیبایی پلک ،صورت شخص نامتقارن شود ؟

جراح باید با ساختمان صورت  کاملا آشنا باشد.  باید میزان برداشت پوست اضافی در پلک بالا به طور دقیق تخمین زده شود ، تا مشکلی برای بیمار ایجاد نگردد  و از جراحی خود لذت ببرد .

جراحی-پلک

هزینه جراحی زیبایی پلک

هزینه جراحی  پلک یکی از موارد مورد توجه قبل از جراحی  می باشد . این هزینه برای تمامی جراحان یکی نمی باشد و نمی توانیم برای آن هزینه مشخص و دقیقی را عنوان کنیم . برای تخمین هزینه جراحی پلک موارد بسیاری موثر می باشند . در این جا عوامل موثر در برآورد هزینه جراحی را باهم بررسی می کنیم .

  • هزینه جراح زیبایی

هر چقدر که جراح انتخاب شده شما از مهارت و تجربه بیشتری برخوردار باشد ،هزینه دریافتی برای جراحی زیبایی پلک به نسبت بیشتر می باشد

  • موقعیت جغرافیایی هر کلینیک

موقعیت جغرافیایی در مشخص کردن هزینه هم موثر می باشد . دلیل این امر متفاوت بودن هزینه زندگی در ناحیه های مختلف جغرافیایی می باشد . موقعیت جغرافیایی در برآورد هزینه موثر است اگر کلینیک انتخاب شده در مناطق خوبی از ناحیه جغرافیایی باشد این هزینه به نسبت بالاتر می رود .

  • روش عمل زیبایی پلک

عمل پلک بالا و پایین هزینه های مختلفی دارند ،بنا بر نیاز هر فرد هر کدام از این جراحی ها برای فرد انجام می شود هزینه جراحی پلک پایین اصولا نسبت به پلک بالا بیشتر می باشد . برخی از افراد هم نیاز به جراحی  پلک بالا و پایین همراه باهم دارند .

  • هزینه های مربوط به اتاق عمل

استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته بر هزینه جراحی موثر هستند.

 

بازیابی پلک و محافظت در برابر نور خورشید

تا زمان کامل شدن روند بهبود ، بمنظور مراقبت از چشم ها  از عینک آفتابی با رنگ تیره استفاده کنید.

نتایج جراحی پلک ماندگار خواهد بود. البته تجربه اندکی درد ، تورم یا کبودی طبیعی می باشد. نتیجه درمان در اکثر بیماران در طول یک دوره 10-14 روزه برای عموم قابل مشاهده است. البته ، گاهی چند ماه طول می کشد تا بهبود نهایی حاصل گردد.

اگرچه جراحی زیبایی پلک مشکلات خاصی را در پلک ها برای همیشه اصلاح می کند ، ولی روند افزایش سن به طور طبیعی ادامه خواهد داشت. محافظت مداوم در برابر آفتاب به حفظ نتایج به دست آمده از درمان کمک می کند. در برخی موارد ، دستیابی به نتایج مطلوب با یک عمل جراحی میسر نمی شود و نیاز به جراحی دیگری وجود دارد.

دنبال کردن دستورالعمل های بعد از عمل زیبایی پلک برای دستیابی به موفقیت در جراحی ضروری است. از تحت فشار قرار دادن برش های جراحی در طول دوره درمان ، سایش یا حرکت بیش از حد پلک ها خودداری کنید.