دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / جراحی بینی گوشتی در تهران بدون بازگشت
مدت زمان مطالعه ۳۹ دقیقه

جراحی بینی گوشتی در تهران بدون بازگشت

آیا شما هم می خواهید جراحی بینی گوشتی انجام دهید ؟ پس تمامی اطلاعاتی که نیاز دارید را میتوانید در این مطلب بدست آورید. شاید در زمان تصمیم گیری برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی ، در هنگام گفتگو با دوستان و آشنایان یا شرکت در جلسات مشاوره با جراحان بینی جهت یافتن بهترین جراح بینی ، با اصطلاحات مختلفی روبرو شوید که برایتان تازگی داشته و هرگز قبلاً به گوشتان نخورده بوده است. یکی از این عبارات، بینی گوشتی است. اما بینی گوشتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ آیا شما دارای بینی گوشتی هستید و اگر پاسخ مثبت است، باید تحت چه تکنیکی از رینوپلاستی برای انجام جراحی بینی گوشتی خود قرار بگیرید؟ این سوالات و بسیاری سوالات دیگر که ذهن شما را در زمان قدم گذاشتن در مسیر جراحی بینی به خود مشغول می کند، در اولین جلسه مشاوره با دکتر ماریا مرادی بهترین جراح بینی تهران ، پاسخ داده می شود.

جراحی بینی گوشتی

تعریف بینی گوشتی

گاهی اوقات تشخیص بینی گوشتی از نوع غضروفی یا ترکیبی ، کار سختی به نظر می رسد. در ادامه با کمک یکسری توضیحات مفید ، این کار را برای شما آسان کرده ایم. نخست باید با تعریف بینی گوشتی آشنا شوید. بینی های دارای پوست ضخیم و مقدار فراوانی غدد زیر پوستی و حفره های باز در پوست، بینی گوشتی نامیده می شود. ویژگی های مذکور از مشخصه های بارز بینی های گوشتی می باشند. در این نوع بینی ها، غضروف معمولاً ضعیف بوده و بخش عمده ای از بینی از پوست و چربی زیر آن و غدد زیر جلدی تشکیل شده است. این نوع بینی اغلب دارای نوک افتاده می باشد و پره های بینی، باز و ضخیم هستند. به دلیل وجود هورمون های جنسی مردانه و چرب بودن پوست مردان، این نوع بینی ها، معمولاً در میان مردان مشاهده می شوند.

جراحی بینی گوشتی در گذشته

در گذشته برای درمان این نوع بینی ها، در طول فرایند عمل بینی گوشتی، به اشتباه، بخش های عمده ای از غضروف، از بینی برداشته می شد. در نتیجه، فرو رفتگی ها و جای زخم هایی به دلیل ایجاد فضای خالی در زیر پوست شکل می گرفت. در حال حاضر، روند عمل بینی بر روی بینی های گوشتی مثل سایر تکنیک های متحول شده در این حوزه، پیشرفت های بسیاری یافته و دکتر ماریا مرادی و بسیاری متخصصان جراحی بینی گوشتی ، با رد کردن روند های قدیمی با بکار گیری تخصص و تجربه فوق العاده خود، غضروف را تقویت کرده و تیغه میانی غضروفی و سپتوم را برای قدرتمند ساختن نوک بینی، تقویت نموده و در مجموع با قوی تر ساختن ساختار غضروفی بینی، بافت غضروفی محکمی را برای پشتیبانی از ساختار کلی این اندام خلق می نمایند.

نقش پوست در عمل بینی گوشتی

رینوپلاستی فرایند ترکیب علم و هنر شکل دهی به غضروف و استخوان برای خلق یک بینی بی عیب و نقصی است که همیشه رویای داشتن آن را در سر می پرورانده اید. پوست یک فاکتور فیزیکی مهم تاثیر گذار در این نتیجه است که پزشک تکنیک مناسب را بر اساس ضخامت آن انتخاب می کند.

پوست ضخیم که در بینی های گوشتی رایج تر است می تواند عدم تقارن ها را پوشش دهد. در بینی های دارای پوست ضخیم، پره های بینی اغلب بازتر بوده و نوک بینی پهن تر است. همین دو ویژگی فرایند جراحی بینی گوشتی را پیچیده تر می کند. هر چند هر یک از این دو نوع پوست چالش هایی را در فرایند جراحی بینی بوجود می آورند ولی به پشتوانه تکنیک های پیشرفته معرفی شده در حوزه رینوپلاستی و دانش و مهارت بهترین جراح بینی ، خلق یک نتیجه چشم نواز و تحسین برانگیز، دور از تصور و ناممکن نخواهد بود.

سن مناسب برای جراحی بینی گوشتی

امروزه جراحی زیبایی بینی با هدف درمانی یا زیبایی ، در میان زنان و مردان و حتی نوجوانان ، طرفداران زیادی را به سمت خود جلب نموده است. یکی از رایج ترین سوالاتی که افراد متقاضی عمل بینی گوشتی در زمان مراجعه به پزشک می پرسند ، این است که چه سنی بهترین سن برای انجام جراحی است. به بیان کلی ، رینوپلاستی باید تا زمانی که استخوان های صورت به رشد کامل خود رسیده و دیگر رشد نکنند ، به تعویق انداخته شود. در دختران ، این دامنه سنی بین 16 الی 18 سالگی بوده و در پسران ، بین 18 تا 20 سالگی می باشد. بنابراین ، 18 سالگی را می توان بعنوان حداقل سن میانگین برای هر دو جنسیت در نظر گرفت.

جراحی بینی گوشتی در بالاترین نقطه طیف سنی خود ، یعنی زمانی که فرد در حال سپری کردن دوره پیری است ، می تواند تا حدودی چالش برانگیز باشد. پوست صورت و بینی با بالا رفتن سن ، شل می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد. به همین دلیل ، صاف شدن پوست بعد از جراحی ، اندکی دشوار خواهد شد. به طور کلی ، جراحی برای بیماران بالای 55 سال ، چالش برانگیز تر است. در نهایت ، علاوه بر سن ، مهم ترین فاکتوری که باید در زمان اقدام به جراحی بینی گوشتی در تهران مد نظر قرار داده شود ، بلوغ است. رینوپلاستی ، یک فرایند گزینشی است و نتایج دائمی را بر جای می گذارد. بیماران باید از نظر مسئولیت پذیری ، در جایگاهی باشند که بتوانند با جدیت ، دستورالعمل ها و توصیه های پزشک را دنبال کرده و انتظارات منطقی از نتیجه فرایند جراحی داشته باشند. اگر شما دوست دارید بدانید که آیا از آمادگی لازم برای جراحی برخوردار هستید یا خیر ، از خودتان سوالات زیر را بپرسید:

  • آیا انتظاراتم از عمل بینی گوشتی ، انتظارات و توقعات منطقی است؟

برخی بیمارانی که قصد انجام جراحی بینی را دارند ، توقع دارند که بینی آنها مثلاً شبیه به بینی یک هنرپیشه شود. البته ، پزشک شما ، با دقت ساختار بینی شما و دغدغه های زیبایی و مشکلات تنفسی تان را مورد بررسی قرار می دهد. او با در نظر گرفتن تمام ویژگی های صورت شما ، در صورتی که مدل مورد انتخاب تان ، برازنده صورت تان بوده و با ویژگی های صورت شما هماهنگ باشد ، آن مدل را بر روی بینی شما اجرا می کند. ولی اگر تشخیص دهد که مدل بینی منتخب شما ، هیچگونه تناسبی با ویژگی های صورت تان ندارد ، با ارائه یک مشاوره کامل ، به شما کمک می کند تا از یک زاویه علمی به موضوع نگاه کرده و خودتان به این نتیجه برسید که انتخاب تان ، انتخاب صحیحی نبوده است.

  • آیا انگیزه ام برای جراحی بینی گوشتی ، یک انگیزه مثبت است؟

عمل بینی باعث می شود که شما در جامعه ، محل کار و هر محیط جمعی ، اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید. بعلاوه ، جراحی ، کیفیت زندگی شما را به دلیل تاثیرات مثبت خود بر روی فانکشن یا عملکرد بینی ، تحت تاثیر قرار می دهد.

  • آیا رشد بینی گوشتی من برای انجام جراحی به مرحله تکامل رسیده است؟

بینی در دوره نوجوانی ، هنوز در حال سپری کردن دوره رشد است. بنابراین ، نوجوانان ، داوطلبین خوبی برای جراحی بینی گوشتی محسوب نمی شوند. بهترین کار ، اندکی صبر است. انجام رینوپلاستی زودتر از زمان مناسب ، به دلیل عدم توقف رشد استخوان های بینی ، می تواند باعث بروز مشکلاتی شود.

  • آیا برای دوره ریکاوری بعد از عمل دماغ گوشتی ، آمادگی دارم؟

دوره ریکاوری بعد از عمل زیبایی بینی ، در بیماران مختلف ، متفاوت است. بیمار باید در طول دوره ریکاوری ، سطح فعالیت های خود را تعدیل کرده و برای مدتی از انجام فعالیت های سنگین دور بماند. بیمار باید خود را برای دنبال کردن دقیق دستورالعمل های توصیه شده توسط پزشک در دوره ریکاوری آماده کند تا از یک فرایند بهبود خوب بهره مند شود. اجرای صحیح این دستورالعمل ها ، مستلزم برخورداری از حس مسئولیت پذیری می باشد.

فیلم جراحی بینی گوشتی در تهران

کوچک کردن نوک بینی گوشتی

یکی از مفید ترین اقداماتی که در جراحی بینی گوشتی انجام می شود ، برداشتن بخشی از پره های بینی بمنظور کوچک تر نمودن آنها می باشد. البته مقدار پره برداشته شده با ظرافت و دقت بسیار بالا و با رعایت تناسب این بخش با سایر بخش های بینی انجام می پذیرد.

اهمیت جلسه مشاوره در عمل بینی گوشتی

آگاهی داشتن در خصوص آنچه از یک جلسه مشاوره جراحی بینی گوشتی در تهران انتظار دارید می تواند به شما در آماده شدن بهتر برای این عمل کمک کند. در طول جلسه مشاوره به طور شفاف درباره اهداف زیبایی و فانکشنال خود با پزشک صحبت کنید. خجالت نکشید و تمام سوالات خود را بپرسید. پزشک نیز درباره سابقه پزشکی، درمان ها و جراحی های قبلی، حساسیت های دارویی و داروها یا مکمل هایی که در حال حاضر مورد استفاده قرار می دهید از شما سوال خواهد کرد. اگر الکل مصرف می کنید یا سیگار می کشید صادقانه به پزشک اطلاع دهید. با استفاده از اطلاعاتی که پزشک از شما دریافت می کند سلامت عمومی تان را بررسی کرده و عکس های گرفته شده از صورت شما را مورد ارزیابی قرار می دهد تا با استفاده از آنها مناسب ترین گزینه ها را برای به حداقل رساندن خطرات و عوارض جانبی و خلق یک نتیجه دلچسب انتخاب نماید.

چگونه برای جراحی بینی گوشتی آماده شویم ؟

هفته قبل از رینوپلاستی بینی گوشتی

  • باید استراحت کنید. بدن شما برای بهبود بعد از عمل کردن بینی گوشتی ، به استراحت نیاز دارد. خوب استراحت کردن باعث می شود که بدن شما برای ریکاوری آماده تر بوده و نتایج بهتری را از بهبود به دست آورد.
  • صورت خود را تمیز نگه دارید. تمیز نگه داشتن پوست قبل از جراحی بینی گوشتی بسیار حائز اهمیت است. صورت خود را دو بار در روز با تمیز کننده ملایم بشویید. می توانید برای خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست ، هر یک روز در میان از لایه بردار استفاده کنید.
  • در روزهای منتهی به روز عمل بینی گوشتی ، در مقایسه با حالت نرمال ، آب بیشتری بنوشید. این کار با هدف آبرسانی به پوست در دوره جراحی انجام می شود.
  • داروها و اقلام تجویز شده توسط یک دکتر خوب برای عمل بینی گوشتی در تهران را تهیه کرده و در منزل بگذارید. این اقلام شامل پمادها ، محلول های شستشو و داروهایی است که توسط پزشک جهت مصرف در طول دوره ریکاوری جراحی بینی گوشتی ، توصیه شده است.
  • اقلام غذایی را از قبل تهیه کنید. ریکاوری بعد از عمل زیبایی بینی گوشتی ، چند هفته طول می کشد و برای آسان تر کردن این دوره ، بهتر است غذاهایی را از قبل تهیه کنید تا بهتر بتوانید بر روی استراحت و ریکاوری تمرکز کنید.

نکات بیشتر در خصوص آمادگی قبل از عمل بینی گوشتی

  • قبل از عمل ، ناشتا باشید. جراحی بینی گوشتی ، تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. برای حفظ جانب  احتیاط ، بعد از نیمه شب روز قبل از جراحی ، چیزی نخورید و ننوشید.
  • آرایش نکنید. آرایش کردن و سایر لوازم آرایشی می تواند باعث بروز حساسیت در طول جراحی شود. در صبح روز عمل ، صورت خود را بشویید و آرایش نکنید.
  • لباس های مناسبی بر تن کنید. در محل درمان ، لباس های مخصوص اتاق عمل را بر تن خواهید کرد. لباس هایی بپوشید که در زمان تعویض لباس های اتاق عمل و عزیمت به منزل ، با مشکل روبرو نشوید.

آنچه باید قبل ازعمل بینی گوشتی از آنها اجتناب کنید :

  • سیگار نکشید. سیگار کشیدن ، مضر است و این ضرر و زیان در روزهای منتهی به فرایند جراحی بینی گوشتی ، چند برابر می شود. چون بدن شما به شرایط مساعد برای بهبود نیاز داشته و سیگار کشیدن ، بدن را از برخورداری از چنین شرایطی محروم می کند. سیگار کشیدن باعث می شود رگ های خونی تنگ شوند و اکسیژن رسانی به ناحیه درمان ، کاهش می یابد.
  • الکل ننوشید. در روزهای منتهی به روز جراحی از نوشیدن الکل خودداری کنید. الکل برای سیستم ایمنی مضر است و می تواند باعث دهیدراته شدن بدن شود. به این ترتیب ، کیفیت شرایط بهبود ، کاهش می یابد.
  • از کرم های موضعی استفاده نکنید. چهار یا پنج روز قبل از جراحی بینی ، از کرم های حاوی رتین A ، اسید سالیسیلیک ، پراکسید بنزول ، و دیگر کرم ها خودداری کنید. از پاک کننده های ساده پوست استفاده کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. اشعه ماوراء بنفش خورشید ، می تواند به پوست شما آسیب زده و فرایند بهبود را با مشکل روبرو کند.
  • از مصرف برخی داروهای خاص بپرهیزید. برخی داروها هستند که به علت واکنش آنها با داروی بیهوشی و تاثیر برروی جریان خون و لخته شدن آن ، باید قبل از جراحی رینوپلاستی بینی گوشتی ، از آنها خودداری نمود.
  • برخی مکمل ها ، ویتامین E ، روغن ماهی و جنسینگ نیز باید مورد اجتناب قرار گیرد.

پیرسینگ بینی قبل از جراحی بینی گوشتی

بعد از پیرسینگ بینی بافت اسکار در اطراف سوراخ پیرسینگ ایجاد می شود و این سوراخ به سختی بسته خواهد شد. وقتی این سوراخ در غضروف بینی ایجاد می شود سالها طول می کشد تا به طور کامل بهبود یافته و بسته شود. برخی از بیماران رینوپلاستی از جراح خود درخواست می کنند تا در طول جراحی آن را درمان کند. خبر خوب اینکه این درمان برای جراح بینی بسیار ساده است. وقتی او بر روی استخوان ها و غضروف های بینی کار می کند تا نتیجه زیبایی مطلوب به دست آید سوراخ پیرسینگ و بافت اسکار آن را نیز ترمیم خواهد کرد. قبل از جراحی باید پیرسینگ بینی خود را درآورید. این یکی از دستورالعمل های جراح در خصوص اقدامات قبل از عمل می باشد. وجود پیرسینگ در بینی در حین عمل می تواند خطرات متعددی را به دنبال داشته باشد.

بعد از یک دوره ریکاروی موفقیت آمیز شاهد نتیجه مطلوب از عمل بینی گوشتی در تهران خود خواهید بود. تا زمان بهبود کامل بینی نمی توانید مجدداً در بینی پیرسینگ قرار دهید. در طول روند بهبود غضروف و بافت بینی نرم است و اگر زودتر از موعد پیرسینگ در بینی بگذارید بینی آسیب خواهد دید. بهتر است حداقل ده هفته دست نگه دارید. قبل از اقدام به پیرسینگ مجدد بینی حتماً با جراح مشورت کنید.

تکنیک باز در جراحی بینی گوشتی

با توجه به اینکه عمل کردن بینی های گوشتی یکی از روند های پیچیده ای است که به اصلاحات ظریف بسیاری نیاز دارد، دکتر ماریا مرادی جراحی بینی باز را در این مورد، بر می گزیند. در جراحی بینی بسته از آنجاییکه دسترسی به نوک بینی محدود می باشد، و از طرفی نوک بینی در بینی های گوشتی، یکی از بخش هایی است که به انجام اصلاحات بسیاری نیاز دارد، بنابراین، جراحی بینی بسته، گزینه مناسب برای اجرای جراحی بینی گوشتی محسوب نمی شود. بیماران دارای بینی های گوشتی باید از عمل بینی خود انتظارات منطقی داشته و باید بدانند که نتیجه نهایی جراحی آنها به مانند فردی که دارای پوست نازک بینی می باشد، نخواهد بود.

فیلم اتاق عمل جراحی بینی گوشتی

آیا بینی گوشتی بعد از جراحی ، به شکل اولیه خود باز می گردد ؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از بیماران دارای بینی های گوشتی از دکتر ماریا مرادی می پرسند و در واقع، آن را به منزله یکی از بزرگ ترین دغدغه های خود خطاب می کنند، این است که آیا بینی گوشتی آنها بعد از جراحی، دوباره به شکل اولیه خود باز می گردد یا در همان حالت و شکل تغییر یافته در نتیجه انجام جراحی باقی می ماند؟

دکتر ماریا مرادی اینگونه پاسخ می دهد :

در صورت انجام جراحی بینی گوشتی در تهران به دست یک جراح بینی خوب ، با تجربه و آگاه که با ساختار و آناتومی بینی و کلیه تکنیک های به روز جراحی در این حوزه و فاکتورهای نیازمند به تغییر در این اندام بیمار، آشنایی و تسلط کامل داشته و قادر است نتیجه بی عیب و نقصی را در بینی بیمار خود خلق کند، بعد از جراحی و شکل گرفتن کامل بینی، هیچ تغییری در نتیجه نهایی اتفاق نخواهد افتاد و بینی به همان شکل جدید خود باقی خواهد ماند.

جراحی بینی گوشتی چقدر طول می کشد؟

تعیین یک چارچوب زمانی مشترک برای تمام فرایندهای عمل بینی گوشتی امکان پذیر نیست ولی معمولاً بین یک الی سه ساعت طول می کشد. زمان مورد نیاز برای جراحی بینی گوشتی به فاکتورهای متعددی وابسته است. این فاکتورها شامل دلیل بیمار برای انجام جراحی، پیچیدگی پروسیجرهای برنامه ریزی شده و روش های استفاده شده توسط جراح برای اجرای عملیات می باشد.

پیچیدگی جراحی فاکتوری است که بیشتر از بقیه عوامل مدت زمان مورد نیاز برای جراحی را تحت تاثیر قرار می دهد. بینی یک ساختار پیچیده است و از پوست، غضروف و استخوان های ظریفی شاخته شده که تغییر شکل دادن آنها به ظرافت و تبحر زیادی نیاز دارد.

تغییر یک بخش از ساختار بینی می تواند بقیه بینی را تحت تاثیر قرار دهد بنابراین جراح در طول عملیات باید به گونه ای عمل کند که فانکشن یا عملکرد بینی دچار آسیب دیدگی نشده و حداقل میزان اسکار بر جای بماند. بعلاوه عملیات باید به گونه ای انجام شود که طبیعی ترین نتیجه از آن حاصل گردد.

جدیدترین مدل عمل بینی گوشتی

در جراحی بینی گوشتی مهم ترین نکته ای که از سوی جراح برای خلق یک نتیجه بی نظیر لحاظ می شود برازنده بودن یک مدل بر روی بینی گوشتی بیماری است که بینی و صورت او ویژگی های یونیک و منحصر بفرد خود را دارد. با توجه به این فاکتور مهم می توان گفت که حتی اگر دیدن بینی بر روی صورت سایرین برای شما بسیار جذاب باشد ولی شاید اجرای همان مدل بینی بر روی صورت شما نیز نتواند همان نتیجه را به دست دهد. علت چیست؟ علت تفاوت هایی است که بین مولفه های مختلف صورت افراد وجود دارد. صورت افراد از نظر پهنی، طول، ظرافت و بسیاری ویژگی های دیگر با هم متفاوت هستند. پزشک با آنالیز تمام این ویژگی ها مدلی را برای صورت شما پینهاد می کند که بیشترین برازندگی را داشته و در زمان دیده شدن توسط سایرین زبان آنها را به تحسین این نتیجه چشم نواز بگشاید.

نتیجه جراحی بینی گوشتی

با اجرای روند های صحیح جراحی و تقویت کافی اسکلت غضروفی بینی ، در اکثر موارد، بهبود قابل ملاحظه ای در شکل ظاهری بینی گوشتی و ساختار عملکردی آن که مسئولیت تنفس از راه این اندام را بر عهده دارد، حاصل می شود. باریک کردن بینی گوشتی، رفع برآمدگی ها و فرو رفتگی های آن، اصلاح نوک بینی، و شکل دادن به پره های باز و پهن آن و بسیاری موارد دیگری، همگی در دستان هنرمند یک جراح خلاق، با تجربه، با سواد و توانمند، میسر می گردد. البته لازم به ذکر است که همگی این تلاش ها در کنار مساعدت بیمار و همکاری و مسئولیت پذیری او در اجرای صحیح دستورالعمل های آموزش داده شده توسط جراح برای مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی گوشتی ، محقق می شود.

جراحی بینی گوشتی بدون بیهوشی

یکی از تکنیک های جدید رینوپلاستی که توسط دکتر مرادی به انجام می رسد ، عمل بینی گوشتی بدون بیهوشی است. ایشان با بررسی شرایط و وضعیت بیمار ، تصمیم به اعمال این تکنیک می نماید. سطح هوشیاری فرد طی فرایند جراحی بینی بدون بیهوشی یا بهتر است بگوییم با بی حسی موضعی ، حفظ می شود و تنها موضع تحت جراحی بی حس می گردد. برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص این تکنیک می توانید به مقاله جراحی بینی بدون بیهوشی ، رجوع کنید.

علائم رایج بعد از جراحی بینی گوشتی

علائم متداولی که اغلب بعد از جراحی زیبایی بینی گوشتی شاهد آن خواهید بود عبارتند از:

تورم، سفتی و کبودی بینی و گونه ها و گاهی تورم و کبودی چشم ها. گرفتگی بینی، خروج ترشحات از پشت بینی، سردرد، بی حسی و متورم شدن ناحیه بینی، لب ها و گونه ها ؛ این ها مواردی هستند که در طول دوره بهبود پوست، استخوان ها، بافت ها و اعصاب حسی، آنها را تجربه خواهید کرد. پزشک با تجویز داروی مسکن به شما در غلبه بر درد تجربه شده در طول دوره بهبود، یاری می رساند.

استفاده از کمپرس سرد برای کاهش این اثرات جانبی :

بمنظور تسکین درد و برای کاهش تورم، می توانید از کمپرس های نرم و خنک بر روی چشم ها، بینی و گونه ها استفاده کنید. هیچگاه یخ یا هر چیز منجمدی را مستقیماً بر روی پوست قرار ندهید. با توجه به اینکه پوست در دوره بهبود بعد از جراحی بینی گوشتی اندکی بی حس است، استفاده از یخ یا هر چیز سردی بر روی آن، می تواند باعث بروز سوختگی ناشی از سرمای شدید در آن ناحیه شود. یک حوله تمیز یا گاز استریل را در آب یخ شستشو دهید و آن را به طور کامل فشار دهید. سپس کمپرس خنک را در فواصل زمانی کمتر از 20 دقیقه، بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. مراقب باشید که در حین قرار دادن کمپرس سرد بر روی پوست، به خواب نروید. هیچگاه از کمپرس گرم استفاده نکنید.

چرا بینی های گوشتی بیشتر ورم می کنند؟

  • ضخامت پوست : خوب است بدانید هر چه پوست بینی ضخیم تر باشد ، بینی بعد از عمل هم بیشتر ورم می کند.
  • تغییرات و اصلاحت زیاد : دستکاری شدن بافت ها در حین جراحی بینی گوشتی به میزان قابل توجه ، موجب می شود ورم بعد از عمل هم شدت بیشتری داشته باشد
  • واکنش بدن : اگر به طور عادی بدن تان به هر گونه ضربه ای سریعا واکنش نشان داده و موضع هدف متومر می شود ، بعد از عمل بینی گوشتی هم باید وقوع این اثر جانبی را تا حد قابل توجهی را در نظر داشته باشید.

جراحی بینی گوشتی

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  • اسپلینت ها : برای پشتیبانی و محافظت از ساختارهای بینی در طول دوره بهبود، یک اسپلینت بر روی بینی شما قرار داده می شود. این اسپلینت بنا به هر دلیلی، جز در صورت صلاحدید پزشک، نباید برداشته شود.
  • پکینگ : پکینگ بینی برای کمک به پشتیبانی از ساختارهای بینی در طول دوره اولیه بهبود و برای پیشگیری از ورود ترشحات بینی به گلو مورد استفاده قرار می گیرد. بنا به هر دلیلی نباید این پکینگ برداشته شود. تنها پزشک می تواند آن را از روی بینی شما بردارد.
  • عدم مصرف سیگار و الکل : این یکی از نکات مهم در دوره قبل و بعد از جراحی بینی گوشتی می باشد. سیگار کشیدن، مصرف قلیان، یا دیگر اشکال مصرف نیکوتین، بهبود زخم را مختل می نماید. حداقل به مدت سه هفته بعد از جراحی، از مصرف کلیه محصولات نیکوتین و الکل خودداری کنید.
  • فعالیت :  استراحت کنید، ولی دائماً وقت خود را در تخت خواب سپری نکنید. هر چند استراحت در مراحل اولیه بهبود، بسیار حائز اهمیت است، ولی تحرک داشتن نیز به همان اندازه اهمیت دارد. به این معنی که شما باید به حد توان خود، پیاده روی کنید. هر دو ساعت یک بار به مدت ده دقیقه، برای ریکاوری بهتر، در فضای داخل منزل، قدم بزنید. لم بدهید، دراز نکشید. این برای شما بهتر است و می تواند به کاهش تورم کمک کند. همیشه سر را در موقعیت بالاتر نسبت به بدن نگه دارید. خم نشوید. تحت هیچ شرایطی فین نکنید. اگر عطسه کردن اجتناب ناپذیر است، دهان خود را باز کرده و با دهان باز عطسه کنید. خود را درگیر فعالیت های پر استرس و ورزش های سنگین نکنید.
  • دوش گرفتن : بعد از جراحی بینی گوشتی می توانید دوش بگیرید، ولی مراقب باشید صورت تان خیس نشود. خشک نگه داشتن اسپلینت تحت کلیه شرایط، بسیار حائز اهمیت است.
  • پانسمان : پانسمان زیر بینی را که برای جذب خون آبه بر روی سوراخ های بینی قرار داده شده است را در صورت نیاز تعویض کنید. بهداشت را رعایت کنید. استری استریپ ها یا پوسته های شکل گرفته در نزدیکی بخیه ها را به هیچ عنوان جدا نکنید.
  • داروها : کلیه داروهای مسکن و آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط بهترین دکتر عمل بینی تهران را طبق دستور، مصرف کنید. اگر میزان دردی که تجربه می کنید جزئی می باشد، از تیلنول استفاده کنید.
  • خوابیدن : در هنگام خواب، سر خود را در موقعیت بالاتر از قفسه سینه قرار دهید. این کار به بهترین شکل با قرار دادن چند بالش در زیر سر، قابل اجرا می باشد. در حالت دراز کش یا به روی شکم نخوابید.
  • تغذیه : مصرف مایعات بعد از جراحی بینی گوشتی ، بسیار حائز اهمیت است. نوشیدنی های خنک، بدون کربنات، غیر الکلی، بدون کافئین و بدون سدیم مصرف کنید. از مصرف چای سبز اجتناب کنید. آب میوه، آب، شیر و دوغ نوشیدنی های برگزیده می باشند. از نوشیدن نوشیدنی های منجمد و داغ خودداری کنید. برای راحتی بیشتر از نی برای نوشیدن استفاده کنید. در خصوص غذاها، بهتر است غذاهای میکس شده و نرم که نیاز به جویده شدن ندارند، میل کنید.

✨ قبل و بعد از جراحی بینی گوشتی در تهران ، دکتر ماریا مرادی

تمیز کردن بینی بعد از جراحی بینی گوشتی

هر چند تمیز کردن بینی بعد از جراحی یک ضرورت است ولی نکاتی وجود دارد که بمنظور اطمینان از عدم وارد آمدن آسیب به بینی موظف به رعایت کردن آنها هستید. این نکات شامل موارد زیر می باشد:

  • از یک گوش پاک کن آغشته به پراکسید هیدروژن برای تمیز کردن و ضدعفونی بینی و برش ها استفاده کنید.
  • در برخی موارد مخاط طبیعی بینی باعث شکل گیری پوسته در اطراف سوراخ های بینی می شود. برای تمیز کردن آنها، از یک حوله تمیز مرطوب شده با آب گرم استفاده کنید.
  • اگر احساس گرفتگی بینی می کنید، به هیچ وجه انگشت خود یا شیء دیگری را در بینی فرو نبرید. 24 ساعت بعد از جراحی، از محلول سالین برای رفع انسداد و کمک به کاهش خطر عفونت استفاده کنید. می توانید محلول سالین را با یک قاشق چایخوری نمک و یک فنجان آب جوشیده خنک در منزل تهیه کنید یا آن را به طور آماده از داروخانه خریداری نمایید. محلول را در یک سرنگ بدون سوزن بکشید و یک سوراخ بینی را با آن شستشو دهید. همین کار را در سوراخ بینی دیگر تکرار کنید.

بعد از جراحی بینی گوشتی ، چه بخوریم و بنوشیم؟

بعد از تکمیل فرایند جراحی بینی و عزیمت به منزل ، یا بلافاصله بعد از رفع تاثیرات بیهوشی ، احساس گرسنگی و تشنگی خواهید کرد. غذاهای نرم که به صورت میکس شده در آمده اند ، گزینه های ایده آل برای میل کردن بعد از عمل بینی محسوب می شوند. گزینه های توصیه شده شامل ماست و سوپ می باشد. البته دقت کنید که سوپ شما داغ نباشد. گاهی بعد از عمل کردن بینی گوشتی ، حالت تهوع به شما دست می دهد. در صورت داشتن چنین تجربه ای ، مایعات رقیق بنوشید. رژیم غذایی تان را با غذاهای نرم به مدت چند روز بعد از عمل بینی گوشتی ، تا زمانی که احساس کنید شرایط لازم برای میل کردن غذاها با بافت های مختلف را دارید ، ادامه دهید.

  • غذاهای حاوی فیبر : هر چند به شما توصیه می شود تا چند روز بعد از عمل بینی گوشتی ، رژیم غذایی نرم را دنبال کنید ، ولی گنجاندن مقداری فیبر در رژیم غذایی خود در طول چند روز اول بعد از جراحی بینی گوشتی را فراموش نکنید. یبوست تقریباً بعد از جراحی ، به دلیل ترکیب داروهای تجویز شده ، کم تحرک شدن در مقایسه با شرایط عادی روزمره و تغییر رژیم غذایی در مقایسه با حالت نرمال ، دور از انتظار نیست. با توجه به اینکه مصرف داروها برای دوره تجویز شده توسط پزشک ، و محدود کردن سطح فعالیت بمنظور اجتناب از وارد آمدن فشار به بینی ، الزامی می باشد ، می توانید با اضافه کردن مقداری فیبر به رژیم غذایی تان از بروز یبوست ، جلوگیری کنید. میوه های نرم از قبیل گلابی ، سیبزیجات پخته شده از قبیل هویج و نیز نان کامل ، از گزینه های غنی از فیبر می باشند.
  • از خوردن غذاهای نیازمند به جویده شدن زیاد ، خودداری کنید. : قبل از جراحی ، دست تان را در حین جویدن غذا بر روی بینی بگذارید. در این زمان متوجه می شوید که بینی شما در زمان جویدن غذا ، چقدر حرکت می کند. در شرایط عادی ، چنین دامنه حرکتی وسیعی مشکلی را ایجاد نمی کند ، ولی زمانی که بینی گوشتی شما تحت جراحی قرار می گیرد ، حرکت زیاد باعث آسیب دیدن آن و تحت تاثیر قرار گرفتن نتیجه جراحی می شود. بنابراین بعد از رینوپلاستی تا زمان صلاحدید پزشک از خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند و نیز از جویدن آدامس ، خودداری کنید.
  • از نوشیدن الکل و کافئین خودداری کنید. : بهتر است به مدت چندین روز بعد از عمل بینی گوشتی ، از نوشیدنی های الکل وکافئین دار ، از قبیل قهوه یا نوشابه های الکلی خودداری کنید. الکل یک ماده رقیق کننده خون بوده و می تواند خطر خونریزی بعد از جراحی را افزایش دهد. مصرف الکل خطر هماتوم یا تجمع خون در زیر پوست را افزایش داده و تورم را تشدید می کند. کافئین می تواند فشار خون را افزایش و باعث بروز مشکلاتی برای برخی از بیماران شود.بهترین دکتر عمل جراحی بینی گوشتی تهران به شما توصیه می کند که تا مدتی از نوشیدن برخی نوشیدنی های تاثیر گذار برروی نتیجه درمان ، خودداری نمایید.
  • غذاهای شور : زمانی که در دوره ریکاوری بعد از عمل بینی به سر می برید ، به نظر می رسد که غذاهای آماده ، به دلیل عدم نیاز به صرف زمان طولانی برای تهیه آنها ، ساده ترین گزینه های غذایی هستند ، ولی مشکل اینجاست که این گزینه های غذایی دارای محتوای نمک می باشند و همین محتوای نمک باعث تشدید تورم بعد از عمل بینی گوشتی می شود. سدیم و مصرف آن می تواند باعث بروز احتباس آب شود ولی بسیاری از بیماران این نکته را کم اهمیت گرفته و باعث تحت تاثیر قرار گرفتن نتیجه درمان می شوند. اگر دوست دارید نتیجه عمل بینی گوشتی شما ، همان چیزی باشد که همیشه به دنبال داشتن آن بوده اید ، حتماً دستورالعمل های تغذیه توصیه شده توسط پزشک را با جدیت دنبال کنید.

چگونه یک جراح بینی گوشتی خوب پیدا کنیم ؟

انتخاب یک جراح بینی گوشتی خوب، یک فاکتور کلیدی در موفقیت جراحی بینی گوشتی محسوب می شود. بنابراین، وقت گذاشتن و تحقیق کردن برای یافتن یک جراح ماهر و حرفه ای، که از تمامی شرایط لازم برای انجام یک جراحی خوب و موفقیت آمیز برخوردار باشد، از اهمیت به سزایی برخوردار است. در ادامه با ما باشید تا شما را با نحوه انتخاب یک دکتر عمل بینی خوب که بتواند بهترین نتیجه ممکن جراحی را در شما خلق کند، آشنا کنیم.

بهترین جراح بینی گوشتی

  • مدارک بورد تخصصی جراح را چک کنید. : در قدم اول برای انتخاب جراح ، باید مطمئن شوید که ایشان دارای بورد تخصصی بوده و دوره های آموزشی لازم و تست های مربوطه برای دریافت مدرک در زمینه تخصصی این جراحی را دریافت نموده است.
  • تجربه و تخصص جراح را ارزیابی کنید. : تجربه بهترین جراح بینی در انجام جراحی بینی گوشتی در تهران یک فاکتور کلیدی در تبدیل نمودن او به یک گزینه خوب برای انجام عمل دماغ شما می باشد. کسب اطلاعات درباره تجربه جراح و تعداد جراحی های انجام داده در سراسر دوره کاری خود بعنوان جراح بینی، بسیار مهم است. عکس های قبل و بعد بیماران جراحی شده به دست پزشک منتخب خود را مشاهده کنید. دانش و تخصص وی، در نتیجه خلق شده در بیماران او نمایان می شود. عکس های قبل و بعد بیماران جراحی شده به دست این جراح، در واقع بهترین روش برای ارزیابی مهارت و سبک عمل بینی گوشتی او می باشد.
  • با بیماران قبلی جراح، صحبت کنید. : صحبت مستقیم با افرادی که به دست جراح منتخب شما جراحی شده اند، روشی فوق العاده برای کسب اطلاعات دست اول، درباره جراح بینی گوشتی می باشد. بنابراین اگر یکی از دوستان یا نزدیکان شما به دست این جراح، جراحی شده است، حتماً با او در خصوص تجربه و میزان رضایت مندی از انتخاب این جراح، صحبت کنید.
  • طرز برخورد جراح با بیمار را محک بزنید. : جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی گوشتی ، دارای اهمیت فوق العاده ای می باشد، چون زمانی است که بیمار می تواند با پزشک، درباره تمایلات خود صحبت کرده و دغدغه های خود درباره روند را بیان نماید. یک جراح خوب برای عمل بینی گوشتی در تهران ، کسی است که صبورانه به بیمار گوش فرا داده و برای شفاف سازی کلیه موضوعات مرتبط با روند، خطرات بالقوه، و چگونگی مراقبت از خود بعد از جراحی، وقت بگذارد.

مزایای چسب زدن به بینی گوشتی

چسب زدن به بینی با فشار ملایم ، بعد از جراحی بینی گوشتی ، به کاهش سریع تر ورم بینی  ، سرعت گرفتن روند بهبود ، و به دست آوردن نتیجه بهتر و قابل پیش بینی تر، کمک می کند. فشار حاصل از چسب، ساختار جدید بینی را برای کنترل بهتر بهبود، در محل جدید خود نگه می دارد. همچنین فشار حاصل از چسب زدن، باعث بیرون کشیده شدن تورم و ادم از بافت می شود. این فرایند بخصوص در بیماران دارای پوست ضخیم که از مشخصه های بینی گوشتی می باشد، بسیار حائز اهمیت است. چسب زدن می تواند گاهی باعث ایجاد حساسیت در بینی شود. برخی بیماران می توانند وجود چسب بر روی بینی خود را برای مدت طولانی به خوبی تحمل کنند، ولی برخی بیماران از چنین توانایی برخوردار نمی باشند. برخی بیماران نمی توانند ضایعات قرار گرفته بر روی چسب در صبح هنگام را از روی چسب بینی خود بردارند. اگر نمی توانید به دلیل وجود علائمی از قبیل حساسیت، قرمزی، یا برآمدگی ناشی از چسب زدن به بینی، چسب را بر روی بینی خود تحمل کنید، چند روز این فرایند را متوقف کنید و بعد از رفع حساسیت، دوباره بر روی بینی خود چسب بزنید.

تاثیر روانشناختی جراحی بینی گوشتی

یکی از تاثیرات جراحی از جنبه روانشناختی ، احساس افسردگی موقتی است که برخی بیماران بعد از اجرای فرایند ، برای مدت کوتاهی درگیر آن می شوند. درد ناشی از جراحی و تغییر جزئی در روال عادی زندگی ، می تواند به عنوان منشاء این حالت روانشناختی ، تلقی شود. دلیل دیگر احساس افسردگی احتمالی بعد از عمل بینی گوشتی ، این است که برخی به اشتباه تصور می کنند که جراحی می تواند معجزه کند و علاوه بر بینی ، چهره کلی آنها را به یک چهره بی عیب و نقص تبدیل کند. این تصور کاملاً اشتباه بوده و به همین دلیل است که یکی از الزامات شناخته شدن به عنوان یک داوطلب خوب برای جراحی ، داشتن توقعات معقول از این فرایند می باشد. دلیل دیگر روانشناختی جراحی بینی ، به این فاکتور نسبت داده می شود که مشاهده نتیجه نهایی جراحی ، یک فرایند زمان بر است و گاهی برای مشاهده این نتیجه نهایی ، لازم است تا یک سال صبر و حوصله به خرج دهیم. البته ، همه موارد فوق در موارد بسیار نادر اتفاق افتاده و اکثر بیماران رینوپلاستی ، در صورت سپردن فرایند به دست یک جراح خوب ، بعد از باز شدن گچ بینی شان ، از نتیجه جراحی خود راضی بوده و شور و اشتیاق و تجربه شیرین و به یاد ماندنی را تجربه می کنند.

هزینه جراحی بینی گوشتی

یکی از رایج ترین سوالات در زمان تصمیم گیری برای انجام جراحی بینی ، پرسش درباره هزینه آن می باشد. پاسخ به این سوال به دلیل متفاوت بودن ویژگی های بینی در بیماران مختلف و متغیر بودن دامنه تغییرات مورد نیاز در هر بیمار ، و بسیاری فاکتورهای دیگر ، قبل از انجام بررسی های لازم برروی بینی به دست پزشک ، ناممکن است. جلسه مشاوره بهترین زمان برای کسب اطلاعات قابل اطمینان در خصوص هزینه جراحی بینی گوشتی در تهران می باشد. پزشک بعد از انجام بررسی های لازم بر روی بینی بیمار ، اصلاحات مورد نیاز را مشخص نموده و در برخی موارد ، در صورت نیاز ، سایر فرایندهای زیبایی را با هدف تکمیل نتیجه درمان ، به بیمار خود توصیه می کند. علاوه بر موارد فوق الذکر ، پارامترهایی از قبیل تجربه جراح ، موقعیت جغرافیایی و جراحی های ترکیبی ، هزینه جراحی رینوپلاستی را به در یک دامنه متغیر قرار می دهد.

جراحی بینی گوشتی با لیزر

تا به الان حتما به دفعات با عناوین این چنینی یعنی عمل بینی با لیزر و عمل بینی بدون جراحی برخورد کرده اید. اما حقیقت این ماجرا چیست ؟ آیا می شود بدون ایجاد کردن هیچگونه برش بافت های بینی گوشتی را تغییر داد و یک فرم جدید برای آن ها ایجاد کرد ؟ اگر کمی تامل کنید متوجه حقیقت نداشتن این امر می شوید. به پروسه عمل بینی گوشتی که دقت کنید بدین صورت است که از طریق برش های جراحی ، دکتر به بافت هایی که باعث بد فرمی دماغ شده اند دسترسی پیدا می کند و بدین نحو قادر است ایرادات موجود را برطرف سازد. اما بدون برش جراحی امکان ایجاد تغییر بر روی بافت های دماغ وجود ندارد. بنابراین جراحی بینی گوشتی با لیزر ممکن نیست. به کمک لیزر تنها می توان کمی از ضخامت دماغ های گوشتی را کم کرد.

عمل بینی گوشتی چه عوارضی و محدودیت هایی دارد ؟

  • به خاطر ضخیم بودن پوست این نوع از بینی ها و بافت های ضعیفی که دارد امکان ایجاد تغییرات بسیار و چشمگیری وجود ندارد.
  • به دلیل وجود لایه های چربی زیر جلدی ، ورم بینی های گوشتی بعد از عمل بیشتر بوده و این بافت های چربی باعث ماندگاری طولانی تر آن می شوند. حتی اماکن دارد مدت بیشتری مجبور به استفاده از چسب بینی باشند.
  • احتمال تشکیل اسکار بعد از جراحی بینی گوشتی بیشتر است که البته با انجام تزریقات استروئیدی میتوان از این امر جلوگیری کرد.
  • عموماً پدیدار شدم فرم نهایی دماغ های گوشتی بعد از عمل زمان طولانی تر را نیازمند است.

آیا بعد از جراحی بینی گوشتی ، باید کورتون تزریق شود ؟

همه کسانی که متقاضی رینوپلاستی هستند ، بخصوص داوطلبین عمل بینی گوشتی ، در مورد آمپول کورتون و تزریق آن پس از عمل ، چیزهایی شنیده اند. کورتون دارویی است که به منزله کاهش ورم و جلوگیری از بافت اسکار ، پس از راینوپلاستی مورد استفاده قرار میگیرد. اما چرا بینی های گوشتی عمل شده به میزان بیشتری احتمال نیاز به تزریق کورتون دارند؟

همانطور که پیش تر توضیح داده شد ، پوست بینی نقش اساسی در روند جراحی و البته دوره ریکاوری دارد. بینی های گوشتی ، پوست ضخیمی دارند و ضخامت بالای پوست منجر به ورم بیشتر پس از جراحی بینی گوشتی می شود. علاوه بر آن ، هر چه ضخامت پوست بالاتر باشد ، ریسک تشکیل اسکار هم بیشتر می شود. از بابت این موارد است که تزریق کورتون پس از عمل بینی گوشتی ، محتمل تر است.

این را هم به شما بگوییم که لزوما تمام کسانی که جراحی بینی گوشتی انجام دادند ، تحت این روند قرار نمی گیرند. چنانچه روند کاهش ورم بینی گوشتی به طور مطلوب پیش نرود و جراح متوجه عدم بهبود زخم ها شود ، تزریق کردن کورتون را تجویز می کند.

جراحی بینی گوشتی فانتزی

هر متقاضی جراحی بینی ، با هر نوع بینی یعنی استخوانی یا گوشتی ، سلیقه منحصر به فرد خود را دارد ؛ بدین منظور که یک شخص تمایل دارد جراحی بینی طبیعی انجام دهد اما شخص دیگر دوست دارد بینی عروسکی داشته باشد. شایان ذکر است که نوع ساختار دماغ ، در اینکه فرد می تواند چه مدلی را انتخاب کند ، تاثیر گذار است. در میان مراجعه کنندگان عمل بینی گوشتی ، کسانی هستند که می خواهند بینی شان به مدل فانتزی عمل شود. اما مشخصه های این نوع از دماغ ها تا حدی مانع از رسیدن به این خواسته می شوند.  دماغ های گوشتی از بافت ها غضروفی نرم و کم استحکامی تشکیل شده اند و بافت های استخوانی کمی را در بردارند. علاوه بر این مسئله ، پوست بینی های گوشتی ضخیم است. چنین مشخصه هایی باعث می شوند که بینی توان تحمل تغییرات بسیار را نداشته باشد. در جراحی بینی فانتزی برای اینکه ظاهری کوچک ، قوس دار و سربالا برای دماغ ایجاد گردد ، باید تغییرات و اصلاحات به نسبت زیادی پیاده سازی شوند.

بدین ترتیب اگر بافت های دماغ های گوشتی تا حد زیادی دستکاری شوند ، ساختار بینی از حالت طبیعی خود ضعیف تر شده و ممکن است فرد با مشکلاتی مواجه گردد. از طرفی هم این تغییرات زیاد باعث بیشتر شدن ورم بینی بعد از عمل می شود و پوست ضخیم بینی های گوشتی هم که مستعد ورم هستند ، مزید بر علت می شوند. بنابراین بهترین پزشک جراحی بینی گوشتی در تهران ، برای تصمیم گیری در این راستا ، ابتدا آناتومی بینی را در نظر گرفته و تا جایی که امکان داشته باشد و منجر به بروز عارضه ای نگردد ، بینی را نزدیک به خواسته بیمار عمل می کند.

جراحی بینی گوشتی آقایان و نتیجه فوق العاده آن

 

چگونه می توانیم از عمل بینی گوشتی به بهترین نتیجه برسیم؟

چندین بار گفتیم که جراحی کردن دماغ های گوشتی ، یک عمل حساسی است که باید با دقت و احتیاط به انجام برسد. این امر به خاطر قوی نبودن بافت های تشکیل دهنده آن است که محدودیت هایی را برای عمل ایجاد می کنند. حال می خواهیم در ادامه به کسانی که بینی گوشتی دارند بگوییم چگونه می توانند به یک نتیجه عالی از جراحی بینی برسند :

  • انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی : شخصی را انتخاب کنید که با چالش های مختلفی که در جراحی بینی گوشتی ممکن است پدیدار شود ، آشنایی داشته باشد و بداند چه تکنیک هایی را برای عمل باید اجرا کند. به طور مثال اگر برای تقویت ساختار به پیوند بافت نیاز باشد ، لازم است که جراح با دقت و ظرافت بسیار این امر را به انجام رساند.
  • انتخاب مدل مناسب : دقت داشته باشید که بینی گوشتی نمی تواند پذیرا هر مدلی باشد ؛ مثلا مدل فانتزی عموما انتخاب خوبی نیست.
  • انتظار واقع بینانه از عمل بینی گوشتی : هر فرد باید نسبت به محدودیت های جراحی خود آگاه باشد و نتیجه ای فراتر را از آن پروسه طلب نکند. در غیر این صورت رضایت از نتیجه عمل حاصل نخواهد شد
  • مشورت با جراح و صادق بودن با ایشان : در خصوص تمام خواسته هایتان از عمل جراحی ، با جراح مشورت کنید تا ایشان شما را در جهت درست راهنمایی کند.
  • عمل به توصیه ها پزشک : نکاتی در خصوص اقدامات قبل از عمل دماغ گوشتی و مراقبت های بعد از عمل از سوی یک جراح خوب عمل جراحی بینی گوشتی در تهران ارائه می شوند که بایستی به طور کامل به انجام برسند.

جراحی بینی گوشتی ترمیمی

عمل ترمیمی برای بینی های گوشتی تا حدودی می تواند چالش برانگیز بوده و دارای محدودیت های چشمگیری باشد. زیرا با توجه به روند عمل بینی گوشتی اولیه که خود چارچوبی را داراست و نمی توان هرگونه تغییری را اعمال نمود ، در عمل ترمیمی بینی نیز این مسئله حساس تر هم می شود. اما در هر صورت این پروسه قابل انجام است. به بیماران عزیز توصیه می شود تا حد امکان برای جراحی بینی گوشتی اولیه خود در انتخاب بهترین جراح برای عل بینی گوشتی در تهران دقت کنند و نیز در دوره نقاهت به تمامی توصیه های ایشان عمل نمایند تا ریسک عمل ترمیمی را متحمل نشوند. در صورت نیاز به ترمیم نیز مراجعه به جراح خوب و کارآزموده از ملزومات است.

جراحی بینی گوشتی

شکل گیری برآمدگی های ریز بعد از جراحی بینی گوشتی

بعد از جراحی بینی از جمله عمل بینی گوشتی، ممکن است احساس کنید که ناهمواری ها و برآمدگی هایی در بینی تان ایجاد شده است. این برآمدگی ها می تواند اسکار یا یک بافت برجسته از قبیل استخوان و غضروف، متریال بخیه یا ورم بافت بینی باشد. با توجه به اینکه برامدگی ها از نظر اندازه، دارای سایزهای مختلفی هستند در صورت بزرگ بودن برآمدگی، احتمالاً جراحی بینی ترمیمی مورد نیاز خواهد بود. البته این مورد به ندرت اتفاق می افتد ؛ به ویژه اگر تحت نظر یک جراح حاذق جراحی شده باشید.

برآمدگی های کوچک اغلب در گذر زمان به طور تدریجی به طور خودبخود فروکش می کنند. در برخی موارد نیز می توان با ماساژ دادن ناحیه ای که برامدگی آن به بافت اسکار و ورم ارتباط دارد، این ناهمواری را رفع نمود. هیچگاه فشار شدیدی به بینی وارد نکنید، چون این کار باعث باز شدن بخیه ها یا جابجا شدن غضروف پایه می شود. اگر برآمدگی در اثر ادم شدید بوجود آمده باشد می توان آن را با تزریق کورتون مهار کرد. برآمدگی هایی که علت آنها عفونت یا شکل گیری لخته های خون است نیز در موارد بسیار نادر ممکن است ایجاد شوند و در صورت وقوع، پزشک با راهکار مناسب به درمان آن خواهد پرداخت.

بزرگ بودن نوک بینی بعد از جراحی بینی گوشتی

برخی بیماران بعد از عمل بینی گوشتی شان گزارش می دهند که نوک بینی آنها به شدت ورم دارد. این افراد اغلب ورم شدید را به منزله یک زنگ خطر تلقی کرده و گمان می کنند که نتیجه عمل بینی آنها خوب پیش نرفته است. ولی باید به این دسته از بیماران بگوییم که هیچ جای نگرانی وجود نداشته و ورم بعد از جراحی بینی خصوصاً در نوک بینی کاملاً طبیعی است. پوست و بافت نوک بینی خصوصاً در بیمارانی که بینی شان گوشتی است در مقایسه با سایر بخش های این اندام ضخیم تر است. همین امر باعث می شود که ورم در این ناحیه در مقایسه با سایر بخش ها با سرعت کمتری فروکش کند. هر چند بخش عمده ورم در طول چند هفته اول بعد از عمل فروکش می کند ولی معمولاً حداقل چندین ماه طول می کشد تا ورم نوک بینی فروکش کرده و شکل واقعی آن نمایان شود.

عمل بینی گوشتی با قوس کم

همانطور که توضیح داده شد ، ساختار و پوست بینی های گوشتی ، باعث محدود شدن میزان انواع تغییرات حین جراحی بینی گوشتی شده است. از متقاضیان عمل بینی گوشتی ، افرادی هستند که دوست دارند دماغ شان کمی قوس دار شود. ایجاد قوس برای بینی های گوشتی شدنی است ؛ اما به میزان محدود. چرا که جراحی بینی گوشتی با قوس زیاد ، نمی تواند نتیجه خوبی را حاصل کند.

سوالات متداول

چه افرادی می توانند عمل بینی گوشتی موفقی داشته باشند ؟

همانطور که توضیح داده شد ساختمان بینی گوشتی از بافت هایی نه چندان قوی تشکیل شده است. بنابراین نوع تغییرات و میزان اصلاحات باید محدود باشند و با احتیاط بر روی بینی اعمال گردند. کسانی که می خواهند نتیجه رضایت بخشی از عمل خود دریافت کنند باید نسبت به پروسه و نتیجه احتمالی آن واثقع بین باشند و حتما به راهنمایی های پزشک جراحی بینی گوشتی گوش دهند.

بعد از جراحی بینی گوشتی عملکرد بینی در امر تنفس طبیعی است ؟

ممکن است بعضی از افراد این گونه فکر کنند که به خاطر ساختار ضعیف بینی گوشتی ، پس از عمل ممکن اسن نفس کشیدن هم غیر طبیعی باشد, اما اینطور نیست.طبیعی است که تا زمانی که ورم بینی هنوز برطرف نشده است ، کمی نفس کشیدن بعد از عمل بینی گوشتی سخت و دشوار باشد. اما پس از رفع ورم ، چنانچه عمل بینی با نهایت دقت تحت نظر یک جراح بینی حاذق انجام شده باشد ، مشکلی برای تنفس او پیش نمی آید.

ورم بعد از جراحی بینی گوشتی چه زمانی برطرف می شود ؟

 در قیاس با جراحی بینی استخوانی ، ورم بینی های گوشتی دیرتر برطرف می شود؛ چرا که ضخامت بیشتر پوست دماغ گوشتی مستعد ورم بیشتر است. انتظار می رود نهایتا تا سه هفته بعد از عمل بینی گوشتی ، بخش زیادی از ورم کاهش پیدا کند. دقت داشته باشید که بعد از این مدت همچنان بینی کمی متورم می باشد که حداقل به یکسال نیاز دارد تا برطرف گردد.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
انواع مدل بینی

انواع مدل بینی

تنوع شکل های بینی در میان افراد مختلف، یک موضوع گسترده و جذاب می باشد. بنابراین، وقتی فردی برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی یا رینوپلاستی تصمیم گیری می کند،...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =