دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / جراحی بینی مردانه
مدت زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

جراحی بینی مردانه

جراحی بینی مردانه یکی از جراحی هایی می باشد که در بین مردان افزایش یافته است . در گذشته جراحی های زیبای تنها برای زنان انجام می شد و انجام جراحی های زیبایی برای مردان باعث شرمساری و خجالت بود،اما امروزه جراحی بینی در بین مردان بسیار فرگیر شده است . جراحی زیبایی بینی در بین مردان نظر بسیاری را به خود جلب کرده است . جراح بینی باید در جراحی بینی مردانه به نکاتی توجه داشته باشد،رعایت این نکات در داشتن یک بینی زیبای به مردان کمک شایانی می کند .

نکات قابل توجه در جراحی بینی مردانه

جراح بینی باید قبل از اقدام به جراحی بینی با بیمار خود در رابطه با جراحی بینی و همچنین نحوه جراحی صحبت کند . گاهی برخی از بیماران خواسته های غیر معقولی از جراحی بینی دارند . دکتر ماریا مرادی جراح بینی با بیماران در خصوص جراحی بینی و همچنینی انتظارات آنان از جراحی بینی صحبت می کند ،در همین جلسات است که جراح ازخواسته بیماردر خصوص نتیجه جراحی بینی  آگاه می شود در نتیجه می تواند او را بهتر به خواسته های خود برساند

جراحی بینی مردانه

برخی از مردان متاسفانه خواسته غیر منطقی دارند ،این طبیعی می باشد که بینی زنان در چهره مردانه باعث زیبایی نمی شود . حفظ تناسب بینی با سایر اجزای صورت یک امر اساسی در جراحی بینی می باشد  . یک جراح بینی باید در حین جراحی به تناسب بینی با ساسیر اجزای صورت و همچنین حفظ عملکرد تنفسی صورت توجه داشته باشد،بیشتر مردان بینی های گوشتی دارند در نتیجه در جراحی بینی گوشتی نباید بینی بیش از اندازه کوچک شود  . برخی از مردان به دلایلی تمایل به بینی های کوچک و یا فانتزی دارند ،باید با خواسته این مردان مقابله کنیم زیرا در بعضی از موارد مشاهده می شود که مردان به دلایل وضعیت روحی و روانی خود به این نوع بینی ها گرایش دارند ،در نتیجه جراح بینی باید قبل از جراحی این افراد را به روانپزشک ارجاع دهد .

تفاوت های اصلی در بینی مردان و زنان

زنان آنچه از نتایج جراحی خود می خواهند را می توانند به راحتی به جراح بینی انتقال دهند ،در حالی که مردان این توانایی را ندارند و قدرت خوبی در بازگو کردن علایق خود در جراحی بینی ندارند . در نتیجه امر  می تواند به عنوان عاملی در عدم رضایت مردان در جراحی بینی شناخته شوند . همچنین بینی های کوتاه ،کوچک و سربالا بیشتر در زنان دیده می شود ،این بینی ها در چهره مردانه سبب زیبایی چهره نمی شود .در نتیجه در جراحی بینی باید متناسب با چهره و جنس بیمار تصمیم گرفته شود .

رینوپلاستی چگونه می تواند بینی مردانه برای شما خلق کند؟

جراحی بینی مردانه ویژگی های منحصر به فرد در صورت مردان را مورد تمرکز قرار می دهد. جراحی بینی مردانه یک جراحی پلاستیک صورت است که به بیمار کمک می کند تا بینی مردانه ای را به دست آورده و ویژگی های صورت خود را بهبود بخشد.

بینی مردان عموماً دارای ویژگی هایی از قبیل برجسته بودن، پل بینی صاف و برآمدگی نوک بینی با زاویه 90 درجه بین بینی و لب بالایی می باشد.

بینی زنان دارای پل ملایم تری بوده و زاویه بین لب و بینی نیز باز تر است.

همچنین در بسیاری از نمونه ها، بینی مردان دارای پل بلند تری بوده و در مقایسه با بینی زنان، پهن تر می باشد.

طرح درمان در جراحی بینی مردانه، متناسب با ویژگی های مردانه صورت ترسیم می شود. این نوع طراحی، بهره مند شدن از ویژگی های زیبایی رضایت بخش که چهره مردانه را بهبود می بخشد، محقق می نماید.

دکتر ماریا مرادی، برای کمک به یک داوطلب آقا برای رینوپلاستی، یک مشاوره عمیق را با او انجام می دهد. او بینی بیمار را ارزیابی کرده و اهداف جراحی وی را بررسی می نماید. سپس طرح درمان متناسب با نیازهای بیمار، خلق می گردد.

مزایای جراحی بینی مردانه چیست؟

مزایای جراحی بینی مردانه، شامل موارد زیر می باشد:

  • تقارن بهبود یافته بینی : بیمار می تواند به یک بینی طبیعی که با دیگر ویژگی های صورت هماهنگ است، دست پیدا کند.
  • اصلاح و ترمیم نقص های ساختاری در بینی : در بسیاری از نمونه ها، جراحی بینی در آقایان ، نقص های ساختاری در بینی را درمان می کند.
  • بالا رفتن اعتماد به نفس : جراحی بینی مردانه می تواند چهره بیمار را بهبود بخشیده و به بالا رفتن اعتماد به نفس منجر شود.

هرچند رینوپلاستی بینی مردانه می تواند نتایج دراز مدتی را خلق نماید، ولی درک این مطلب از سوی بیمار که قبل از مشاهده نتیجه نهایی درمان، چند ماه زمان مورد نیاز است، حائز اهمیت می باشد.

دکتر ماریا مرادی، جزئیاتی را که باید بیمار از درمان جراحی بینی مردانه خود انتظار داشته باشد، برای او شرح می دهد.  او به بیماران خود کمک می کند تا اهداف درمان منطقی را برای خود توسعه دهند.

آیا شما داوطلب خوبی برای جراحی بینی مردانه هستید؟

جراحی بینی در آقایان یک جراحی زیبایی اصلی محسوب می شود و تصمیم گیری برای قرار گرفتن تحت این روند نبایدکم اهمیت تلقی شود. خوشبختانه، دکتر ماریا مرادی با انجام ارزیابی های لازم، مناسب بودن فرد بعنوان داوطلب رینوپلاستی را تعیین می کند.

در طول جلسه مشاوره، وی ویژگی های صورت بیمار را مورد آزمایش قرار می دهد و در صورت وجود ویژگی های زیر، صلاحیت او برای قرار گرفتن تحت عمل، تائید می شود.

  • پل بینی بسیار بلند یا بسیار کوتاه
  • نوک بینی کوتاه یا رو به بالا
  • نوک بینی گوشتالو
  • قوز بینی
  • سوراخ های بینی بسیار پهن یا بسیار باریک
  • بینی آویزان
  • بینی کج

پزشک زمان مناسب را برای جراحی بیمار تعیین کرده و تمام جنبه های درمان را به بیمار آموزش می دهد.

ریکاوری در جراحی بینی مردانه

جراحی رینوپلاستی می تواند تجربه ای اندکی متفاوت برای بیمار باشد. بعد از عمل بینی، مردان باید از محل کار خود یا فعالیت های روزمره دیگر برای تمرکز بر روی مهم ترین نکات، مرخصی بگیرند.

در روزهای نخستین بعد از جراحی بینی، بیمار گرفتگی بینی ناشی از تورم در داخل بینی را تجربه می کند. تورم و کبودی در اطراف بینی نیز گاهی رخ می دهد. بعلاوه، علائم به آرامی به خودی خود در طول چند روز پس از درمان، از بین می رود.

پزشک، ده روز بعد از روند، ملاقاتی را با بیمار مقرر می کند. در این ملاقات، پزشک روند بهبود بیمار را تحت نظارت قرار می دهد.

نکاتی چند درباره مراقبت های بعد از جراحی بینی مردانه :

  • در هنگام خواب، سر خود را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید.
  • از کمپرس سرد استفاده کنید. این کار به کاهش تورم در طول چند روز اول بعد از روند، کمک می کند. کمپرس سرد را مستقیماً بر روی بینی قرار ندهید. این کار می تواند باعث تغییر موقعیت استخوان ها و غضروف شود.
  • به اندازه کافی استراحت کنید. استراحت کردن می تواند به بدن شما فرصت بدهد تا انرژی لازم را برای بهبود ناحیه درمان شده، به دست آورد.
  • یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید. میوه، سبزیجات، و دیگر غذاهای غنی از مواد مغذی را در رژیم غذایی خود بگنجانید. مصرف مواد مغذی مفید روند بهبود شما را سرعت می بخشد.

چگونه یک جراح خوب برای جراحی بینی مردانه انتخاب کنیم؟

امروزه کمبودی در زمینه وجود جراح پلاستیک صورت وجود ندارد، ولی تخصص در زمینه جراحی بینی مردانه، یک فرایند منحصر بفرد بوده و باید اطمینان حاصل کنید که پزشک انجام این روند را به تعداد زیاد، در کارنامه درخشان کاری خود دارد. پزشک باید از صلاحیت کافی برای خلق نتایج مطلوب از جراحی بینی مردانه برخوردار باشد.

دکتر ماریا مرادی، آناتومی بینی مردانه را به خوبی می شناسد و بینی را برای بیمار خود خلق می کند که ویژگی های صورت او را تکمیل نماید. برای تحقق این هدف، او ارزیابی کامل را انجام داده و سپس در یک همکاری مشترک با بیمار، طرح درمان رینوپلاستی مردانه موثر و بی خطر را ترسیم می کند.

آیا جراحی بینی مردانه به همراه سایر جراحی های پلاسیتک صورت، قابل اجرا می باشد؟

در مردانی که خواهان بازیابی زیبایی و جوانی در چهره خود هستند، رینوپلاستی به همراه سایر درمان های جوانسازی قابل اجرا می باشد.

پزشک با تجزیه و تحلیل صورت، کسب اطلاعات درباره تاریخچه پزشکی و اهداف درمان، متناسب با نیاز بیمار، جراحی های صورت از قبیل لیفت گردن، لیفت پلک یا سایر درمان های جوانسازی صورت را در کنار رینوپلاستی، توصیه می کند.

آیا نتیجه جراحی بینی مردانه طبیعی به نظر می رسد؟

رینوپلاستی مردانه به بیمار کمک می کند تا ویژگی های صورت را برای رسیدن به یک هارمونی بی عیب و نقص، ارتقا دهد. این روند، نیمرخ زیبایی را نیز خلق می نماید. همچنین بیمار می تواند از تناسبات بینی با گونه ها، چشم ها و دیگر ویژگی های صورت، لذت ببرد.

پزشک به خوبی می داند که بینی مردان باید در مقایسه با بینی زنان، در ناحیه پل بینی پهن تر و بلند تر باشد. بعلاوه، استخوان و غضروف بینی نیز باید در مردان، متراکم تر و ضخیم تر باشد.

پزشک از دستاورد کل گرایانه برای شکل دهی و تغییر اندازه بینی در بیمار آقا استفاده می کند به این ترتیب، او روندهای جراحی بینی را به اجرا می گذارد که می تواند نتایج بی خطر، موثر و طبیعی را خلق نماید.

جراحی بینی مردانه

آیا دیگران متوجه جراحی شدن بینی می شوند؟

جراحی بینی مردانه ای که توسط یک متخصص مجرب و باتجربه با سابقه درخشان در این زمینه انجام شده باشد، یک نتیجه طبیعی را به دست می دهد. به این ترتیب، تناسبات خلق شده بین بینی و سایر بخش های صورت، به گونه ای خواهد بود که افرادی که از قرار گرفتن بینی شما تحت جراحی بی خبر هستند، به هیچ عنوان متوجه جراحی شدن بینی تان نخواهند شد.

آیا جراحی بینی مردانه محدودیت سنی دارد؟

دکتر ماریا مرادی معتقد است مادامی که بینی بیمار به رشد کامل خود رسیده باشد، با بررسی و ارزیابی سابقه پزشکی، ویژگی های صورت و فاکتورهای دیگر و تعیین داوطلبی بیمار، می توان به وی در دستیابی به بینی که از عملکرد و استانداردهای ظاهری خوب برخودار می باشد، کمک کرد. وی سن رشد کامل بینی در مردان را بین 16 تا 17 سال میداند.

آیا نتیجه جراحی بینی مردانه دائمی است؟

نتیجه جراحی بینی مردانه یک نتیجه دائمی می باشد. البته ویژگی های صورت مردان به طور طبیعی طی فرایند بالا رفتن سن، تغییر می کند و همین امر می تواند نتیجه درمان را تحت تاثیر قرار دهد. اگر مردان یک سبک زندگی سالم را دنبال کنند، می توانند از نتیجه جراحی بینی خود، برای همیشه لذت ببرند.

چرا دکتر ماریا مرادی را انتخاب کنیم؟

جراحی بینی مردانه یک روند یونیک می باشد و بینی بعد از جراحی، باید برازنده صورت مرد باشد. با انتخاب دکتر ماریا مرادی، مردان می توانند راهنمایی و پشتیبانی لازم از سوی یک متخصص مجرب را دریافت کنند.

بعلاوه، در کنار اجرای سفارشی درمان، جراح در تمام مراحل روند، بیمار خود را همراهی کرده و با ارائه پاسخ هایی شفاف به سوالات و دغدغه های بیمار، اهداف و انتظارات او را به خوبی درک کرده و با اجرای به روز ترین و مناسب ترین تکنیک ها، دستیابی به یک نتیجه مطلوب را تضمین می کند.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
انواع مدل بینی

انواع مدل بینی

تنوع شکل های بینی در میان افراد مختلف، یک موضوع گسترده و جذاب می باشد. بنابراین، وقتی فردی برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی یا رینوپلاستی تصمیم گیری می کند،...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =