دکتر ماریا مرادی / جراحی زیبایی صورت / جراحي اتوپلاستي(لاله گوش)
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

جراحي اتوپلاستي(لاله گوش)

اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش در دسته جراحی های زیبایی می باشد . افراد جراحی زیبایی گوش را به منظور ایجاد تقارن و رفع نقایص گوش انجام میدهند . نتیجه حاصل از جراحی زیبایی گوش تا حدود زیادی بستگی به تغییرات مورد نظر هر فرد بستگی دارد،جراحی زیبایی گوش موجب تقویت اعتماد به نفس به ویژه در کودکان و نوجوانان می شود. اگر گوشهای کودک زیاد از دو طرف سر بیرون زده باشد، می توان از طریق عمل پینینگ، لاله گوش را صافتر و آن را هم سطح تر با سر نمود. در صورتی که گوش ها در یک رده موازی قرار نگرفته باشند می توانیم با استفاده از جراحی زیبایی گوش تقارن را در بین گوش ها ایجاد کنیم . گوش هایی که اندازه خیلی بزرگ و غیرطبیعی دارند را نیز می توان در جریان یک عمل مجزا و یا همراه با سایر مشکلات گوش، درمان نمود.

انواع نقایص لاله گوش

انواع مختلف نقایص مادرزادی لاله گوش که میتوان از طریق عمل جراحی پلاستیک گوش ، آن را اصلاح نمود در اینجا مطرح می کنیم .

جراحي-اتوپلاستي(لاله-گوش)

گوش بزرگ و برجسته (گوش بیرون زده)

گوش بزرگ و برجسته در دسته ناهنجاری های گوش می باشد . در این مورد گوش ها علاوه بر بزرگ بودنشان از سر بیش از 2 سانتی متر فاصله دارند .

گوش اشتال (Stahl`s)

گوش اشتال به گوش هایی گفته می شود که در یک سوم بالایی لاله گوش برجستگی و یا برآمدگی تیز داشته باشند .

گوش سرپوشی (Lidding)

که در آن، مارپیچ حاشیه بالایی لاله گوش به طرف پایین تا می خورد.

گوش آویخته (Lop)

گوش های آویخته به گوش هایی گفته می شود که تقریبا در حدود یک سوم بالای گوش به طرف پایین تا خوردگی داشته باشد .

گوش برجسته

گوش برجسته به گوش هایی گفته می شود که قسمت های میانی در لاله گوش تقریبا به اندازه 7 میلیمتر تا سر فاصله داشته باشد .

گوش فنجانی

حالتی است که مارپیچ پایینی و نرمه گوش به طرف بالا فشرده شده و بر روی هم یا به طرف سر خم شده باشند. در این حالت، قسمت میانی لاله گوش شکل طبیعی دارد و در جای خود مانده است.

گوش تنگ یا جمع شده

به حالتی گفته می شود که چند نقص به طور همزمان در لاله گوش وجود دارد و مارپیچ لبه گوش خم شده و چروک میخورد یا شیار آن خیلی تنگ می شود.

بدشکلی پایک حلزونی

این نوع از بدشکلی گوش به حالتی گفته می شود که در ان پاپک حلزونی به سمت بیرون گوش برجسته می باشد و سبب تقسیم شدن لاله گوش می گردد .

وارونگی کاسه حلزونی

در این نوع از نقایص مادرزادی پاپک حلزونی به سمت بیرون آمده است و همین امر سبب تنگی کانال گوش خارجی می شود . این نوع از نقایص ممکن است سبب درگیر شدن زبانه گوش نیز شود .

نقص در مارپيچ حاشيه گوش

نقص در حاشیه گوش سبب می شود لبه های خارجی در بالای گوش به صورت دنده دنده و یا فشرده شوند . این نوع از نقایص گوش بیشتر در مواقعی که  غضروف لاله گوش در فاصله بين پايک حلزوني و شيار لبه آن، وجود نداشته باشد دچار نقص باشد،همین امر سبب می شود  لبه خارجي بالاي گوش به حالت جمع شده، فشرده يا دندانه دندانه دربيايد.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی پلک

جراحی پلک

چشم های انسان بخش عمده ای از احساسات او را بیان کرده و جرئی ترین تغییرات در احساسات در این عضو از صورت پدیدار می شود. بنابراین، ماهیچه های اطراف چشم ها به...

بیشتر بخوانید
پروتز چانه

پروتز چانه

پروتز چانه یکی از روندهایی است که برای رفع دغدغه در افرادی که احساس می کنند صورت آنها نامتناسب و فاقد تقارن است مورد استفاده قرار می گیرد. البته گاهی اوقات...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + شانزده =