دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / تقویت غضروف در جراحی بینی گوشتی
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

تقویت غضروف در جراحی بینی گوشتی

تقویت غضروف در جراحی بینی گوشتی

بینی هایی که ظاهر پهن با پوست کلفت و غضروف ضعیف دارند بینی های گوشتی هستند، افراد بسیاری که دارای این نوع از بینی ها می باشند از ظاهر پهن و گوشت الودی که این بینی ها دارند به هیچ عنوان راضی نیستند . بینی های گوشتی در اکثر موارد پره های کلفت و بزرگی دارند و نوک بینی بزرگ که به راحتی با جراحی بینی و تغییراتی که جراح در حین جراحی اعمال می کند می توان تمامی این مشکلات را برطرف کرد .

بینی های گوشتی تاثیر بسیار منفی بر زیبایی صورت می گذارد با جراحی زیبایی بینی به راحتی می توان فرم زیبایی را در بینی ها گوشتی متناسب با سایر اجزای دیگر صورت ایجاد کرد .

بینی گوشتی (1)

بینی های گوشتی در ظاهر غضروفی به نظر می رسند و افرادی که متقاضی انجام این جراحی هستند تصور می کنند که به منظور کوچک کردن بینی آن ها از غضروف بینی کاسته می شود تا فرم دلخواه ایجاد شود ، در صورتی که در گذشته برا ی فرم دهی بینی های گوشتی از غضروف های بینی کاسته می شد که انجام این کار عوارضی را به همراه می آورد ، اما امروزه در حین جراحی بینی گوشتی علاوه بر اینکه از غضروف های بینی کم نمی شود بلکه تقویت غضروف در حین جراحی بینی گوشتی صورت می گیرد زیرا بینی های گوشتی غضروف ضعیفی دارند و در صورتی که این تقویت صورت نگیرد ممکن است بعد از جراحی به مرور زمان افتادگی در نوک بینی مشاهده شود .

قبل از انجام جراحی بینی دکتر ماریا مرادی از لحاظ پوست و غضروف بینی را مورد بررسی قرار می دهد ، در صورتی که غضروف های بینی ضعیف باشند به شما توضیح خواهند داد که در حین جراحی شاید نیاز به تقویت غضروف باشد. تقویت غضروف بیشتر در بینی های گوشتی انجام می گیرد زیرا بینی های گوشتی همانطور که گفته شد غضروف ضعیفی دارند . تقویت غضروف با استفاده از غضروف های خود بینی یا توسط غضروف های مصنوعی انجام می گیرد

در بینی های گوشتی بیشتر به منظور جلوگیری از افتادگی نوک بینی تقویت غضروف صورت می گیرد ، اضافه کردن گرافت غضروفی بروی بینی باعث می شود که استحکام بینی بیشتر شود. جراحی بینی های گوشتی باید توسط یک جراح باتجربه انجام گیرد که در این زمینه مهارت کافی را داشته باشد دکتر ماریا مرادی در زمینه جراحی بینی گوشتی از مهارت بسیار بالایی برخوردار می باشند ، تقویت غضروف در بینی های گوشتی دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد و در صورت نیاز باید صورت گیرد تا مشکلی بعد از جراحی ایجاد نشود .

در اکثر موارد برای تقویت غضروف در بینی های گوشتی از غضروف های خود بینی ( تیغه میانی بینی ) استفاده می شود ، این کار باید با دقت بسیار بالایی صورت گیرد .

غضروف مصنوعی

در صورتی که نتوان برای تقویت غضروف از غضروف های خود بینی استفاده کرد، با استفاده از غضروف های سایر نواحی بدن فرد مانند لاله گوش یا غضروف های مصنوعی این کار انجام می گیرد

بعنوان مثال از غضروف  های فرد دیگری برای تقویت غضروف استفاده می شود به گونه ای که از غضروف های اضافه افراد دیگری که در عمل جراحی بینی اضافه آمده است در مواد نگه دارنده مانند الکل نگهداری می شود و برای فرد دیگری مورد استفاده قرار می گیرد .

برای اینکه بتوان نتایج مطلوبی ازجراحی بینی گوشتی دریافت کرد و بعد از جراحی نوک بینی دچار افتادگی نشود باید حتما در صورتی که غضروف های بینی ضعیف باشند ، تقویت غضروف انجام گیرد .

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

1 دیدگاه
  1. سلام و وقت بخیر
    بنده یک بار مشاوره عمل بینی گرفتم و به من گفته شد بخاطر پوست ضخیم و گوشتی بودن بینی و غضروف ضعیف امکان عمل زیبایی وجود نداره و یا نتیجه مطلوب حاصل نمیشه و فقط انحراف تنفسی قابل جراحی و درمان هست.
    خواستم بدونم این نظر قطعیه یا خیر و آیا شما تضمین نسبی بابت این عمل زیبایی میدید یا خیر؟
    با تشکر

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 1 =