دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / بهترین سن جراحی بینی را می دانید ؟ دکتر ماریا مرادی
مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه

بهترین سن جراحی بینی را می دانید ؟ دکتر ماریا مرادی

تا حالا به این مسئله فکر کرده اید که بهترین سن جراحی بینی چیست ؟ اصلا سن می تواند در روند انجام پروسه و نتیجه ای که از جراحی بینی بدست می آید تاثیر گذار باشد ؟ اگر متقاضی عمل بینی هستید و می خواهید در این مورد بیشتر بدانید ، گفته های دکتر ماریا مرادی ، بهترین جراح بینی تهران را به دقت بخونید.

بهترین سن جراحی بینی

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی که توسط جراح باید به انجام برسد ، تعیین سن مناسب برای رینوپلاستی است. خیلی افراد به این خاطر که در رده سنی نامناسب بینی شان را عمل می کنند ، به نتیجه دلخواه نمی رسند. همانطور که میدانید دماغ عضوی از صورت است که بعد از تولد تا حداکثر سن 18 سالگی به رشد خود ادامه میدهد. پس با توجه به این موضوع شما نمی توانید در هر سنی خواستید عمل را انجام دهید. دقت کنید فرقی ندارد که شما میخواهید جراحی بینی استخوانی انجام دهید یا جراحی بینی گوشتی ، در هر صورت باید در سن مناسب به انجام برسند.

بینی تا چه سنی رشد می کند ؟

پیش از اینکه راجع به بهترین سن جراحی بینی توضیحاتی ارائه دهیم خوب است در مورد سن رشد بینی اطلاعاتی داشته باشید. این سوال یکی از متداول ترین سوالات بیماران در هنگام مراجعه به جراح بینی می باشند . دکتر ماریا مرادی در این زمینه بیان نمود ؛ رشد بینی در بین خانم ها تقریبا می توان گفت تا سن 16 سالگی ادامه دارد . این سن برای مردان به 18 سالگی می رسد . بعد از این سن می توانند جراحی زیبایی بینی انجام دهند و هیچگونه مانعی برای عمل بینی وجود نخواهد داشت .

بسیاری از بیماران قبل از رشد کامل بینی به بهترین جراح بینی تهران مراجعه می نمایند و خواستار رینوپلاستی می باشند . اما بیماران باید توجه داشته باشند که اگر قبل از بلوغ جسمی اقدام به جراحی نمایند ممکن است به دلیل اینکه در مرحله رشد قرار دارد ، فرم بینی تغییر کند بنابراین امکان انجام جراحی بینی قبل از این سن وجود ندارد . همچنین باید توجه داشت که به علت عدم رشد کامل ممکن است به مرور زمان فرد دچار اختلال در رشد سایر اجزای صورت شود .

سن مناسب برای انواع عمل بینی

بهترین سن جراحی بینی می تواند با توجه به نوع عمل ، یعنی درمانی یا زیبایی بودن ان کمی متفاوت باشد که در ادامه به تفکیک نوشته شده اند :

  1. جراحی انحراف بینی : اگر کودکی دچار اختلال شدید باشد ، یا بر اثر ورود ضربه دچار مشکل شده باشد در هر سنی می توان اقدام به جراحی نمود . این جراحی به منظور رفع مشکل تنفسی و آسیب وارد شده انجام می شود و هیچگونه جراحی زیبایی رخ نمی دهد .
  2. جراحی زیبایی بینی : بهتر است تا رشد کامل بینی اقدام به جراحی نکنید . زیرا عوارض جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. بهتر است دختران بعد از 16 سالگی و پسرها بعد از 18 سالگی اقدام به جراحی نمایند.
  3. عمل بینی ترمیمی : برای انجام جراحی ترمیم بینی بهتر است حداقل یک سال از رینوپلاستی اولیه گذشته باشد تا نتیجه به طور کامل نمایل شده باشد .

بهترین سن جراحی بینی بعد از بلوغ احساسی

فرد در هنگام عمل کردن بینی باید به بلوغ احساسی رسیده باشد . همچنین مراجعه کنندگان باید آگاه باشند که در کمال دقت این جراحی انتخاب کرده زیرا امکان باگذشت ندارد. با توجه به اینکه مراقبت های بعد از جراحی بینی یکی از اصول مهم در کسب نتیجه مطلوب از عمل است ، لازم است فرد به لحاظ سنی در دوره ای باشد که بتواند به درستی این موارد را رعایت نماید و در این امر سهل انگاری نکند. همچنین این دوره ممکن است برای افرا کم سن خسته کننده باشد و به لحاظ روانی اذیت شوند.

محدودیت سنی جراحی بینی چقدر است؟

هیچ گونه محدودیت سنی برای جراحی کردن بینی به خودی خود وجود ندارد. برخی از بیماران هستند که در 40 سالگی یا حتی سنین بالاتر تصمیم به انجام این عمل می گیرند و همچنان نتایج بسیار خوبی به دست می آورند. دلایلی که برخی بیماران تا سن مشخصی برای انجام جراحی زیبایی بینی خود منتظر می مانند عبارتند از:

  • منتظر می مانند تا فرزندانشان بزرگ شوند.
  • برخی دوست ندارند چیزی را در صورت خود تغییر دهند و بعد از رسیدن به سنی ، تصمیم آنها عوض می شود.
  • توان مالی پرداخت هزینه جراحی زیبایی بینی خود را ندارند.

صرف نظر از اینکه هدف از انجام جراحی زیبایی بینی ، تغییر شکل بینی ، برداشتن قوز ، صاف کردن بینی کج یا بالا بردن نوک بینی یا کوچک کردن آن باشد ، معمولاً نتایج حاصل از آن در هر سنی برای بیمار بسیار سودمند بوده و زندگی او را تغییر می دهد. بنابراین می توانیم بگوییک تا حدودی بهترین سن جراحی بینی برای هر فرد با توجه وضعیت او مشخص می گردد.

علاوه بر سن ، یک کاندیدای مناسسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

بیمارانی که از سلامت کامل برخوردار هستند ، می توانند کاندید خوبی برای جراحی بینی محسوب شوند. اکثر بیماران ، نوجوان یا جوان هستند. نکته جالب در مورد جراحی زیبایی بینی این است که با یک سرمایه گذاری کوچک زمانی و مالی ، می توانید برای همیشه صاحب یک بینی زیبا شده و بازگشت سرمایه فوق العاده ای را برای یک عمر تجربه کنید.

حداقل سن برای عمل بینی

در خصوص بهترین سن راحی بینی یک حداقلی مشخص شده که در ادامه کاملا توضیح داده شده است. جراحی زیبایی بینی فقط برای بیمارانی که به بلوغ کامل صورت رسیده اند ، یعنی بیمارانی که بینی آنها دیگر رشد نخواهد کرد ، گزینه خوبی محسوب می شود. افراد در سنین مختلف به بلوغ کامل بینی می رسند ، اما به طور کلی ، دختران حداقل در سن 15 یا 16 سالگی و پسران حداقل در سن 17 یا 18 سالگی به رشد کامل بینی خود دست پیدا می کنند. بیماران نباید تا زمان رسیدن به رشد کامل بینی عمل جراحی بینی را انجام دهند . اقدام به انجام جراحی قبل از رسیدن به بلوغ رشد بینی می تواند نتایج عمل بینی متناسب با آناتومی صورت را تحت تاثیر قرار دهد.

بهترین سن جراحی بینی

داشتن انتظارات واقع بینانه از جراحی بینی در سن مناسب

برخی از بیماران که به دنبال انجام عمل بینی هستند انتظار دارند بینی آنها شبیه به بینی یک بازیگر شود. البته ، بهترین جراح بینی تهران ، طرح درمانی را برای بینی شما ترسیم می کند که دغدغه های زیبایی یا تنفسی شما را برطرف نماید ، اما این طراحی نیز متناسب با ویژگی های صورت شما انجام می گیرد. برای به دست آوردن بهترین ایده در مورد آنچه انتظار آن را دارید ، می توانید از عکس های قبل و بعد از عمل سایر بیماران جراحی شده به دست پزشک مورد نظرتان استفاده کنید. زمانی که فرد به یک سنی برسد ، درک و بینش نسبت به مسائل مختلف بهتر و واقع بینانه تر نیز می شود. بنابراین برای انکه شخص انتظار معقولی از عمل بینی داشته باشد باید حداقل به سن بلوغ فکری یا همان بهترین سن جراحی بینی رسیده باشد.

آیا انگیزه مثبت از عمل کردن بینی دارید؟

  • جراحی زیبایی بینی می تواند به شما کمک کند تا در محیط های عمومی ، اجتماعی و محل کار خود اعتماد به نفس بیشتری را تجربه کنید. علاوه بر این ، بهبود تنفس می تواند عملکرد روزانه شما را نیز تحت تاثیر مثبت قرار دهد.
  • آمادگی داشتن برای طی روند بهبودی بعد از جراحی و عوارض احتمالی
  • سرعت بهبودی بعد از جراحی در بیماران مختلف ، متفاوت است. بیماران باید سطح فعالیت خود را تعدیل کرده و به طور معمول از ورزش شدید در دوران بهبود خودداری کنند. بیماران باید با دنبال کردن دستورالعمل های پزشک ، نقش خود را در بهبودی به خوبی ایفا کنند.

جهت دریافت مشاوره از دکتر ماریا مرادی می توانید با شماره 88783973 تماس حاصل نمایید . همچنین برای مشاهده نمونه کار های دکتر مرادی به گالری تصاویر ، گالری فیلم و پیج اینستاگرام دکتر مراجعه فرمایید.

جراحی بینی در سنین نوجوانی

شمار زیادی از نوجوانان ، تمایل زیادی به انجام عمل بینی نشان می دهند. در این راستا بهترین جراح بینی تهران مهمترین فاکتوری که باید مورد برسی قرار دهد، تا مطمئن شود نوجوان مراجعه کننده برای عمل مناسب است یا خیر ، میزان رشد بینی اوست. این مسئله در همان جلسه مشاوره مورد بررسی قرار می گیرد. هر چند که به طور کلی 18 سال حداقل سن جراحی بینی برای افراد معرفی شده اما بعضی از نوجوانان در سنین 15 تا 16 سالگی شاهد رشد کامل بینی خود هستند. در این شرایط اگر پزشک تشخیص دهد که بینی رشد کاملی پیدا کرده ، به او اجازه می دهد تحت جراحی قرار بگیرد. با توجه به این مورد باز هم این را متذکر می شویم که لزوما بهترین سن جراحی بینی برای همه افراد یکسان نبوده و جراح می تواند با در نظر گرفتن وضعیت هر فرد و سنجیدن شرایط او، زمان و سن مناسب برای عمل بینی را معین نماید.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =