دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / انواع جراحی بینی
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

انواع جراحی بینی

طبق تحقیقات صورت گرفته آمار جراحی زیبایی بینی 7 برابر آمریکا می باشد . این آمار در صورتی می باشد که بیش از 50 درصدر مراجعه کنندگان  نیاز به انجام این جراحی ندارند .  در این بین انواع جراحی بینی ، جراحی بینی باز بسیار رایج تر است .

در ادامه به معرفی انواع جراحی بینی می پردازیم ….

انواع جراحی بینی

انواع جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی با توجه به نیاز بیمار ، شرایط وی و نظر خود جراح ممکن است به روش های مختلف صورت بگیرد . به طور کلی 3 روش برای جراحی زیبایی بینی وجود دارد .

جراحی بینی بسته

این روش یکی از روش های جراحی بینی می باشد که در زمان قدیم مورد استفاده قرار گرفته می شد . در این روش تمام مراحل جراحی بینی از قسمت های داخلی و برش هایی که در قسمت ها داخل بینی و حفره هایی که از درون بینی انجام می شود صورت می گیرد . به صورتی که حتی قسمت های قوز ینی را می توان جراحی نمود ، اقدام به کوچک کردن بینی نمود و نسبتا می توان گفت به قسمت های نوک بینی دسترسی وجود دارد . در این جراحی ، مدت زمان انجام جراحی بسیار کوتاره تر می باشد . همچنین در جراحی بینی بسته برش پوستی ایجاد نمی شود . از معایب جراحی بینی بسته امکان دسترسی کامل در هنگام جراحی به ویژه در نوک بینی کم می باشد و ممکن است تغیرات مورد نیاز به خوبی صورت نگیرد .

جراحی بینی باز

امروزه بیش از 90 درصد جراحی های بینی به روش جراحی بینی باز انجام می شود ، روش جراحی اوپن و یا همان جراحی بینی باز می باشد . در این رو بر روی پوست بینی برشی ایجاد می شود . در واقع پوست کلا از قسمت اسکلت زیرین که غضروف استخوان باشد برداشته می شود .

بعد از برداشتن پوست اصلاحات لازم بر روی غضروف انجام می شود .  این اصلاحات با در نظر گرفتن سلیقه بیمار و نظر خود جراح بینی می باشد . بعد از اعمال تغیرات بر روی بینی ، پست بینی به حالت اولیه خود باز می گردد .

در این روش با توجه به  اینکه برش پوستی صورت می گیرد ولی دید و دسترسی جراح بینی بسیار بیشتر از روش جراحی بینی بسته می باشد . بنابراین تمام تغیرات بهه بهترین کل ایجاد می شود .ت

جراحی به روش اندوسکوپی

در این روش از دستگاه آندوسکوپ استفاده می شود .

البته قابل ذکر است که مهارت جراح بینی تاثیر بسیار زیادی در نتیجه جراحی دارد . دکتر ماریا مرادی از بهترین جراح بینی در تهران می باشد . جهت دریافت مشاوره از دکتر مرادی با شماره 88783973 تماس حاصل نمایید .
پیج اینستا گرام

انواع بینی

بینی استخوانی

هنگامی که مشکل در قسمت بالا و استخوان بینی باشد ، در این صورت بینی استخوان است .

بینی گوشتی

مشکلات در قسمت تحتانی و پایین بینی باشد بینی گوشتی می باشد .

مهم ترین قسمت در جراحی بینی ، پوست بینی می باشد . به عنوان مثال اگر پوست بسیار نازک و یا ضخیم باشد نتیجه ممکن است کمی ضعیف شود .

سپتوپلاستی

سپتوپلاستی یک روند جراحی بینی است که برای صاف کردن استخوان و غضروف جدا کننده فضای بین دو سوراخ بینی مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی سپتوم دچار انحراف می شود، تحت عنوان سپتوم کج شناخته می شود. یک سپتوم کج، نفس کشیدن را دشوارتر کرده و می تواند عفونت های سینوسی ناشی از تخلیه ضعیف ترشحات داخل بینی را افزایش دهد.

در طول سپتوپلاستی، سپتوم بینی شما، در موقعیت وسط بینی قرار داده می شود. برای دستیابی به این هدف، جراح برشی را در ستونچه بینی ایجاد کرده و بخش هایی از سپتوم بینی را قبل از قرار دادن آن در موقعیت مناسب، بر می دارد.

وقتی بینی بعد از اجرای روند، بهبود پیدا کرد، شما شاهد داشتن تنفسی راحت تر خواهید بود.

سپتورینوپلاستی

از دیگر انواع جراحی بینی می توان به سپتورینوپلاستی اشاره کرد این روش، عمل جراحی است که برای بهبود شکل ظاهری بینی به همراه بهبود تنفس از طریق بینی انجام می شود. این روند در واقع ترکیبی از روند رینوپلاستی و سپتوپلاستی می باشد. در این روند جراحی، استخوان و غضروف بینی که شکل بینی شما را خلق می کنند، اصلاح شده و ساختار سپتوم یا همان تیغه جدا کننده دو سوراخ بینی، در موقعیت صاف قرار می گیرد.

با توجه به اینکه در این روند، اهداف زیبایی نیز مد نظر می باشد، گاهی برای شکل دادن به نوک بینی، بخشی از غضروف در این ناحیه برداشته می شود تا کانتور و زاویه مورد نظر در آن خلق شود. بعلاوه در صورت وجود قوز، این نقص نیز رفع شده و پل بینی صاف می شود.

جراح در برخی موارد بنا به صلاحدید خود، شکستگی های استراتژیک را در استخوان های بینی ایجاد کرده و سپس آن را در موقعیت جدید قرار می دهد.

گاهی ساختار اسکلتی بینی به اندازه کافی برای پشتیبانی از تغییرات ایجاد شده، قوی نمی باشد. در این شرایط، پزشک با انجام گرافت یا پیوند، یا استفاده از ایمپلنت های مصنوعی یا هومولوگ، این ساختار اسکلتی را تقویت می کند.

مزایای جراحی سپتورینوپلاستی

بینی ایده آل شما بینی است که دارای اندازه و شکل دلخواه تان بوده و در عین حال نیازهای تنفسی از راه بینی را نیز به خوبی پاسخ دهد. در بیشتر افرادی که روند سپتورینوپلاستی با موفقیت انجام می شود، بیمار می تواند از دو مزیت داشتن بینی زیبا و بینی که نیازهای تنفسی فرد را به خوبی محقق می کند، بهره مند شود.

جراحی بینی طبیعی

چشم انداز هنری جراح و مطابقت آن با نگرش و تصویر مورد نظر شما از بینی بعد از جراحی، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در واقع یکی از مهم ترین فاکتورها در دستیابی به یک نتیجه خوب محسوب می شود. یکی از انواع جراحی بینی که از طرفداران زیادی برخوردار است، بینی طبیعی است. یک جراح بینی خوب در خلق بینی طبیعی کلیه ابعاد صورت را از قبیل ارتفاع و پهنای صورت را در نظر می گیرد. وی همچنین اندازه بینی و تناسب آن با سایر ویژگی های صورت را به عنوان عضوی که در یک سوم میانی صورت قرار گرفته است، مورد توجه قرار می دهد.

علاوه بر آن فاکتورهایی از قبیل زاویه پل بینی، زاویه بین بینی و لب بالا، میزان برجستگی و چرخش نوک بینی نیز بعنوان ویژگی های مختص خود بینی ، محاسبه می شود. همگی این فاکتورها در کنار هم بینی را خلق می کند که بیشترین برازندگی را برای صورت شما داشته و کلیه ترجیحات شما را پاسخ می دهد.

در جلسه مشاوره اولیه با جراح، بعد از بررسی تاریخچه پزشکی، پزشک با گوش فرار دادن به دغدغه ها و انتظارات شما، سبک بینی مورد نظرتان را درک کرده و شما را با ارائه دادن توضیحات جامع، در مسیر داشتن انتظارات منطقی از نتیجه جراحی با توجه به ویژگی های منحصر به فرد بین تان، یاری می رساند. وی بینی و ترکیبات صورت شما را تحت آزمایش فیزیکی قرار می دهد و با استفاده از تکنیک های تصویر سازی، تصویری پیش فرض از بینی تان را ترسیم می نماید. این امر به شما کمک می کند تا از استرس تان از نتیجه جراحی اندکی کاسته شده و بعنوان پیش فرض بدانید که قرار است بینی شما به شکلی درآورده شود.

نمونه جراحی زیبایی گوش

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

آیا با عوارض عمل بینی آشنایی دارید ؟ اگر پاسخ تان منفی است پس این مقاله را تا آخر بخوانید. بینی علاوه بر اینکه مسیری برای عبور هوا و تنفس می باشد مسیری است...

بیشتر بخوانید
اسپلینت بینی

اسپلینت بینی

اسپلینت بینی ، ابزاری هستند که برای کمک به بینی در حفظ شکل جدید خود، بعد از جراحی، مورد استفاده قرار می گیرند. اسپلینت های بینی، از حرکت و جابجا شدن...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =