دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / استئوتومی در جراحی بینی
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

استئوتومی در جراحی بینی

استئوتومی از الزامات جراحی بینی و  نیز مسطح شدن قوز بینی میباشد. لترال استئوتومی  را در آخرین مرحله از جراحی زیبایی بینی انجام میدهیم به این دلیل که حالت تروماتیک و ضربه زننده را داراست وکه منجر به ایجاد تورم و التهاب نیز میشود. بنابراین آخرین مرحله در جراحی زیبایی بینی، لترال استئوتومی است ولیکن مدیال استئوتومی پس از برداشت قوز بینی صورت میگیرد.

استئوتومی در جراحی بینی

استئوتومی  هم ازخارج  و نیز هم از درون میتوان انجام داد.  که انجام آن به هر دو روش نیز رایج میباشد ولیکن دکتر مرادی معتقد است که استئوتومی از داخل نتیجه مطلوب تری را به ما خواهد داد به سرعت پس از استئوتومی بایستی محل مورد نظر بوسیله  انگشت فشار دهیم تا تورم کم گردد و نیز خونریزی قطع شود.

مهمترین دلیل  تورم بعد از جراحی بینی، همان استئوتومی لترال است به این معنا که چنانچه  در جراحی بینی به دلایلی  (همچون عدم نیاز در جراحی بینی ترمیمی) استئوتومی انجام نشود،  در این صورت تورم و التهابی را هم در زیر چشمان خود نخواهید داشت .پس نتیجه میگیریم که علت این تورم  و التهاب همان استئوتومی میباشد. پس از  انجام  مرحله استئوتومی، پشت بینی بمنظور اینکه  همچنان ناهمواراست یا نه، دیده میشود چنانچه که ناهموار بود بایستی زیر دید مستقیم اصلاح گردد.

به دلیل انجام استئوتومی در جراحی بینی است که استفاده  از یخ در چهار روز اول پس از جراحی  بینی بسیار مهم و تاثیر گذار است برای این که تورم به حداقل ممکن برسد. دراستئوتومی به  روش خارجی برشی ظریف روی پوست به اندازه  دوالی سه میلی متر ایجاد میشود . چنانچه  زمانی که استخوان بینی پیچ خورده باشد یا اینکه کج باشد امکان دارد که استئوتومی نیز در سطوح بالاتر ضروری باشد.

خدمات دکتر ماریا مرادی جراح بینی

جراحی زیبایی بینی

جراحی پلک

جراحی پلاستیک گوش

با تشکر مدیریت سایت دکتر ماریا مرادی بهترین جراح بینی در تهران

 

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

آیا با عوارض عمل بینی آشنایی دارید ؟ اگر پاسخ تان منفی است پس این مقاله را تا آخر بخوانید. بینی علاوه بر اینکه مسیری برای عبور هوا و تنفس می باشد مسیری است...

بیشتر بخوانید
اسپلینت بینی

اسپلینت بینی

اسپلینت بینی ، ابزاری هستند که برای کمک به بینی در حفظ شکل جدید خود، بعد از جراحی، مورد استفاده قرار می گیرند. اسپلینت های بینی، از حرکت و جابجا شدن...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 10 =