دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / آیا می توان در ماه رمضان جراحی بینی انجام داد؟
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

آیا می توان در ماه رمضان جراحی بینی انجام داد؟

امروزه از هر دونفر یک نفر بینی خود را جراحی کرده است و آنهایی هم که عمل نکرده اند به فکر جراحی بینی خود هستند . اگر جراحی بینی شرعا  موجب ضرررساندن  به فرد نباشد مانعی ندارد .و در صورت لزوم بهتر است که جراح بینی هم جنس باشد ،مگر اینکه لمس صورت انجام نشود .

اما با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان معمولا سوالات زیادی ذهن افراد را به خود درگیر می کند ،که آیا جراحی زیبایی بینی در ماه مبارک رمضان از نظر اسلام ایرادی دارد یا خیر .

آیا-می-توان-در-ماه-رمضان-جراحی-بینی-انجام-داد

اگر جراحی زیبایی بینی موجب وارد آمدن خسارت به بدن فرد نباشد و فرد از انجام آن رضایت کامل داشته باشد ایراد ندارد . اما خیلی بهتر می باشد که انجام این جراحی زیبایی را به بعد موکول کند و در این ماه پرفضیلت به جای اصلاح زیبایی صورت و بینی ،به اصلاح سیرت و باطن خود بپردازد.

در واقع اگر هدف از جراحی بینی فقط زیبایی می باشد و هیچ جنبه درمانی ندارد ،انجام جراحی بینی در ماه میارک ضرورتی ندارد .

از نظر شرعی و دین اسلام هر فردی مجاز است تنها با رعایت چند حکم ساده از این خدمات بهره مند گردد .اما صرف نظر از تمام نیاز های زیبایی فرد ،توجه به امر اخلاقی و تربیتی از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد .

برخی امور با اینکه انجام آن ها جایز و مباح می باشد ،اما به شدت قابلیت این را دارند که ،انسان را وارد گردونه لذت خود کرده و چنان فرد را بگرداند که در مدت زمان کوتاهی انسان را از خود و خدایش دور سازد .

در نتیجه می توان گفت که بهتر است زیبایی ظاهری و چهره در کنار زیبایی باطن و سیرت افراد انجام شود .

با تشکر مدیریت سایت دکتر ماریا مرادی جراح بینی

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =