دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / دلایل جراحی بینی مردان
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

دلایل جراحی بینی مردان

بین جراحی بینی مردان و زنان تفاوتهای ظریفی وجود دارد، در مردان بایستی از برداشت زیاد از ناحیه پشت بینی و ایجاد قوس به درون در حد امکان اجتناب کرد بلکه باید دورسوم یا پشت بینی صاف ایجاد کرد. نمای پشت بینی صاف در مردان زیباتر است.زاویه بین کولوملا و لب در مردان حدود 90 تا 100 درجه ارجح است، این موضوع بر خلاف زنان است که بینی سر بالاتر اولویت دارد.
در اکثر مردان، پوست کلفت تر از حد می باشد این امر باعث می شود مدت زمان کاهش تورم نسبت به زنان طولانی تر باشد و در خیلی از مردان نیاز به تزریق مکرر تریامسینولون جهت کاهش تورم است.
حفظ تنفس با توجه به فعالیت فیزیکی زیادتر در مردان بسیار ضروری است.
در مردان به علت شکستگی های بیشتر بینی و ضربات مکرر به بینی شانس کج بودن بیشتر است. لذا تاکید بر استئوتومی دقیقتر و مکرر باعث متحرک شدن استخوان بینی و صاف شدن بینی می شود.
امروزه خیلی از مراجعه کنندگان جهت جراحی زیبایی بینی در خواست بینی عروسکی و فانتزی دارند تاکید می کنم این امر در مردان منجر به بد شکلی بینی می شود و باید در مردان از بینی فانتزی تا حد امکان اجتناب کرد.

جراحی-بینی-مردان

نکته دیگری که باید در مردان حتما بررسی شود مسئله روحی و شخصیتی بیمار متقاضی جراحی زیبایی بینی است. اختلالات شخصیت در مردان متقاضی به نسبت زنان بیشتر است، لذا در بعضی از اوقات صلاح بر مشاوره روانپزشکی قبل از انجام جراحی بینی می باشد. تاکید دارم حتماً از مردان متقاضی جراحی زیبایی بینی یا همان رینوپلاستی باید در مورد مسئلی مانند وسواس و افسردگی سوال دقیق شود و در صورت وجود این مسائل از جراحی اجتناب شود.
به طور خلاصه جراحی زیبایی بینی در مردان توجهات ویژه ای نیاز دارد و چه از لحاظ تکنیک و چه از لحاظ روانشناسی ظرافت بیشتری نسبت به خانمها نیاز دارد.

تفاوتهای اصلی‌ بین بینی مردان و زنان

۱- زاویه بین پیشانی و بینی(Nasofrontal Angle)‌ در آقایان کمی تنگتر (حادتر) از خانمهاست.
۲- زاویه مطلوب بین بینی‌ و لب(Nasolabial Angle) در خانمها حدود ۹۵ تا ۱۰۵ و در آقایان ۹۰ تا ۹۵ درجه است.
۳- خط پشت بینی‌ از نیمرخ در آقایان کاملا صاف و در خانمها کمی‌ شیبدار است.
۴ -طول بینی‌ در آقایان بیشتر است.
۵- برجستگی نو‌ک بینی‌ (فاصله نو‌ک تا صورت در نیمرخ) در آقایان بیشتر است.
۶- در نمای روبرو عرض بینی‌ در تمام نقاط از جمله در نو‌ک بیش از خانم هست.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
جراحی بینی

جراحی بینی

آیا جراحی بینی برای شما هم فرایندی جالب است و می‌خواهید در مورد آن اطلاعات کسب کنید؟ همه ما برای یکبار هم که شده زمانی که جلوی آینه ایستاده و چهره خود را...

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =