دکتر ماریا مرادی / جراحی بینی / جراحی بینی استخوانی | همراه عکس و فیلم
مدت زمان مطالعه ۳۶ دقیقه

جراحی بینی استخوانی | همراه عکس و فیلم

جراحی بینی استخوانی در واقع به منظور برطرف کردن عیوب موجود در بینی های استخوانی انجام می گیرد. این گونه بینی ها معمولا دارای پوست نازکی هستند و از نیم رخ دارای قوز می باشند.برای اینکه بتوان نقص های این گونه بینی ها را برطرف کرد بهترین جراح بینی استخوانی در تهران با توجه به سلیقه فرد و تشخیص خود تکنیک های مورد نظر را در جراحی بینی اجرا می کند. شما می توانید با مطالعه توضیحات دکتر ماریا مرادی و مشاهده نمونه کارهای ایشان ، از انتخاب وی به عنوان بهترین دکتر برای عمل بینی استخوانی در تهران مطمئن شوید.

جراحی بینی استخوانی - دکتر مرادی

رینوپلاستی از جمله جراحی های صورت است که به زیبایی بینی می پردازد. برای اینکه یک جراح خوب بینی استخوانی در تهران بتواند تصمیم صحیحی برای جراحی زیبایی بینی استخوانی بگیرد باید معاینه دقیق انجام دهد. در این معاینه پزشک به پوست بینی ، انحراف بینی و اندازه پل بینی و سوراخ ها توجه می کند. تفاوت اصلی که بینی های استخوانی با گوشتی دارند این است که مقدار ضخامت پوست بینی فرق دارد در بینی های استخوانی نازک و در بینی های گوشتی کلفت است.

آشنایی با آناتومی بینی استخوانی

قبل از اینکه راجع به جراحی بینی استخوانی توضیحاتی را ارائه دهیم ، خوب است با آناتومی بینی استخوانی آشنا شوید. ابتدا اگر به پوست بینی های استخوانی توجه کنید ، متوجه می شوید که ضخامت آن کم و نازک است. نازک بودن پوست در نتایج حاصل از عمل زیبایی بینی استخوانی ، تاثیر گذار بوده که در ادامه به طور کامل در این خصوص توضیحاتی داده شده است. بعد از پوست ، می رسیم به بافت و ساختار تشکیل دهنده بینی ؛ این نوع از بینی ها از بافت های استخوانی و غضروفی محکم تشکیل شده اند. استحکام بالای ساختار به بهترین جراح بینی استخوانی تهران اجازه می دهد که تغییرات را در سطح عالی اعمال کنند.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

وقتی تصمیم به انجام جراحی بینی استخوانی می گیرید ، قطعا اولین سوال برای شما این است که بینی را به چه مدلی جراحی کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود. به طور معمول به خاطر بافت های محکم بینی استخوانی ، اصولا پیاده سازی تمامی مدل های فانتزی ، نیمه فانتزی و طبیعی ممکن است.

جراح برای مشخص کردن بهترین مدل جراحی زیبایی بینی استخوانی ، لازم است معیارهای صورت فرد مراجعه کننده را در نظر بگیرد و طبق آنالیز بدست آمده فرم مناسب را به ایشان پیشنهاد دهد. اگر میخواهید به یک نتیجه ایده آل از عمل بینی استخوانی دست پیدا کنید ، در انتخاب مدل حتما به راهنمایی های جراح بینی استخوانی گوش دهید. چرا که ایشان بر پایه علم نظرات خود را بیان می کنند.

مزایای جراحی بینی استخوانی

دکتر ماریا مرادی ، جراح خوب برای عمل بینی استخوانی در تهران به هزاران زن و مرد کمک کرده است تا با بهبود چهره خود از طریق جراحی بینی استخوانی ، از زندگی شان لذت ببرند. جراحی بینی علاوه بر مزایای زیبایی ، می تواند خواب ، تنفس و کیفیت کلی زندگی بیمار را بهبود بخشد. در ادامه ، موارد بیشتری از مزایای رینوپلاستی بینی استخوانی را ذکر می کنیم:

1 . اندازه بهبود یافته بینی استخوانی : رینوپلاستی که تحت عنوان جراحی بینی نیز نامیده می شود ، در بسیاری موارد اندازه بینی را تغییر می دهد تا تناسب بهتری با صورت پیدا کند. صرفنظر از بسیار بزرگ ، بسیار کوچک ، بسیار پهن یا بسیار نازک بودن بینی استخوانی شما ، پزشک می تواند اندازه بینی تان را اصلاح کند.

2 . اصلاح تقارن بینی استخوانی : دغدغه دیگری که بیماران دارای بینی استخوانی با رینوپلاستی به دنبال اصلاح آن هستند ، عدم تقارن در بینی می باشد. این عدم تقارن به دلیل آسیب دیدگی ، مشکلات مادرزادی ، یا حتی جراحی بینی استخوانی ناموفق قبلی ، اتفاق می افتد.

3 . تغییر اندازه سوراخ های بینی استخوانی : رینوپلاستی در بیمارانی که احساس می کنند سوراخ های بینی شان بسیار کوچک ، بسیار بزرگ یا نامتقارن است ، می تواند یک گزینه فوق العاده برای حل مشکل ، محسوب شود.

4 . خلق بینی زیبا : برخی بینی های استخوانی ، از نظر زیبایی ، دارای مشکلاتی می باشند که دکتر خوب برای جراحی بینی استخوانی در تهران ، قادر است این مشکلات را حل کند. یکی از ایرادات بارز بینی های استخوانی ، قوز روی پل بینی می باشد. در این موارد ، پزشک یک دستاورد سفارشی را برای خلق یک بینی زیبا ، با در نظر گرفتن ویژگی های ساختاری منحصر به فرد ، به کار می بندد.

5 . بهبود تنفس : فاکتورهای متعددی در بینی در فرایند تنفس ، دخیل می باشند. یکی از رایج ترین آنها سپتوم کج است که اساساً عدم تقارن بین دو حفره داخلی پل بینی می باشد. پزشک تجربه گسترده ای در درمان بیماران دارای سپتوم کج داشته و می تواند به آنها در دستیابی به توانایی تنفس بهتر و بدون انسداد ، کمک کند. این امر به کیفیت بهتر زندگی و داشتن احساس بهتر در زمان مشارکت در فعالیت های ورزشی و سایر فعالیت های فیزیکی منجر می شود.

6 . خواب بهتر : بهره مند شدن از یک کیفیت خواب بهتر ، محصول جانبی تنفس بهبود یافته در پی جراحی بینی استخوانی است. علائمی از قبیل خرخر کردن و مشکلاتی از قبیل آپنه خواب ، در نتیجه عمل بینی استخوانی درمان می شود و به بیمار این امکان را می دهد تا بدون وقفه در تنفس ، خواب راحتی را تجربه کند.

7 . تقویت اعتماد به نفس : سودمندترین نتیجه فرایند جراحی بینی استخوانی ، بهبود کیفیت کلی زندگی می باشد. علاوه بر بهبود تنفس و تجربه کردن خواب بهتر ، زنان و مردانی که بینی استخوانی خود را جراحی کرده اند ، معمولاً اعتماد به نفس بالاتری را تجربه کرده و رضایت بیشتری از شکل ظاهری بینی خود خواهند داشت. این رضایتمندی می تواند نقش مهمی را در دستیابی به روابط بهتر ، یک زندگی اجتماعی هیجان انگیز تر و موفقیت بیشتر در زندگی ، ایفا کند.

 

قبل و بعد از جراحی بینی استخوانی

دلایل داشتن بینی های استخوانی

اینکه شکل و ویژگی های بینی شخصی استخوانی است معمولا به مسائل ژنتیکی مربوط است به همین دلیل پیشنهاد می شود به هیچ عنوان به دستگاه های کوچک کننده بینی که در شبکه های اجتماعی و رسانه ها تبلیغ می شود اعتماد نداشته باشید و بدانید که تنها راه کوچک کردن بینی و فرم دادن به آن از راه جراحی بینی استخوانی میسر خواهد داشت.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

ضخامت پوست در بینی هر فرد سبب تفاوت در ساختار بینی می باشد. بینی های استخوانی یا غضروفی پوست نازکی دارند و برعکس ، بینی های از نوع گوشتی دارای پوست ضخیم و کلفتی می باشند. بینی های استخوانی به دلیل پوست نازکی که دارند ،تمام جزئیات ساختاری بینی در زیر پوست نمایان می باشد. اگر فردی جراحی بینی استخوانی داشته باشد در صورت شکستگی استخوان کاملا قابل لمس و مشاهده می باشد. همینطور در نیمه پایینی بینی به علت قطر کم پوست ، عموما غضروف ها قوی تر و مستحکم ترند که پهن شدگی و افتادگی نوک بینی کمتر است. این در حالی است که بینی های به اصطلاح گوشتی پوست کلفت تر و ضخیم تری داشته که به علت ضخامت پوست ، جزئیات استخوان و غضروف قابل رویت نیست همچنین در ساختار اکثر این نوع بینی ها ، بافت های غضروفی نازک و ظریف تر می باشند.

تشخیص بینی گوشتی از استخوانی

تشخیص بینی در اکثریت موارد توسط هر فردی به راحتی انجام می گیرد. البته گاهی که افرادی که بینی،با پوست ظریف و نازکی دارند دارای غضروف های حجیم نیز باشند درنتیجه حالت بینی در این نوع افراد پهن و افتاده می باشد و ممکن است با بینی گوشتی اشتباه گرفته شود. در بینی های گوشتی به دلیل ضخیم بودن پوست بینی ،اگر با دو انگشت پوست بینی را فشار دهیم از منافذ پوست چربی به بیرون تراوش می کند. اما این حالت در بینی های استخوانی دیده می شود.

عمل بینی استخوانی به چه روش هایی انجام می شود؟

جراحی بینی استخوانی در تهران به روش باز و بسته دو تکنیکی است که جراحان بینی برای شکل دهی به این اندام و رفع ایرادات عملکردی آن مورد استفاده قرار می دهند. تفاوت اصلی این دو روش در تعداد و دامنه برش های ایجاد شده در بینی برای دسترسی به ساختارهای داخلی این اندام می باشد. در عمل بینی استخوانی به روش باز، جراح ناحیه تحتانی پل بینی را برش داده و پوست بینی را کنار می زند تا بتواند به چارچوب داخلی بینی دسترسی پیدا کند. بعلاوه در صورت نیاز به شکل دهی پره های بینی، لبه های خارجی آنها نیز برش داده می شود. علاوه بر این برش های خارجی، برش هایی نیز در داخل بینی ایجاد می شود. خوشبختانه انتخاب یک جراح بینی خوب این مزیت را به همراه دارد که ایجاد این برش ها در تکنیک باز هیچ جای نگرانی را در خصوص بر جای ماندن جای زخم بر جای نمی گذارد. آثار بر جای مانده از آنها به مرور زمان از بین رفته و محو می شود. در تکنیک جراحی بینی استخوانی به روش بسته هیچ برشی در خارج بینی ایجاد نمی شود و جراح کلیه تغییرات مورد نیاز را از طریق برش های ایجاد شده در داخل بینی انجام می دهد.

فیلم جراحی بینی استخوانی

در جلسه مشاوره جراحی بینی استخوانی چه می گذرد ؟

یکی از شروط لازم برای موفقیت در کاری که میخواهیم انجام دهیم ، مشورت با افراد با تجربه در زمینه مورد نظر است. شما هم اگر می خواهید بینی استخوانی تان را عمل کنید ، باید پیش از جراحی ، با بهترین جراح بینی استخوانی که میشناسید ، مشاوره ای داشته باشید. در جلسه مشاوره عمل بینی استخوانی ، پرونده پزشکی و لیست داروهای مصرفی تان مورد بررسی قرار میگیرد تا جراح مطمئن گردد شما از سلامت مطلوبی برخوردار هستید.

همچنین پزشک ، بینی استخوانی تان را تحت معاینه فیزیکی قرار می دهد تا به دنبال آن ، پلن درمان و جراحی شما را طرح ریزی کند. در خصوص خواسته هایتان و مدل موردنظر تان برای جراحی بینی استخوانی با جراح صحبت کنید تا ایشان در خصوص درصد احتمال دستیابی شما بر هر یک از انتظارات بیان شده ، توضیحات لازم را ارائه دهد. همچنین لازم است که پیش از عمل بینی استخوانی ، اقداماتی جهت آماده کردن بدن و ذهن خود به انجام برسانید. بهترین جراح بینی استخوانی تهران تمام اقدامات قبل از جراحی بینی را در اختیارتان می گذارد. در ادامه می توانید مهمترین آن ها را بخوانید.

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

دستورالعمل های زیر برای تجربه یک عمل بینی استخوانی خوب و بی خطر ضروری می باشد . با نزدیک شدن به تاریخ جراحی ، از این به دستورالعمل ها بعنوان یک چک لیست استفاده کنید. ملاحظات مهمی که باید مد نظر قرار دهید ، به شرح زیر می باشد:

  • مراقبت از پوست : مراقبت از پوست یک عامل مهم در ظاهر کلی و کیفیت پوست شما محسوب می شود. این شامل تمیز کردن ملایم پوست در صبح و عصر ، حفظ رطوبت مناسب و استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع SPF 30 ، صرفنظر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می باشد.
  • تغذیه خوب : در هفته های قبل از جراحی بینی استخوانی خوب غذا بخورید. یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای داشتن یک نتیجه خوب از عمل زیبایی بینی استخوانی ، ضروری است.
  • سیگار نکشید : سیگار کشیدن می تواند توانایی شما را در بهبود، مختل کند. شما باید حداقل 4 هفته قبل از عمل، نیکوتین و سیگار را ترک کنید.
  • سبک زندگی سالم : در هفته های قبل از عمل ، بهداشت را به خوبی رعایت کنید. سرماخوردگی طولانی مدت ، ابتلا به ویروس یا بیماری های دیگر می تواند منجر به تغییر برنامه جراحی شما شود.
  • برنامه ریزی : برای انجام اموری از قبیل کارهای خانه ، مراقبت از کودکان ، خرید و رانندگی برنامه ریزی کنید. حتماً از یکی از دوستان یا نزدیکان بخواهید تا شما را بعد از جراحی به منزل بازگردانده و حداقل 24 ساعت پس از عمل جراحی به صورت شبانه روزی با شما بماند.
  • آزمایشات قبل از عمل : حتماً تمام آزمایشات تجویز شده توسط پزشک را انجام دهید.
  • تهیه نسخه : داروهای تجویزی تان را جهت استفاده بعد از جراحی بینی استخوانی تهیه کنید. برای شما داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک تجویز می شود.
  • راحت ترین مکانی که می توانید در منزل در آن استراحت کنید را انتخاب نمایید. مجلات ، کتاب و سایر مواردی که می تواند در طول یکی دو روز بعد از جراحی شما را مشغول و سرگرم کند در این محل قرار دهید.
  • در روز جراحی لباس مناسب بپوشید. : آرایش نکنید و از انداختن جواهرات ، گذاشتن لنز ، استفاده ازگیره مو ، پیرسینگ و غیره خودداری کنید.
  • آرامش داشته باشید و از زندگی لذت ببرید. : استرس و اضطراب در مورد اتفاقات روزمره و حتی جراحی می تواند بر روی شما تأثیر بگذارد. البته اندکی اضطراب طبیعی است. پزشک شما دکتر ماریا مرادی از شما حمایت کرده و به همه سوالات شما پاسخ می دهد.

قبل از عمل جراحی بینی استخوانی ، مصرف موارد زیر را ترک کنید:

  1. آسپرین و داروهای حاوی آسپرین
  2. ایبوپروفن و داروهای ضد التهابی
  3. ویتامین E
  4. مکمل های گیاهی
  5. چای سبز
  6. مکمل های استروژن
  7. از صابون ضد باکتری و غیر معطر استفاده کنید. موهای خود را شامپو بزنید. از کرم های مرطوب کننده پوست استفاده نکنید.
  8. بعد از 12 نیمه شب ، چیزی نخورید یا ننوشید. این شامل آب نبات ، و سایر خوراکی هایی از این دست می شود.

بیهوشی در عمل بینی استخوانی

در این بخش می خواهیم بپردازیم به یکی از دغدغه های اصلی بیماران که در جلسه مشاوره پیش از جراحی بینی استخوانی سوالاتی به طور مکرر در آن خصوص از جراح بینی پرسیده می شود ؛ یعنی تکنیک بیهوشی. به صورت متداول برای به انجام رساندن عمل بینی استخوانی ، فرد تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد. این تکنیک به صورت تزریقی یا استنشاقی برای بیمار اعمال می گردد. با اثر گذاری دارو فرد کم کم هوشیاری خود را از دست داده و به خواب کامل فرو می رود.

برای انجام جراحی بینی استخوانی می توان در مواردی هم از بی حسی موضعی استفاده کرد که البته با عنوان عمل بینی استخوانی بدون بیهوشی هم شناخته می شود. در این وضعیت به جای آن که به طور کامل هوشیاری بیمار کاهش پیدا کند ، حس در ناحیه بینی کم می شود و به عبارتی برای مدتی از بین می رود. بدین صورت فرد با چشمی باز و بدون احساس درد ، تحت عمل بینی استخوانی قرار میگیرد. تحت نظر دکتر ماریا مرادی ، جراحی بینی بدون بیهوشی نیز انجام می شود.

کدام تکنیک فوق بهتر است ؟

اگر به دنبال این هستد که بهترین نوع بیهوشی برایتان اعمال شود ، اجازه دهید جراح و متخصص بیهوشی در این خصوص تصمیم گیری کنند. ایشان با علم به این که شما در چه وضعیت جسمانی قرار دارید ، بهترین انتخاب را برای شما به عمل می آورند.

روند جراحی بینی استخوانی

روی اکثر بینی استخوانی ( بینی های روی پل آنها قوز قرار دارد و این قور اکثرا ارثی می باشد ) ابتدا جراح اقدام به رفع قور می نماید. در بینی های استخوانی نیاز می باشد که برخی قسمت ها را تقویت نمود. هر گونه تغییرات در جراحی استخوانی مشاهده می شود.

جراحی بینی استخوانی چند ساعت طول می کشد؟

هر بینی ویژگی های یونیک خود را داشته و در زمان اجرای جراحی زیبایی بینی استخوانی یک دستاورد منحصر بفرد محسوب می شود. بیشتر جراحی های بینی حدوداً بین یک و نیم تا سه ساعت طول می کشد هرچند در برخی موارد به دلیل پیچیده تر بودن جراحی و وسیع بودن دامنه ایرادات بینی، زمان بیشتری برای تکمیل عملیات مورد نیاز است. بعد از تکمیل جراحی بینی و قبل از ترک محل درمان و عزیمت به منزل، مدت کوتاهی را در اتاق ریکاوری سپری می کنید تا از سلامت جسمی شما اطمینان حاصل شود.

 غالبا پوست بینی های استخوانی نازک می باشد و نیاز به جراح بینی ماهر دارد تا در همان جراحی بینی اولیه شکل مورد نظر بدست آید و نیاز به جراحی ترمیم بینی نباشد . دکتر ماریا مرادی یکی از بهترین جراح بینی در تهران می باشد . جهت انجام مشاوره از دکتر مرادی با شماره  تماس حاصل نمایید و همپنین می توانی برای مشاهده نمونه کارهای دکتر به پیج اینستاگرام مراجعه کنید .

 

چگونه بهترین جراح بینی استخوانی را پیدا کنیم ؟

اولین قدم برای ورود به فرایند جراحی بینی استخوانی ، انجام ارزیابی ها و تحقیقات لازم برای یافتن یک جراح بینی با تجربه و ماهر و واجد شرایط می باشد. سپردن عمل بینی استخوانی به دست پزشک جراح دارای بورد تخصصی در زمینه جراحی بینی ، که دارای چشم انداز ها و توصیه های یونیک ، تجربه فوق العاده و مهارت مثال زدنی می باشد و می تواند یک نتیجه زیبایی هنرمندانه و دقیق را در صورت بیمار خود خلق کند ، یک اقدام بسیار مهم محسوب می شود. در مرحله انتخاب یک دکتر خوب برای عمل بینی استخوانی در تهران ، در نظر گرفتن برخی پارامتر ها الزامی می باشد:

1 . بورد تخصصی : پزشک دارای بورد تخصصی ، دوره های آموزشی را در یک شاخه تخصصی گذرانده و در آزمون های آن با موفقیت عمل کرده است.

2 . مشاهده عکس های قبل و بعد از عمل سایر بیماران : مشاهده عکس های قبل و بعد از جراحی بینی استخوانی سایر بیماران جراحی شده به دست جراح بالقوه شما ، می تواند ایده خوبی برای ارزیابی کیفیت کار جراح و سطح تناسب آن با سلیقه شما باشد. این عکس ها می تواند به شما نشان دهد که بیمارانی که مانند شما بینی استخوانی داشته اند ، بعد از جراحی ، بینی جدید آنها به چه شکل درآمده است. همچنین می تواند به شما نشان دهد که جراح بالقوه تان ، چگونه می تواند به شما در دستیابی به یک بینی جدید زیباتر ، کمک کند.

3 . گفتگوی شفاف : یک جراح بینی خوب ، قبل از جراحی ، جلسه ملاقاتی را با بیمار خود ترتیب می دهد. او صبورانه به دغدغه ها و خواسته های بیمار خود از جراحی گوش فرا می دهد و با پرسیدن سوالاتی از بیمار خود ، اطلاعات کافی درباره سابقه پزشکی بیمار کسب کرده و بهترین طرح درمان را برای بیمار خود ترسیم می کند. جراح خوب ، درباره جنبه های مختلف رینوپلاستی ، با بیمار خود گفتگو می کند و به بیمار کمک می کند تا انتظارات خود را از جراحی بینی استخوانی اش ، در سطحی منطقی مطرح نماید.

4 . کادر پزشکی : علاوه بر اینکه حرفه ای بودن جراح در خلق نتیجه ای منحصر به فرد ، بسیار حائز اهمیت است ، وجود یک کادر پزشکی با تجربه که بتوانند یک ارتباط مبتنی بر احترام را در محیطی دوستانه خلق نمایند ، بسیار حائز اهمیت است. یک کادر حرفه ای ، الویت را در حفظ سلامت و منافع بیمار قرار می دهد.

5 . مراقبت های شخصی : یافتن یک بهترین دکتر برای جراحی بینی استخوانی در تهران که با هر بیمار خود ، به عنوان یک فرد مجزا رفتار کند ، بسیار حائز اهمیت است. این بدان معناست که یک جراح خوب ، این موضوع را به خوبی درک می کند که هر فرد دارای ویژگی های فردی منحصر به فرد خود بوده و با در نظر گرفتن این موضوع ، دستورالعمل های قبل و بعد از فرایند درمان را متناسب با این ویژگی های اختصاصی ، ترسیم می کند.

 

ریکاوری بعد از جراحی بینی استخوانی

  • عمل بینی استخوانی معمولاً بعنوان یک پروسیجر سرپایی انجام می شود. بعد از جراحی، برای مراقبت از بینی و حفظ شکل آن، یک اسپلینت روی بینی قرار داده شده یا اصطلاحاً گچ گرفته می شود. این گچ یک هفته بعد از جراحی برداشته خواهد شد. جراحی درد شدیدی را به همراه ندارد ولی سپری شدن دوره ریکاوری آن، مستلزم صبر و حوصله به خرج دادن است.
  • بعد از جراحی باید خوب استراحت کنید و ترجیحاً با استفاده از چند بالش سر را بالا بیاورید تا از شدت ورم بینی و خونریزی کاسته شود. احساس گرفتگی در بینی به دلیل وجود ورم و اسپلین بینی است که به مرور زمان رفع خواهد شد.
  • چند روز بعد از جراحی، عوارض جانبی از قبیل خونریزی جزئی و ترشح مخاط در طول چند روز اول بعد از جراحی از بین می رود.
  • در حالی از محل جراحی مرخص می شوید که در زیر بینی شما پد بهداشتی برای جذب خونابه قرار داده شده است. زمانی که پد به خون آغشته شد، آن را تعویض کنید.
  • اگر نفس کشیدن از راه بینی برایتان دشوار است، نگران نباشید. با برداشته شدن گچ و فروکش کردن بخش عمده ورم، تنفس از مسیر بینی به حالت نرمال باز خواهد گشت.
  • کبودی های سیاه و آبی دور چشم ها و روی گونه ها نیز تقریباً تا دو هفته بعد از جراحی مهمان شما هستند. علاوه بر بینی، گونه ها، پلک ها و لب بالا نیز ورم خواهد داشت که به مرور شروع به فروکش کردن خواهد کرد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

  • به مدت یک هفته در هنگام استراحت با سر تحت زاویه 45 درجه ، بخوابید.
  • با قرار دادن حداقل 2-3 بالش بر روی یک صندلی یا تخت ، سر خود را بالا نگه دارید.
  • برای کاهش تورم/کبودی ، رژیم کم سدیم کم را توصیه می کنیم.
  • برای کمک به کاهش تورم و اطمینان از روند بهبود خوب ، نخود فرنگی یخ زده را در کیسه های پلاستیکی ریخته و به طور متناوب بر روی ناحیه اطراف بینی بمالید. یک دستمال نازک بین پلاستیک و پوست خود قرار دهید تا به دلیل بی حسی موقتی پوست و عدم احساس سرما ، دچار سوختگی پوست نشوید.
  • در صورت احساس نیاز، داروی مسکن خود را هر 4-6 ساعت مصرف کنید.
  • بهتر است داروهای خود را همراه با غذا مصرف کنید تا دچار حالت تهوع نشوید.
  • آنتی بیوتیک را طبق تجویز پزشک ، مصرف کنید. تمام آنتی بیوتیک ها را تا انتها مورد استفاده قرار دهید.
  • با گوش پاکن آغشته به پراکسید هیدروژن ، دوبار در روز قسمت بیرونی بخیه ها و داخل هر سوراخ بینی را تمیز کنید. سپس از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید.
  • لطفاً به استری استریپ ها تا زمان اولین قرار ملاقات بعد از جراحی بینی استخوانی با پزشک، دست نزنید.
  • بعد از جراحی برای مرطوب نگه داشتن مجاری بینی و کاهش پوسته پوسته شدن، با اسپری، ناحیه را مرطوب کنید.
  • هنگام شستن صورت و مو ، مراقب باشید بینی شما مرطوب نشود.
  • پس از عمل بینی ، تخلیه خون از بینی مخصوصاً در 1-2 روز اول قابل انتظار است. در صورت آغشته شدن پد زیر بینی ، می توانید آن را تعویض کنید.
  • آتل تقریباً 5-7 روز پس از جراحی زیبایی بینی استخوانی برداشته می شود. تا آن زمان آن را دست نخورده سر جای جای خود باقی بگذارید.
  • درصورت بروز خونریزی شدید از بینی ، فوراً با پزشک تماس بگیرید.
  • در صورت برداشته شدن غضروف از گوش ، برشی در پشت گوش شما ایجاد می شود. شما می توانید پماد آنتی بیوتیک را دوبار در روز در هفته اول روی برش قرار دهید.

دستورالعمل های دیگر پس از جراحی بینی استخوانی :

  • از خم شدن یا وارد آمدن ضربه به بینی خودداری کنید.
  • در 2 هفته اول بعد از عمل برای حفظ رطوبت از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • تا 2 هفته بعد از عمل از ورزش های سنگین خودداری کنید. ورزش باعث بالا رفتن فشار خون می شود و این می تواند باعث خونریزی گردد.
  • از قرار گرفتن در معرض نور شدید آفتاب به مدت 1 ماه خودداری کنید.
  • سیگار نکشید و از مصرف الکل به مدت 3 هفته خودداری کنید. مصرف الکل و کشیدن سیگار می تواند تورم را طولانی کرده و بهبود را به تاخیر اندازد.

چسب زدن در عمل بینی استخوانی

یکی از مهم ترین نکات در جراحی بینی استخوانی استفاده از چسب برای بینی می باشد. پزشک ابتدا برای مدتی برای شما چسب می زند و بعد از آن نوع استفاده درست را به بیمار اطلاع می دهد. بیمار باید در زمان تعویض چسب و طریقه استفاده از آن دقت داشته باشد و هنگامی که چسب روی بینی شل شده سریعا اقدام به تعویض آن نماید.

چگونه بدون عمل، بینی استخوانی را کوچک کنیم؟

برخی افراد تصور می کنند بنرهای تبلیغاتی از قبیل روش های غیر جراحی در کمتر از 15 دقیقه می تواند یک روش ایده آل در شکل دهی بینی باشد در حالیکه این روش های غیر جراحی که شامل تزریق فیلر به بینی می باشد به طور موقتی تنها ناهمواری های سطحی بینی را رفع می کند. این فیلرها برای صاف کردن ناهمواری ها و ایجاد کانتوری بهتر در بینی قابل استفاده هستند ولی با توجه به اینکه فیلرها نمی توانند هیچ تغییرات اصلاحی در چارچوب بینی ایجاد کنند نمی توان از این روش انتظار داشت که بتواند تمام ایرادات بینی را درمان کند.

هزینه عمل بینی استخوانی

ابتدا برای اینکه هزینه جراحی بینی استخوانی در تهران را بدانید باید به بهترین جراح بینی تهران مراجعه نمایید و بعد از اینکه بررسی شما که کاندیدای مناسب برای جراحی هستید قیمت عمل شما برآورد شده و به شما اطلاع داده می شود .

 

جراحی بینی استخوانی بدون عمل

شاید در زمان سرچ درباره عمل بینی استخوانی ، با عباراتی از قبیل جراحی بینی استخوانی بدون عمل و عبارات دیگری از این دست روبرو شده باشید. دکتر ماریا مرادی ، متخصص و جراح بینی در تهران به صراحت بیان می کند که این عبارات ، جز هدف تبلیغات کذب و سودجویی از افرادی که در خصوص آناتومی بینی و فرایند عمل بینی آگاهی کافی ندارند ، مقصود دیگری را دنبال نکرده و به داوطلبینی که خواهان بهبود و ارتقا شکل ظاهری و رفع ایرادات عملکردی بینی خود هستند توصیه می کند که قبل از باور این تبلیغات ، سطح آگاهی خود را درباره بینی ، آناتومی آن و فرایند های درمان برای رفع ایرادات ظاهری و فانکشنال این اندام بالا ببرند تا خود به این حقیقت دست یابند که خلق تغییرات در بینی ، جز در سایه عمل جراحی ، به هیچ روش دیگری میسر نمی باشد.

چگونه بدون عمل جراحی ، بینی استخوانی را کوچک کنیم ؟

پروسه هایی مثل تزریق فیلر ، لیفت با نخ و تزریق آنزیم امروزه در تغییر دادن ظاهر بینی مورد استفاده قرار می گیرند. این پروسه ها در قیاس با روند جراحی بینی استخوانی از تهاجم کمتری برخوردارند اما آیا نتیجه بدست آمده ماندگار است ؟ مشخصا ایرادات وارد بر بافت های استخوانی بینی تنها با ابزار جراحی برای همیشه برطرف می گردند. اما پروسه های نامبرده نتیجه ای موقت دارند و زمانی که اثرشان از بین بروند ، بینی به حالت اولیه خود باز می گردد. بنابراین قطعی ترین راه برای کوچک کردن بینی استخوانی ، عمل زیبایی بینی استخوانی است.

جراحی بینی استخوانی زنانه

به طور کلی هدف عمل بینی استخوانی ، بهبود شکل ظاهری این اندام و اصلاح ایرادات داخلی در حین حفظ کانتور طبیعی بینی می باشد. علیرغم مشابه بودن روند کلی عمل بینی استخوانی زنان و مردان ، برخی تفاوت ها در پروسیجر عمل بینی استخوانی این دو جنسیت وجود دارد که دکتر ماریا مرادی ، بهترین جراح بینی استخوانی به ذکر آنها پرداخته است:

  • بخش دورسال یا پل بینی مردان اغلب صاف تر و پهن تر است. بینی زنان در مقایسه با بینی مردان ، 1 الی 2 میلی متر انحنای بیشتری دارد.
  • نوک بینی مردان در مقایسه با بینی زنان ، گوشتالو تر و پهن تر است. در جراحی بینی استخوانی ، نوک بینی در موقعیت خنثی ، یعنی نه رو به بالا و نه رو به پایین قرار داده می شود.
  • پوست بینی مردان در مقایسه با زنان ضخیم تر بوده و این یکی از دلایل اصلی محدودیت در خلق برخی تغییرات در بینی مردان محسوب می شود.
  • زاویه کلوملای بینی ( خطی که سوراخ های بینی نزدیک به لب بالا را از هم جدا می کند ) در فرایند عمل بینی استخوانی باید در مردان 90 درجه و در زنان 95 درجه باشد.

جراحی بینی استخوانی طبیعی

عمل بینی استخوانی طبیعی استراتژی است که بر روی حفظ غضروف و استخوان و بافت نرم در یک موقعیت طبیعی و خلق یک کانتور طبیعی تمرکز می کند. به این ترتیب بینی خلق می شود که گویی از همان بدو تولد به این زیبایی بوده و برازنده صورت است. دکتر ماریا مرادی بهترین جراح بینی استخوانی در تهران ، اهداف زیر را در خلق بینی طبیعی دنبال می کند:

  • شکل دادن غضروف بینی در یک موقعیت آناتومیکی طبیعی
  • حفظ مقدار کافی بافت غضروف برای به حداقل رساندن عدم تقارن در سوراخ های بینی
  • به حداقل رساندن نیاز به استفاده از گرافت در نوک بینی برای نوک تیز کردن آن
  • به حداقل رساندن بالا رفتن نوک بینی و حفظ زاویه نرمال بین لب بالا و بینی
  • به حداقل رساندن قوس دار بودن پل بینی
  • استفاده از به روزترین تکنیک های جراحی بینی استخوانی با هدف به حداقل رساندن اسکار

عوارض عمل بینی استخوانی

عوارض جانبی در عمل جراحی ، بخش اجتناب ناپذیر هر فرایند تهاجمی محسوب می شود. بهره مند شدن از یک جراحی بینی با دامنه عوارض هر چه محدودتر ، با قدمی که در انتخاب جراحی بینی برمی دارید ، در ارتباط مستقیم قرار داد. دکتر ماریا مرادی متخصص جراحی بینی و صورت در تهران ، برخی عوارض جانبی نرمال بعد از جراحی بینی استخوانی را به شرح زیر متذکر می شود:

  • درد : بیماران رینوپلاستی بعد از پروسیجر ، سطحی از درد را در طول چند روز اول بعد از جراحی خود تجربه می کنند. این درد در آستانه قابل تحمل قرار داشته و با داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک قابل کنترل می باشد.
  • تورم : تورم یک عارضه جانبی نرمال بعد از رینوپلاستی بینی استخوانی است. در طول پروسیجر ، بافت ظریف ، غضروف و استخوان ها در بینی شما ، دستکاری شده اند و همین امر در پی تلاش بدن برای بهبود دادن آسیب دیدگی باعث بروز تورم می شود. بخش عمده تورم بعد از هفته اول یا دوم ، فروکش می کند. دکتر ماریا مرادی ، استفاده از کمپرس یخ را برای کاهش تورم توصیه می کند.
  • کبودی : علاوه بر تورم ، بیماران جراحی بینی استخوانی ، کبودی را نیز در طول 7 الی 10 روز اول بعد از جراحی ، تجربه می کنند. در برخی بیماران خصوصاً خانم ها و آقایان مسن تر ، این عارضه جانبی ، برای مدت طولانی تری ماندگار می باشد. کبودی اطراف چشم ها کاملاً نرمال است.
  • خونریزی : با توجه به اینکه رگ های خونی در بینی در تلاش برای بهبود یافتن بعد از جراحی هستند ، تجربه اندکی خونریزی بعد از جراحی ، دور از انتظار نیست. دکتر ماریا مرادی ، جراح بینی شما در ونک ، به شما متذکر می شود که این موضوع نگران کننده نبوده و در حالت نرمال باید در طول دو روز اول بعد از عمل بینی استخوانی ، فروکش کند. در صورت تداوم و شدت خونریزی ، حتماً با پزشک خود تماس بگیرید.
  • بی حسی : مثل بسیاری جراحی های دیگر ، تجربه کردن بی حسی یا مورمور شدن در ناحیه درمان ، کاملاً طبیعی بوده و نشانه ای از تلاش بدن برای بازیابی اعصاب آسیب دیده است. این بی حسی در لب بالا و بینی احساس می شود و یک مورد موقتی بوده و به مرور زمان بهبود می یابد.
  • عفونت : در یک فرایند عمل بینی استخوانی نرمال به دست یک جراح با تجربه و ماهر ، این عارضه نباید بعد از جراحی بینی استخوانی اتفاق بیافتد. رعایت بهداشت صحیح و اجرای دستورالعمل های توصیه شده توسط جراح و نیز مصرف دقیق آنتی بیوتیک ها ، نقش موثری در پیشگیری از بروز این عارضه جانبی دارد.

شما می توانید برخی از نمونه کارهای جراحی بینی استخوانی دکتر ماریا مرادی را در اینجا مشاهده کنید

ورم بینی استخوانی بعد از عمل

متورم شدن بینی پس از جراحی بینی استخوانی ، یک امر کاملا عادی است. حال بر اساس میزان تغییرات ایجاد شده و ضخامت پوست ، شدت آن متغیر است. ورم بینی استخوانی بعد از عمل ، به سبب آن که دماغ های استخوانی عموما پوست نازکی دارند ، چندان زیاد نبوده و در مدت زمان کوتاهی بهبود می یابد. در دماغ های استخوانی ورم پس از جراحی شدت چندان زیادی پیدا نمی کند و فرد به تزریق کورتون نیاز پیدا نخواهد کرد ؛ بلکه با رعایت مراقبت های معمول بعد از عمل بینی ، یعنی استفاده کمپرس یخ ، مصرف نکردن الکل و نکشیدن سیگار ، در زمانی کوتاه ، این اثر برطرف می گردد. گاهی اوقات برای اعمال تغییرات در بینی های استخوانی ، ممکن است بهترین جراح بینی تهران مجبور به شکستن استخوان شود ؛ در این شرایط احتمالا ورم بینی استخوانی بعد از عمل بینی استخوانی کمی بیشتر خواهد بود.

✨ رضایت بیمار عزیز از جراحی بینی استخوانی توسط دکتر ماریا مرادی

 

 

درد بعد از عمل بینی استخوانی

اگر تردید دارید که آیا جراحی بینی استخوانی یک فرایند دردناک است یا خیر باید بگوییم که این روند تحت بیهوشی عمومی انجام می شود بنابراین بیمار در طول جراحی در حالت خواب کامل بوده و هیچ دردی را حس نمی کند. قبل از ایجاد برش ها بیهوشی به بیمار تزریق می شود و سپس جراح شروع به برش و شکل دادن استخوان و غضروف ها می نماید. بعد از جراحی بینی استخوانی و به هوش آمدن بیمار تجربه اندکی درد اجتناب ناپذیر است ولی پزشک برای کنترل آن داروهای مسکن را تجویز نموده و به این ترتیب درد بعد از جراحی به راحتی قابل کنترل خواهد بود. بسیاری از بیماران عمل بینی استخوانی این فرایند را بعنوان یک تجربه بدون درد یاد می کنند.

نتیجه عمل بینی استخوانی

پیش از عمل زیبایی بینی استخوانی عکس برداری هایی از فرد انجام می گیرد. برای مثال فرد در حالت خنده ، نیم رخ تمام رخ و یا سه رخ عکس می گیرد. جراح با اعمال تغییرات می تواند تصویری از بینی فرد برای خود بسازد. معمولا چون بینی های استخوانی دارای غضروف های قوی و بافت استخوانی مستحکم هستند راحت تر می توان نتیجه جراحی بینی فانتزی را در آنها دید. بینی راحت تر شکل می گیرد. یکی از رایج ترین سوالاتی که در جراحی پیش می آید این است که آیا قوز جراحی بینی استخوانی بازگشت پذیر هستند و یا خیر ؟ طبق تحقیقات صورت گرفته می توان گفت عمل بینی استخوانی به هیچ عنوان بازگشت پذیر نمی باشد ولی مراقبت های بیمار و استفاده دقیق و درست بیمار از چسب باعث می شود که نتیجه بهتری کسب شود.

عواملی که باعث تغییر نتیجه جراحی بینی استخوانی می شوند:

همانطور که چندین بار در طول مقاله اشاره نتیجه حاصل از عمل بینی استخوانی در تهران ، ثابت و دائمی است ؛ اما فاکتورهایی می توانند موجب تخریب ظاهر بینی عمل شده شوند. مهم ترین موارد در این خصوص عبارتند از :

  • جدی نگرفتن مراقبت های بعد از عمل : چنانچه بیمار بدون توجه به شرایط خود پس از عمل به کارهایی که از سوی دکتر منع شده اند ، بپردازد باید منتظر عواقب آن هم باشد.
  • تصادف یا دیگر حوادث پیش بینی نشده : در چنین وضعیت هایی معمولا کنترل شرایط از دست فرد خارج است ؛ با این حال اگر افراد سعی کند به میزان کمتری در مکان های خطرناک قرار بگیرند ، مشخصا احتمال بروز چنین اتفاقاتی و خراب شدن نتیجه عجراحی بینی استخوانی هم کمتر می شود.

نکته : کسانی که به هر علتی بینی استخوانی جراحی شده شان به تغییرات ناخوشایندی دچار شد ، می توانند با  عمل بینی ترمیمی ایرادات را برطرف سازند.

تفاوت در نتیجه جراحی بینی های استخوانی و گوشتی

شاید بتوان گفت یکی از تفاوت های شایع در جراحی بینی گوشتی و استخوانی ، تفاوت در روش جراحی و نتیجه آن است. در بینی های استخوانی به دلیل پوست نازکی که دارند ،دست بهترین دکتر عمل بینی استخوانی تهران بیشتر باز است و می توان با اعمال تغییرات بر ساختار و غضروف بینی شکلی ایده ال به بنی بیمار بدهد. در صورتی که در بینی های گوشتی به دلیل ضعیف بودن غضروف بینی ،جراح بینی نمی تواند تا حد زیادی طبق خواسته و سلیقه بیمار پیش رود.

استفاده از گرافت در جراحی بینی استخوانی

گرافت های غضروفی تنها یکی از ابزار متعددی هستند که می توان برای خلق یک شکل فوق العاده در بینی در طول عمل بینی استخوانی مورد استفاده قرار داد. در برخی از بیماران این گرافت ها می تواند در دستیابی به نتیجه بهتر مفید واقع شود ولی نمی توان آن را یک گزینه مناسب برای همه بیماران عمل بینی استخوانی تلقی نمود. در صورتی که پزشک تشخیص دهد که استفاده از گرافت برای بیمار بالقوه الزامی است در طول جلسه مشاوره اطلاعات پایه ای را در اختیار بیمار قرار خواهد داد.

در گرافت غضروفی از غضروف سایر بخش های بدن برای ساخت و ترمیم چارچوب و بافت بینی استفاده می شود. معمولاً این غضروف از سپتوم، دنده یا گوش برداشت می شود. با توجه به اینکه در این نوع گرافت از بافت بدن خود بیمار استفاده می شود، خطر پس زنی بافت پیوند زده شده وجود نخواهد داشت. این گرافت ها بافت نوک بینی را حین جراحی بینی استخوانی تقویت کرده و برای بازکردن مجاری بینی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین بلند کردن بینی نیز از دیگر موارد استفاده آن می باشد.

گرافت های غضروفی تنها گزینه ای نیستند که می توان در طول جراحی بینی مورد استفاده قرار داد. ایمپلنت های سیلیکون نیز گزینه های مصنوعی قابل استفاده برای تقویت بینی و شکل دهی به آن محسوب می شوند. در طول جلسه مشاوره، پزشک در خصوص بهترین گزینه با بیمار خود گفتگو خواهد کرد.

شستشوی بینی بعد از عمل بینی استخوانی

روش شستشوی دماغ و تمیز کردن آن با کلرید سدیم بعد از جراحی بینی استخوانی یکی از بزرگترین دغدغه ها در میان افرادی است که اقدام به انجام این جراحی کرده اند. در دوره ریکاوری شستن صورت و داخل بینی با سرم نمک و استفاده از پماد توصیه می شود. تمیز کردن بینی از بروز عفونت و بوی بد در بینی جلوگیری می کند و گرفتگی بینی را که در اثر تجمع مخاط و خون خشک شده ایجاد شده است کاهش می دهد.

شستشوی بینی و صورت در هفته اول به دلیل وجود گچ بر روی بینی اندکی متفاوت است. با یک پنبه مرطوب شده با آب گرم اطراف بینی را پاک کنید. در هفته دوم و سوم از سرم سالین نرمال 9% یا سرم کلرید سدیم استفاده کنید. از یک گوش پاک کن آغشته به سرم برای پاک کردن بینی استفاده کنید. این کار را با دقت انجام دهید تا به بینی آسیبی وارد نشود. در هفته چهارم می توانید از یک سرنگ حاوی سرم برای شستشوی بینی استفاده کنید. سر را به یک طرف خم کنید و مایع داخل سرنگ را وارد حفره بینی کنید. به آرامی فین کنید. همین کار را در سوراخ بینی دیگر تکرار کنید.

جراحی بینی استخوانی مردانه

رینوپلاستی بینی استخوانی مردانه نوعی عملیات جراحی است که در آن مشکلات زیبایی و فانکشنال بینی درمان می شود. هدف اصلی بهبود شکل ظاهری و عملکرد بینی در حین حفظ ویژگی های مردانه در بینی و صورت است. هرچند اصول اولیه پروسیجر رینوپلاستی در زنان و مردان یکسان است ولی جراحی بینی استخوانی مردانه یک دستاورد اندکی متفاوت است. در این فرایند باید تعادل ظریفی بین تغییرات ایجاد شده و چهره طبیعی مردانه خلق شود. به عبارت دیگر بینی باید شکل ظاهری قوی داشته باشد. مهارت و تجربه جراح بینی استخوانی مردانه ضامن خلق یک نتیجه ایده آل، طبیعی و رضایت بخش خواهد بود.

سوالات متداول

  • آیا بعد از جراحی فرم بینی به حالت قبل باز می گردد؟

در صورت رعایت دقیق تمامی اقدامات بعد از جراحی بینی استخوانی امکان بازگشت بسیار کاهش خواهد یافت. البته بازگشت فرم در افرادی با بینی های استخوانی بسیار نادر می باشد.

  • تاثیر استفاده از چسب بروی بینی استخوانی چگونه است ؟

مدت زمان استفاده از چسب در افراد با بینی های گوشتی و استخوانی متفاوت است. اما با بکارگیری از چسب بعد از جراحی بینی استخوانی با ایجاد فشار نسبی بر روی غضروف ها، پیوند میان پوست و استخوان سریع تر انجام خواهد شد.

  • هدف اصلی بیماران از عمل بینی استخوانی چیست؟

هدف کلی از عمل رینوپلاستی بینی های استخوانی اصلاح قوز و تیغه بینی است. به علت استخوانی بودن ساختار بینی، تمرکز بیشتر جراح بر روی ایجاد یک قوس مناسب و تقارن و موارد دیگر با بکارگیری از تراشیدن استخوان و غضروف بینی انجام می شود.

  • آیا جراحی بینی استخوانی دارای دوره نقاهت طولانی است؟

خیر، بینی های استخوانی به علت عدم پیچیدگی به هنگام جراحی کبودی های کمتری خواهند داشت. بنابراین دوره نقاهت آن به نسبت بینی های گوشتی کمتر است.

  • کدام حالت از جراحی برای بینی های استخوانی مناسب است؟

افرادی با بینی استخوانی به علت داشتن استخوان های منسجم و بسیار مستحکم برای تمامی حالت های زیبایی مانند: عروسکی، طبیعی و نیمه فانتزی دارای نتیجه ای مطلوب و رضایت بخش می باشند. البته این موضوع دلیلی برای کوچک کردن بیش از حد بینی و در نظر نگرفتن اختلالات بعد از جراحی بینی استخوانی نمی باشد. در هر صورت بهترین انتخاب انجام روشی از جراحی بینی و داشتن زاویه ای مناسب با دیگر اعضای صورت بوده، که می توانید در جلسات مشاوره با بهترین جراح بینی استخوانی تهران در این باره صحبت کنید و در نهایت بهترین انتخاب را به نسبت فرم صورت خود داشته باشید.

دکتر علی بصام

دکتر ماریا مرادی

دکتر ماریا مرادی اتولارینگولوژیست و جراح زیبایی بینی و صورت هستند .ایشان با علـم و تجربه وافر و با انجام تعداد بیشماری عمل بینی و صورت ، جراحی پلک ، جراحی  پلاستیک و جراحی زیبایی از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله می باشند.

مقالات مرتبط
عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

آیا با عوارض عمل بینی آشنایی دارید ؟ اگر پاسخ تان منفی است پس این مقاله را تا آخر بخوانید. بینی علاوه بر اینکه مسیری برای عبور هوا و تنفس می باشد مسیری است...

بیشتر بخوانید
اسپلینت بینی

اسپلینت بینی

اسپلینت بینی ، ابزاری هستند که برای کمک به بینی در حفظ شکل جدید خود، بعد از جراحی، مورد استفاده قرار می گیرند. اسپلینت های بینی، از حرکت و جابجا شدن...

بیشتر بخوانید
تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی

تغذیه بعد از جراحی بینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در جراحی بینی تغییرات زیادی انجام می شود در نتیجه نیاز به مراقبت های ویژه ای در دوره ی نقاهت دارد....

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =